Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 08 okt 2024, 16:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021, 09:04 
Offline

Geregistreerd: di 04 mei 2021, 08:42
Berichten: 19
Welke en hoe aan te sluiten op de originele 2.25 diesel motor, wat heb ik er allemaal voor nodig, is het op de sloop te krijgen en uit welk merk auto


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021, 11:54 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 191
Ik weet dat Ron Wageman ze wel ingebouwd heeft. Ik zou hem eens vragen over het hoe en wat.

_________________
Defender 110 zelfbouw pickup, 300tdi


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021, 12:10 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 849
Woonplaats: De Zijpe
:? Wat wil je op de auto gaan plaatsen?

Er zijn verschillende manieren, ombouwen met een P38 stuurhuis, elektrisch/hydrologische systemen...
Een oliepomp zal niet het probleem zijn om er op te zetten :o

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021, 23:22 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Tja,

De en wil het wel, de ander juist niet.

Ik ben toch bezig en ik wil het wel eens met stuurbekrachtiging proberen, mijn huidige stuurhuis is nog goed maar alles voelt land rover achtig aan. Hij lekt daar ff niet maar het kan ook zijn dat de olie er natuurlijk allemaal uit is na 20 jaar stilstaan.
Daarom gelijk maar naar P38
Een (niet lekkend )origineel bekrachtigd serie 3 stuurhuis zal niet te vinden zijn. Tja het oliepompje, leidingen en het reservoirtje zijn idd de minst moeilijke klussen.

Ik ga zelf voor P38 stuurhuis op de balk. Heb een stuurkolom van een vroege defender waar mn originele stuur(mn late 2a heeft een serie 3 stuur) op past.
Ook de discovery stuurstang daarna past er 1 op 1 tussen. Na de pitmanarm van de P38 is ff kijken hoe je bij je swivel terecht komt.
Het voordeel wat ik van een P38 ziet is dat je je hulpstuurhuis niet meer nodig heeft en de sturing wel wat directer zal worden vermoed ik. Het scheelt een paar kogels/overbrengingen.

Let op! Er is natuurlijk LHD en RHD> Dat je niet het verkeerde P38 stuurhuis aanschaft. Ik heb wel gezien dat ze het er bewust niet bijzetten! Bij zulke mensen heb je gewoon pech als je de verkeerde koopt! Kan me de teleurstelling thuis voorstellen als je een paar uur heeft zitten sturen en het past niet. Meestal kost het P38 huis een 100 tot 200. stuurkolom lastig te vinden ook minimaal 100 en stangetje 25 of zo.

Voor op de chassis balk zal je even een stevige schetsplaat moeten maken want de P38 huis is nog best DES LAND ROVERS lomp zwaar.

Electrisch doe ik bij mijn Ford Transit door de kolom van een Opel Corsa b/c ertussen te bouwen. Dat word ook veel in de autocross gebruikt. Je moet dan alleen een oplossing vinden voor het snelheids signaal wat je moet manipuleren. Er zijn voorbedrade pot meters voor te koop. Hoe harder je natuurlijk rijd hoe minder bekrachtiging je wilt hebben.
Zelf vind ik niet dat je de Corsa kolom met motor in stijl; in het dashbord weggewerkt krijgt. Omdat ik bij de ford een electrische ronde "vuile"Ford puls uit mn bak krijg ga ik die omzetten via een bepaald opel relais naar een "schone " blok puls. Als dit lukt vind ik dat mooier als een pot metertje . Al met al is er met het pasmaken van de kruiskoppelingen tussen stuurhuis en stuur en het monteren heel erg veel tijd in gaan zitten. Ben nog niet zover dat ik uit kan testen.

Met andere vormen van stuurbekrachtiging als een sportschool of weet ik wat heb ik geen ervaring. Sjaak heeft hem van een Saviem en dat was niet makkelijk zei hij me eens.

Juiste banden en op spanning houden moet eigenlijk ook afdoende zijn. Maar bandjes gaan natuurlijk naar 235 en mn dochter moet er ook mee kunnen straatje keren haha.

meuren met die hap, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021, 23:26 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
OOh, rekend erop met een elektrisch stuurhuis dat dit een 40 ampere trekt. Stevige kabel gebruiken en de zekering lekker dicht bij de accu plaatsten.
Voordeel van dit systeem is dat hij niet zwaarder draait bij uitval als hoe het origineel was.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2021, 05:48 
Offline

Geregistreerd: di 04 mei 2021, 08:42
Berichten: 19
Heb dus een p38 nodig van een defender met pomp en slangen, hoe kan ik zien wat een links gestuurde is. Heeft iemand iets liggen of een adres waar ik het kan halen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2021, 07:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 849
Woonplaats: De Zijpe
P38 stuurhuis komt aan de buitenkant van het chassis met de arm naar voren.
Er zijn een paar adressen die de auto slopen waar ze in zitten (2e hands).
Ik heb de stuurstang van een ninety (eerste defender) met tussenstuk gebruikt.
Op mijn 300tdi zal al een pomp, deze heb ik hiervoor gebruikt.

Wat ik wel moet toegeven is dat de oplossing die Sjaak109 heeft, die stuurt ook bij stilstand geweldig licht.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2021, 17:53 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Als je bv op ebay kijkt zijn de meeste(99,9%) Engelse RHD ANR5320 !
m1699315789 heeft P38 onderdelen op marktplaats
Jansen laroparts.
Calland in Roesselaere
Yellow trading(Bowy)
Soms R.Bolleboom


soms gewoon op de onderdelenlijn.nl komt die van mij ook af. normale sloperij is goedkoper als Land Rover specialist.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.