Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 13:58 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jun 2020, 09:50
Berichten: 6
Ik zoek een militaire trekhaak, zo'n dropplate-idee wat achter mijn nati-haak zit, en waaronder dan een normale trekhaak zit.

Durk
0620545189
durk@jilderda.net


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2020, 09:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 89
In het verleden adverteerde Ron B. daarmee op zijn site.

Ik heb zelf zoiets gemaakt van wat ijzer dat wat verder naar achter komt, anders zit je aanhanger koppeling altijd onder tegen de natohaak te vervelen.
Ze zijn toch niet goedgekeurd volgens de RDW, dus maar bruikbaar tot 750 kg officieel.

Alleen die van Brink is zeker goedgekeurd maar die past niet op militair, en dixon bates is in UK gekeurd, dus zou mogelijkook hier mogen

Gr.

Geert 88 SIIID


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jun 2020, 12:29 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

Standaar Brink waar ze de hoofdprijs voor vragen(200 euro en meer) krijg je er niet makkelijk op. moet dus ook aangepast worden met een adapterplaat en je ben weer terug bij af.
Ook heb je dan geen hoogteverstelling. Kans dat je kar raar hangt en gaat slingeren is gevaarlijker dan onderstaande. bovenkant straat bovenkant kogel zal gemiddeld ongeveer 47 cm moeten zijn.
Maar ieder heeft zijn eigen veerpakket en bandenmaat etc van Laro. Dus geen stabiel gegeven om een standaard haak te monteren.
Jammer dat ik er geen foto's op krijg. Dan kan je wat zien.
Ben met dit verhaal wel 2 avonden bezig geweest om naar het naar mijn zin te maken.
Heb zelf een Dixon bate 3,5 ton waar het type plaatje nog op zit. Dit is een kogel pen combi.
Als je die nog onder je Nato koppeling krijg(als de hoogte dan klopt) of uitwisselbaar kan maken met je Nato heb je alle soorten bij je.
Heb me er redelijk in verdiept hoe of wat het juridisch zit.
Mijn bevindingen zijn kortweg dat je op een politie site als Politie .nl geen duidelijkheid krijg. De gemiddelde oom agent waar je het aan vraag weet geen reet en verwijs je door naar de RDW of politie.nl .
Een keurmeester gebruik de term deugdelijk en leg de verantwoording bij jezelf of een garage bedrijf.
Bij de RDW zeggen ze. Zoek het lekker zelf uit! Je krijg je aanhangwagen gewicht op kenteken conform de CVO vroeger afgegeven op je auto.
Zit die niet in hun bestand dan moet je het zelf aan gaan tonen met een officieel document dat aangeeft wat er achter mag af fabriek.
Zelfs al zit er helemaal geen trekhaak achter bij een keuring krijg je je gewicht op je Card.
Al stuur je een oud kentekenpasje op met de vraag of ze het gewicht erop willen zetten en er zijn bij hun gegevens beschikbaar krijg je het zonder dat ze de auto gezien hebben.
Bij een militaire 109 serie 3 is dit zelfs 3500 KG met een rokerige 62 pk 2.25 motor en 4 wazige 29% scheeftrekkende per as trommelremmen rondom!
Mijn conclusie was dat niemand er het juiste van weet en dat ik gewoon zelf iets gemaakt heeft wat praktisch is en 2x te sterk van constructie. Als er ooit in het leven iets onverhoopt met de Laro gebeurd mag de tegenpartij met een TNO rapport aantonen dat mijn werk niet deugdelijk is geweest. Zo ja dan neem ik de volle verantwoording!
Lassen zijn door een gecertificeerde foto lasser op mijn werk gedaan .
Ik heb een civiele balk en het gatenpatroon aan de binnenkant met een achterplaat van 5 mm dik versterkt, leek me beter als kleine carrosserie ringen.
Wat heb ik zelf gedaan bij mijn serie? van 2 4 mm dikke u profielen die in elkaar passen(dus de binnenste past omgekeerd in de buitenste) een in hoogte verstelbare achterplaat gemaakt. Zoals je zeg maar de Dixon bate constructie kan kopen. Zijn op zich opok op allerlei andere sites te koop en je zou dan het gatenpatroon kunnen aanpassen.
in de achterste het gaten patroon van de achterbalk geboord. (civiele uitvoering is dat anders als militair, je kan ze bij een militaire overnemen van je nato koppeling .
Het voorste profiel zit dus mijn dixon bate op. het voorste profiel zit met 2e M16 bouten door en door aan elkaar. Je kan ook pennen maken met een snel sluiting zoals je een landbouw werktuig achter een tractor koppelt , zover was ik nog niet.
Aan ieder kant een schoor van 4x40 strip vanaf het laagste van het voorste profiel naar de 2e chassis balk en ik verwacht niet dat hij nog wegloopt .
Ff alles stralen, in de zinkspray en mat zwart afspuiten en oom agent denkt kwa uitstraling dat het origineel Dixon bate is (net als bij een Defender) omdat dat type plaatje op de haak zelf zit.
Alles is dus met het losdraaien van 6 M16 bouten demontabel (onderkant achterste profiel is onderkant cross member en blijft dan zitten) als je b.v. met terrein rijden geen ploeg achter je auto wilt hebben. Als je het voorste profiel er op de hoogste stand zonder schoren op gebruikt kan je de pen gebruiken voor een sleepkabel in terrein. Alleen kan dan de achterdeur ff niet meer open. Iets wat er niet is maak je toch/dus zelf.

TJA, IK WEET WAT VOOR REACTIES DIT VEELBESPROKEN ONDERWERP NU OPROEPT. Hahaha, ik weet dat ik eigenwijs(is soms ook wijs haha) ben en op het randje loopt.
Daar rij je toch Land Rover serie voor? Ja, ik weet het ! Ik hoor niet in een betutteld Nederland maar in Canada. Alleen mijn kids zijn gesetteld en pappa kan nu niet meer weg.

Mooi weer en Land Rover groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.