Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 13:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Limp mode
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Limp mode  Antwoord met een citaat
Dag Rem277,
Een Td5 heeft als groot voordeel dat je 'm kan (laten) uitlezen.   Als de man achter het uitlees-apparaat ook nog een beetje weet wat je mag verwachten, dan heb je dubbel voordeel.   De belangrijkste winst is dat je niet aan het zoeken en vervangen blijft.
Misschien langs een (betere) dealer gaan ?
Dan is er natuurlijk wel het probleem "Waar vind je de betere dealer?".
In het verleden beschreef een toen actief LRCH-forum-lid in Portugal dat hij voor de dealer naar Spanje ging ... dat dit een altijd geldig advies is lijkt mij overdreven, maar het geeft wel aan dat het kan lonen om even te sonderen of er bij de dealer een monteur rondloopt met feeling voor de Td5.
Bericht Geplaatst: wo 14 apr 2021, 10:39
  Berichttitel:  Limp mode  Antwoord met een citaat
Het volgende probleem doet zich voor.

Sinds enige tijd houdt de disco td5 in boven een bepaald toerental (ongeveer 2700 tpm).
De fut is er dan uit en alleen door gedoseerd gas te geven kun je nog rijden.
Tijdens mijn reis naar Portugal (waar de auto nu staat) heb ik op het laatste stuk meegemaakt dat plots de temperatuur in het rood stond en de motor in een soort van noodloop kwam.
Dit heb ik hierna niet meer gehad, de auto is verder rijdbaar alleen zou ik toch graag van de limp modus afkomen.
Ik heb reeds verschillende zaken gecontroleerd zoals slangen naar de waste gate, slangen naar de radiateur / interkoeler, de MAF sensor losgehaald, dit allemaal zonder resultaat.
Ik heb 4000 km geleden zo'n beetje alles vervangen (stuurpomp, waterpomp, brandstofpomp, brandstoffilter, membraam brandstofpomp op het blok, alle olieen en filters, egr afgedopt, etc etc) dus dit kan het mijns inziens niet zijn.
Zijn er mensen met suggesties, dan hoor ik dat graag.
Overigens is mijn vermoeden de waste gate membraam of de solenoid, maar hoe kan ik deze testen ?
Bericht Geplaatst: wo 14 apr 2021, 09:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.