Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 24 apr 2024, 18:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 03:48 
Beste Laro liefhebbers,

Aangezien mijn recentelijk gekochte Land rover 109 inmiddele redlijk naar onze zin is aangepast en nagekeken, willen we er eindelijk mee gaan rijden.
Aangezien het een oudere wagen is en we er uiteraard zuinig op zijn, willen we wel graag het avontuur van onze mooie natuur, maar niet te ruw en te gek terrein ivm stuk rijden van de auto.

Weet iemand (Om te beginnen en de auto eens rustig te leren kennen) leuke routes (bv mooi gebied met zandpaden.o.i.d.) niet te ver van Breda?

Uiteraard willen we nadat we de auto wat langer in ons bezit hebben en hem goed hebben leren kennen ook graag wat verder van huis, maar in het begin maken we het graag nog niet al te gek.

Ik kijk uit naar leuke tips.
Alvast bedankt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 09:23 
als je vanaf breda naar terheijden rijdt dan kun je voor de brug de hartelweg in, en daarna langs het kanaal blijven rijden, rode brug onderdoor kom je op een zandpad, redelijk glad, ik kan daar met mijn corsa a ook rijden.
aan het einde van de weg rechtsaf de bergsebaan op (verhard).
Bij de 5 sprong de blikkenweg in, dat is weer zand, soms met kuilen. langs de camping.
einde van de weg de meerberg op, einde weer linksaf de bergsebaan op. bij de 5-sprong rechtsaf het zandpad in (pannenhuisstraat)
Deze helemaal uitrijden. Dan kom je in Oosterhout. Ik draai dan altijd weer om en rij terug.
Bij dezelfde 5 -sprong rechtsaf weer de bergsebaan op, daarna voor de brug linksaf weer langs het markkanaal rijden.
Nadat je het rode brugje linksaf, 1e links dan rij je over het brugje.
Na het brugje 1e links dan kom je langs het kanaal te rijden (maar dan aan de noordkant). Dit kleine stukje word meestal door een trekker gebruikt dus hier kunnen diepe sporen en kuilen in zitten.
Daarna kom je bij de trailer helling aan de mark. Vanaf daar weet ik ook niks meer.
sccs,
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 09:41 
Hey Ramon,

zit jij toevallig in O'hout centrum?
(Daar zie ik sinds kort een militaire 109 staan winking smiley )

Jurgen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 11:13 
20 okt. Veldhoven LRCH... wel lid zijnwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013, 14:34 
Beste Ramon,

Ik heb nog een tweetal routeboeken (bolletje-pijltje) liggen omgeving Oisterwijk - Boxtel. Ook regio Breda lijkt me. Heb overigens onlangs ook een mooie selectie aan boerenpaden en toegestane bospaden in omgeving Breda-Chaam-Ulvenhout-Galder ontdekt.
Houd tevens de site van 4x4anders in de gaten. Deze lui organiseren regelmatig leuke ritten en zijn voor ieder 4x4 rijder toegankelijk.

Groet,
Willem
Land Rover 110 ex-MoD


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013, 01:27 
Beste Willem,

Bedankt voor je reactie.
Heb je de genoemde boerenpaarden en toegestane bospaden nabij Breda,Chaam,Ulvenhout en Galder op kaart staan?
Of kun je me anders laten weten waar ze liggen, lijkt me nl zeer geschikt aangezien ik zelf in Bavel woon.

Alvast bedankt.

Mvg,
Ramon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013, 01:33 
Hoi Jurgen,

Nee, ik woon in Bavel.
Is dus niet onze 109.

Mvg,
Ramon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tips gevraagd
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2013, 19:02 
Hoi Ramon,

Ik woon zelf in Breda, mocht je het leuk vinden om eens een rit te rijden op een dag in het weekend. Stuur me dan een prive bericht dan kunnen we misschien samen rijden.Ik ben aardig bekend hier in de omgeving.

Groeten,

Dennis

RRC EFI & DAF YA-126 Breda




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Route boxtel
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 00:27 
Hallo Willem

Kan ik die bolletje pijltje route rond Breda en Boxtel lenen? Dan neem ik mijn oude vader eens mee

Groet joep


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.