Beste Martijn, dan is het dezelfde als in mijn P38 ligt, die wordt ook 4,0 genoemd , maar is ook iets van 3,95 liter of zo.
Als het een uitvoering is die geleverd is in 2001 of 2002, zal het de Bosch uitvoering zijn.
Het grootste probleem met deze motoren is de bussen die de cilinders vormen, deze willen nog al eens los gaan zitten en dan krijg je een overdruk in je koelsysteem.
Slangen beginnen dan te scheuren en met alle gevolgen van dien.
meestal begint het rond de 165000 kilometer.
Overigens is het een heerlijke krachtbron om mee te rijden.
En mocht het problemen opleveren, kan je hem redelijk makkelijk wisselen.
als je nog wat over mijn blokje wilt lezen, moet je
deze en
dit draadje even lezen.
Ik heb mijn blok vervangen door een 4,6 onderblok.
Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
Ben