Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 08 nov 2024, 03:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2024, 09:14 
Offline

Geregistreerd: vr 21 jul 2023, 14:41
Berichten: 7
Beste Prikkers,

Heeft er iemand ervaring met een 24V vacuumpomp voor mijn diesel ex.defensie.
Of eventueel een 12V met omvormer.

Ik kom er niet echt uit met google.

Benieuwd naar jullie reacties.

Lightweight 1977 :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2024, 12:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1926
KoertLW77, ik denk dat je deze vraag beter op het gewone Prikbord kan stellen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een vraag te koop hebt.
Of ... verkoop je de vraag in ruil voor het antwoord ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2024, 12:33 
Offline

Geregistreerd: vr 21 jul 2023, 14:41
Berichten: 7
Dat denk ik ook ;-).

Ik krijg het bericht niet verwijderd...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2024, 19:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 270
Woonplaats: Buchten
Ik heb er wel ervaring mee, want ik heb er veel van verkocht en eigenlijk nog nooit een negatieve reactie over gekregen. Stuur me maar een prive bericht voor meer info.

Dit was de standaard tekst voor de verkoop.

Montage elektrische Hella vacuumpomp op een Land Rover 2.25 diesel

Het grote voordeel van een elektrische pomp, is de simpele montage. Geen gedoe met "draaibare" steunen en v-snaren. Deze pomp monteer je met een simpel beugeltje "ergens" in je motorruimte, maar liefst zo dicht mogelijk bij je rembekrachtiger bijv. tegen de binnenkant van je spatbord. Dan monteer je een slangetje tussen pomp en rembekrachtiger. Het vacuumtankje kan vervallen, wat je weer wat meer ruimte oplevert.
De pomp moet niet continue lopen maar schakel je elektrisch in via je remlichtschakelaar, uiteraard via een relais. Dus op het moment dat je remt start je pomp en heb je direct vacuum en dus goede rembekrachtiging. Je hebt dus ook altijd rembekrachtiging, dus ook als je motor niet loopt maar alleen op contact staat bijv. tijdens slepen. Uiteraard moet de remlichtschakelaar correct zijn afgesteld.
Let goed op de polariteit van de pomp. Rood = +
Optioneel kan de pomp nog met een vacuumschakelaar geschakeld worden zodat er altijd een minimum vacuum is. Bij diverse Land Rover heeft de rembekrachtiger al een aansluiting voor een vacuumschakelaar.
De vlinderklep met stangenstelsel kan nu worden verwijderd. Als het klepje uit het huis haalt, kun je de 2 gaten simpel met kit afdichten.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.