Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 02 jun 2024, 15:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013, 00:40 
hello again
zescil rijdt weerspinning smiley sticking its tongue out
ik heb dr gekocht in februari als hardtop en nu is ze dus pick-up [de 3/4 huif komt volgende week binnen bij vis]
ze heeft dr eerste rondjes gereden op een braakliggend terreintje tegenover mn huis zonder vloer en deuren en dak en dus veel bekijks vd buren en zij vinden t gaaf
zij hebben zescil ook in dr blote kont gezien en vroegen zich af of zoiets ooit nog gaat werken
welnu t werkt [dankzij dit forum] en ja.........
ze heeft er zin in
zo,n 6 cilinder ben ik niet gewent [ altijd de 2.25 benz vd lightweight of de 200tdi vd defender] maar......
hooo!!!! zij heeft meer dan alleen problemen
zij wil gaaaaaaaaan wat een power
dit is dus en dame met haren op dr tanden en daar moet ik nog wel even aan wennen
en ja
ik wil t netjes dus alles zo goed mogelijk
en zij heeft te lang stil gestaan en wil dat gene doen wat ze als beste kan
dus ja samen komen we er wel
ik ben nog nooit getrouwd geweest maar dit komt gevaarlijk dichtbij
en wat een power
en wat een geluid
t klinkt mooier dan een v-8 [sorrytongue sticking out smiley]
groet jos&zescil


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 00:08 
Hearhear, chapeau Jos!

Erik750SF
109 stationwagon 6-cilinder 1979


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 00:20 
Hoi mede 6 pot eigenaar.

Heb je ook een paar foto's?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 00:33 
Gaat goed daar wij zijn ook bezig met revisie van de 6 pitter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 03:50 
als boven

John, 109 series III 6 cilinder 2,6 liter uit 1978 (Onze Ouwe)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 12:08 
ik dacht dat de 6 cilinders waren uitgestorven .en dat ik een van de laatste had, maar gelukkig zijn er nog meer . Helaas ligt mijn versnellingsbak in puin en ben op zoek naar de tandwielen den een as (part.576686)
Kan op de tandwielen geen nummers vinden dus moet het van een fotootje en dat valt niet mee
gr jan ook met een 6 cilinder uit '72


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 13:00 
thumbs up

Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 00:39 
thank you erik 750sf
zescil is ook van 1979 en pastel green
die van jou is grey of is de foto kleurenblind [ sorry ik kan t niet goed zien of ik ben kleurenblind ]
ze is dus pick-up en de huif is binnen [kreeg m per tln binnen vanaf vis]
en ja
de huif is zwart en zij is pastel green en dat staat ; MOOOOOIIIII
verder achterklep vervangen met af gezaagde achterdeur en dat is ook mooi en handig
ik zit alleen nog te klooien met de haakies voor de huif en waar ze moeten komen
zescil was een hardtop dus de haakies missen om t de hele tent te borgen maar dat is mijn probleem
verder jou lr 109 6cil ziet er gezond uit en ...
mogdt [nieuw woord] i t niet doen
je hebt altijd nog ....your dog
groet jos&zescil


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 00:55 
hallo six potter
nee geen foto,s
ik heb nog een fototoestel met rolletjes ik ben nog van t ouwe type
ik hoop jullie te zien op e,n evenement en dan op een zix cil parking zo dus alle problemen op een plek
zescil is pastelgreen en met een black canvas hood
please to meet you
jos&zescil


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 00:57 
thumbs up
groet jos&zescil


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 01:29 
hallo jan
volgens mij is de versnellingsbak voor n 2,25 en een 2,6 het zelfde
alleen de beld-housing is anders
de motor is langer maar de v-bak is t zelfde
dit heeft solihull opgelost door de ruimte tussen motor en v-bak te verkleinen [oftewel belhousing]
dit gaf ruimte voor de 6cil en dus kon de normale serie3 bak erachter
dus normaal gesproken moet een s3 bak passen op een 6cil
maar vergis je niet
voor t engelse leger waren er ook de 1t [one tone models]
deze waren er alleen voor militairie
deze v-bakken hebben dus een totaal andere overbrenging als voor de civielele lr.s
dus is jou 6cil engels voor t leger of civiel
aan jou de vraag
groet jos&zescil


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 01:39 
thanks
zelfs de defenders geven een thumbs up naar de series
making me&zescilfeeling
hot smileysmileys with beersmiling bouncing smileyspinning smiley sticking its tongue out
dank-u
jos&zescil


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 02:05 
Hallo liefhebbers,

Hier nog een eigenaar van een 6 cilinder. Ik had een 88 series 3 2.25 benzine, maar die overleefde afgelopen zomer een koprol niet. Sinds kort een 109 series 3 van 1976 met zes vrolijk huppelende cilinders in het vooronder. Inmiddels al veel ontstekingsproblemen gehad. Uiteindelijk stroomverdeler en vacuumpomp vervangen plus complete afstelling van de motor. Loopt weer mooi, maar af en toe nog een beetje backfire. Doen die van jullie dat ook? Vooral als ik een tijdje in de vierde versnelling rijd en het gas los laat, dan knalt ze een paar keer. Hoort dat zo? Benzinetank (tegen de achterbalk) is ook lek. Heeft iemand nog een goede liggen (of gewoon een nieuwe kopen?) Las laatst dat er ook tanks van kunststof zijn. Die roesten dus niet, maar ik kan ze niet vinden. Suggesties?

Met vriendelijke groet,
Jon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 11:54 
De LT76 in one tons uitvoering komt zo goed als niet voor. Topsnelheid van die bakken is ook maar 60 km/h ofzo. Het is speciale leger uitvoering geweest met de bedoeling om zwaar geschut door de bagger te kunnen slepen. Behalve een aangepaste v-bak is het one-tons chassis ook op diverse punten anders dan het civiele en werden er 900R16 onder die wagens gezet. Deze wagens hadden ook hoge trekgewichten die soms wel eens bij uit dienst treding op een civiel kenteken terecht kwamen. Dat aangepaste one tons chassis zit overigens onder alle Nederlandse militaire 109 laro's waarschijnlijk om alles in het leger uitwisselbaar en hetzelfde te houden. Alleen dus geen grote wielen en een normale LT76 v-bak uiteraard.

De LT76 van de vier en de 6 pitter zijn hetzelfde. Ik dacht dat ook het belhouse anders was maar in de parts manual zie ik geen verschil daartussen. De enige uitzondering die ik zie zijn die van de 109V8 of de stage one. Dat is wel een heel andere v-bak. Onderdelen en nummers uit partsmanual kun je zo gebruiken om te bestellen bij de diverse leveranciers. Let wel op dat van de v-bak een suffix A t/m D bestaat. Die verschillen op kleine details van elkaar. Het zijn kleine verbeteringen die naderhand zijn doorgevoerd. De suffix D bak is de laatste uitvoering en in principe de beste.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 12:58 
Belhous 6 cillinder is wel degelijk anders maar de V. bak is het zelfde
heb ooit een bak van een 6 cill in mijn ambu gezet na het belhous omgezet te hebben
bij de 4 cill belhous aan de motor aansluiting zitten er 2 bouten gelijk aan de bovenkant, dus uit het midden, bij de 6 cill zit de bovenste bout in het midden, je kan ze dus nooit verwisselen eye rolling smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2013, 02:20 
Hallo Jos, Gefeliciteerd man en,,, je maakt me jaloers met een 6cilinder met pit. Bij die van mij heb ik het vermogen niet kunnen vinden en heb vorige week de knoop doorgehakt en laat nu door Ron Bolleboom en een 2,5 liter diesel blokje monteren. Groeten Richard uit IJmuiden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.