Heb een maand geleden de Discovery II laten omkeuren bij de RDW.
Vloer hoef je niets aan te doen.
1: Schot 30 CM hoog over de volle breedte. Moet bevestigd aan de vloer en aan de zijn kant/binnenzijde vd auto.
Bouten mag je niet meer los kunnen draaien.
Ik heb de kop uitgeboord want had torx gebruikt. Je mag ook popnagels gebruiken maar dan moet je flinke popnagels vinden
2: Achterramen dienen verwijderd te worden en dichtgemaakt te worden met blinderingspanelen. Dit mag aluminium zijn of kunststof.
Moeten erin gelijmd worden.
Alpine raampjes in het dak mogen blijven zitten. Dit is geen verplichte eis meer.
3: Bestuurderszijde achterportier raam verwijderen en blinderen met aluminium of kunststof. Ook dit moet met kit aan het raamframe vastgezet worden. Dus niet alleen in de rubber monteren. Het blinderingspaneel moet gelijk komen met het tussenschot of verder. Mag dus niet korter zijn. Ik heb van een sloper een raamframe gebruikt waarbij dit was aangepast.
Heb je toch een raampje om naar links te kijken als je gaat inhalen. Wel zo veilig.
Vreemde bij mij was dat het gewicht van de auto, nadat ik alles verwijderd had voor grijs kenteken, was toegenomen.
Het viel gelukkig in dezelfde gewichtsklasse als geel kenteken.
Heb een maand geleden de Discovery II laten omkeuren bij de RDW.
Vloer hoef je niets aan te doen.
1: Schot 30 CM hoog over de volle breedte. Moet bevestigd aan de vloer en aan de zijn kant/binnenzijde vd auto.
Bouten mag je niet meer los kunnen draaien.
Ik heb de kop uitgeboord want had torx gebruikt. Je mag ook popnagels gebruiken maar dan moet je flinke popnagels vinden :)
2: Achterramen dienen verwijderd te worden en dichtgemaakt te worden met blinderingspanelen. Dit mag aluminium zijn of kunststof.
Moeten erin gelijmd worden.
Alpine raampjes in het dak mogen blijven zitten. Dit is geen verplichte eis meer.
3: Bestuurderszijde achterportier raam verwijderen en blinderen met aluminium of kunststof. Ook dit moet met kit aan het raamframe vastgezet worden. Dus niet alleen in de rubber monteren. Het blinderingspaneel moet gelijk komen met het tussenschot of verder. Mag dus niet korter zijn. Ik heb van een sloper een raamframe gebruikt waarbij dit was aangepast.
Heb je toch een raampje om naar links te kijken als je gaat inhalen. Wel zo veilig.
Vreemde bij mij was dat het gewicht van de auto, nadat ik alles verwijderd had voor grijs kenteken, was toegenomen.
Het viel gelukkig in dezelfde gewichtsklasse als geel kenteken.