Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - HBM Machines
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
Op de vraag waarom de zending gedeeld is kreeg ik volgens mij een smoes als antwoord, we doen dat omdat dat deel makkelijker beschadigd raakt, zoals u gemerkt hebt ook gebeurt is.
Mijn vraag daarna, als u dat weet waarom dan niet beter verpakt, kwam geen reactie.
Denk dat zendingen gedeeld worden omdat hbm niet alles zelf levert, dit baseer ik de reactie van de klantenservice, vreemd dat het pakket toch bij u is aangekomen, ik vermoed dat De Leverancier toch een tweede poging gedaan heeft om te versturen. En de 2e doos ziet er heel anders uit, geen adres geen nota allen barcode


Las vandaag een andere klacht over hbm en daar werd mijn vermoeden bevestigd, hbm heeft meerdere opslagruimte, daardoor worden de zendingen opgedeeld en moet men extra verzendkosten betalen.

Waar ik dus van baal is dat hbm mij dus voorgelogen heeft, zeer kwalijk :evil:
Jammer dat ze hier niet open over zijn, misschien zijn ze bang dat dit "bedrijfsgeheim" bij de concurrentie bekend wordt :?: ondertussen zit de klant met de extra verzendkosten :| en onbegrip :|
Bericht Geplaatst: di 24 mei 2022, 22:18
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
Helaas, hebben ze wel vermeld maar mijn geheugen is zeer selectief en mijn schijfruimte opgebruikt :( heb een organische defragmentatie nodig 8-) heb wel eens alcohol geprobeert, werkt averechts :evil:
Waar je op kan letten is dat de betreffende websites allemaal gelijk zijn qua opbouw.
Gooi het eens in google :geek:

Heb mijn eigen advies opgevolgd
Op deze website staat je lijstje
https://radar.avrotros.nl/forum/overig- ... 82977.html
Bericht Geplaatst: di 24 mei 2022, 21:58
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
Jamaar schreef:
Autoonderdelen 24 uit Berlijn is juist even lastig gebleven
Voor deze webwinkel, die onder veel namen door heel Europa opereert was op de Duitse tv een ernstige waarschuwing, geen zaken mee doen. Ongelooflijk veel klachten die nooit opgelost worden.
Om te :cry: :cry: :cry:

Jamaar, heb je een lijstje van namen van dit kennelijk dubieuze spinne-web aan web-winkels ?
Bericht Geplaatst: di 24 mei 2022, 17:28
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
Autoonderdelen 24 uit Berlijn is juist even lastig gebleven
Voor deze webwinkel, die onder veel namen door heel Europa opereert was op de Duitse tv een ernstige waarschuwing, geen zaken mee doen. Ongelooflijk veel klachten die nooit opgelost worden.
Om te :cry: :cry: :cry:
Bericht Geplaatst: di 24 mei 2022, 15:29
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
fenix2 schreef:
HBM machines ..
ik koop er wel eens, maar bij voorkeur alleen in-store.

Vroeger, lang geleden, toen ik nog wel eens in Gouda kwam, liep ik graag even langs het winkeltje van Herman Buitelaar.

M'n schoonmoeder is niet meer onder ons, het huis verkocht, dus zijn de redenen om Gouda te bezoeken goeddeels verdampt.
Bovendien kan je nu wekelijks bij de Lidl en/of Aldi je behoefte om goedkoop gereedschap te bekijken bevredigen.
De keuze bij het winkeltje in de Zeugstraat was wel een stuk groter, en het was veelal ook goedkoper ...
Het heeft wel wat, al die wat rommelige bakken met van alles voor weinig, en niet per sé rommel ... zulke winkeltjes zie je niet vaak meer.
Bericht Geplaatst: di 24 mei 2022, 12:44
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
HBM machines ..
ik koop er wel eens, maar bij voorkeur alleen in-store.

Fenna
Bericht Geplaatst: ma 23 mei 2022, 18:40
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
Gedoe allemaal,

Moet eerlijk zeggen dat ik laatste tijd eerst de revieuws en de ervaringen op diverse forums lees voor ik ergens ga bestellen. Het beste is met gereedschap maar gewoon ouderwets bij de balie kijken wat je in je handen krijg en of de prijs die eraan zit bijpassend is.

Eerlijk duurt wel het langst. Web shop en klantenservice zijn ook niet mijn ding. Gigantisch wat een wachtrijen tegenwoordig. Zo zijn mijn ervaringen met en de prijzen van Winparts.nl enorm opgeknapt. Prima toko tegenwoordig. Autoonderdelen 24 uit Berlijn is juist even lastig gebleven. Dan moet alles weer in het engels en is ff retour zenden ook niet makkelijk en goedkoop. Als dat nodig is dan gaat er ook een lange tijd mee gemoeid en is het voordelige overgeslagen in ergernis. In Engeland bestellen vind ik na de brexit ook een ramp. En Alie heeft me al 2x na 3 maanden wachten niet geleverd. Ben eigenlijk wel een beetje klaar met al dat verre afstand geklootzak. Maar ja........soms is de prijs stukke aantrekkelijker en laat je je toch weer verleiden.

En weer snurken, groet Nico
Bericht Geplaatst: di 17 mei 2022, 23:02
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
Marc-my-Words schreef:
GatheRRoveR schreef:
...

Ik zou het laten wat het is en er geen energie meer in stoppen.

Precies, als je na een klacht een dubbele zending krijgt en ze de telefoon niet opnemen ... dan had ik het er gewoon bij laten zitten.

De NL wetgeving zegt op een dat je goederen die je ongevraagd toegezonden krijgt mag behouden als de verzender zich niet bij je meldt (en als ie zich wel meldt dan moet ie ook over de brug komen en niet jou als ontvanger opzadelen met gedoe: je hebt er al werk genoeg aan).


Uiteindelijk heb ik er op een eerlijke manier wel een werkende compressor van 150 voor 50 euro aan overgehouden, deksel is te lijmen.
Mark, dit was geen ongevraagde toezending maar een vergissing van de webshop, daar is die wetgeving niet op van toepassing.
Het niet melden wordt dan diefstal en veel mensen vinden dan allerlei smoesjes om dat recht te praten, mij lukt dat niet.
Hoe vind jij het als je zelf op die manier spullen mist? Dom dom had ik maar beter opgelet? Of ben je heel blij dat het gemeld wordt?
Ik vind ook mensen waar een pakket bezorgd is wat niet voor hun bestemd is en dat niet melden of niet terug willen geven ondanks dat er om gevraagd wordt, werkelijk niet te pruimen.

Ik stop er natuurlijk geen energie meer in, heb de 50 euro overgemaakt en alles is afgesloten.
Bericht Geplaatst: za 14 mei 2022, 14:40
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
GatheRRoveR schreef:
...

Ik zou het laten wat het is en er geen energie meer in stoppen.

Precies, als je na een klacht een dubbele zending krijgt en ze de telefoon niet opnemen ... dan had ik het er gewoon bij laten zitten.

De NL wetgeving zegt dat je goederen die je ongevraagd toegezonden krijgt mag behouden als de verzender zich niet bij je meldt (en als ie zich wel meldt dan moet ie ook over de brug komen en niet jou als ontvanger opzadelen met gedoe: je hebt er al werk genoeg aan).
Bericht Geplaatst: za 14 mei 2022, 12:13
  Berichttitel:  Re: HBM Machines  Antwoord met een citaat
HBM is al decennia lang een winkel die ook opstuurt. De webshop is in mijn ogen nooit hun kracht geweest.
Ze zijn goedkoop, het spul is vaak gelijk aan de prijs, soms op hobby niveau, soms verassend goed.

Ik bestel er nooit wat mede door wisselende kwaliteit (wat je niet op een plaatje ziet) en de verzendkosten die ze rekenen, als ik echt iets wil hebben haal ik het op.
Waarom, omdat het dan vaak iets duurders is en ik eerst wil zien of het voldoet aan mijn wens.
En dan neem ik ruimers, beitels, machineklem oid mee. Gezien de afstand moet ik er een dagje van maken.

Maar bedenk wel, als je daar een frees koopt voor een paar euro en die kost bij de “echte machine handel” 80 euro…. Wat verwacht je dan. Hij zal het gerust wel even doen, maar niet lang.

Het is gewoon een winkel die veel leuks heeft, telefoon en mail zou dan ook niet mijn core-business zijn.
Lange mails zijn lastig lezen en kosten tijd, antwoorden nog meer. De klant in de winkel verdienen ze (hopelijk) direct aan. Ik zou als ik een klant voor me had ook de telefoon niet opnemen.

Het is gewoon altijd een teleurstelling als je niet krijgt wat je verwacht, maar Nederlandse consument is door de regering (webshop-wetgeving) op een voetstuk geplaatst.
Als je goedkoop wil, gaat het ten kosten aan kwaliteit of service. Zeker in de huidige “terugstuur” cultuur.

Dus ik snap je frustratie en je verwachtingen.
Ik zou het laten wat het is en er geen energie meer in stoppen.
Blij word je er niet van en je nieuwe spullen waar je blij van wilde worden blijven een nare nasmaak houden.
Bericht Geplaatst: za 14 mei 2022, 11:48
  Berichttitel:  HBM Machines  Antwoord met een citaat
Maak er maar een nieuw topic van.
Heb daar meerdere dingen besteld en bij de bestelling werd het al in 2 delen gesplitst zonder aangegeven van reden.
Ok, moet maar. Is wel 10 euro extra porto!
Eerste deel prima geleverd.
Tweede deel geeft zending vervolg aan, onderweg beschadigd, retour afzender.
Beloofde 1 tot 3 werkdagen waren natuurlijk al voorbij.
Zoek tel nr, bah niet te vinden. Dan baal ik al want dat is klantonvriendelijk. Zo van, voor zijkers aan de telefoon hebben we geen tijd. Mijn gedachtegang natuurlijk :?
Stuur contactformulier met de vraag of ze wachten tot de zending terug is of gelijk een andere sturen, gezien hoe lang alles dan gaat duren.
Antwoord.Wat vervelend dat het beschadigd is, we wachten tot het retour is.
De beschadiging, daar kan HBM natuurlijk niets aan doen maar als hij toch retour komt zou het klantonvriendelijk zijn gelijk een andere te sturen.
De schade is tussen hbm en post nl, daar ben ik geen partij in.
Vreemd genoeg staat drie dagen later een grote en te zware doos op mijn stoep. Kon die dus niet weigeren.
Open gemaakt, kompleet verscheurde verpakking, karton en styropor met daaronder twee! 12 volt luchtcompressors, heb er maar één besteld en betaald.
De beide compressors verder compleet in tas. Leken onbeschadigd tot ik er bij één een scheur in de plastic luchtfilter afdekking zag. Andere tip top.
Dan komt gewetensvraag, meld ik dat er twee gestuurd zijn? Waarschijnlijk wordt het nooit opgemerkt.
Maar ik ben zo, het is niet van mij, heb er niet voor betaald dus moet het melden.
Dan volgt een hele lange briefwisseling.
Op de vraag waarom de zending gedeeld is kreeg ik volgens mij een smoes als antwoord, we doen dat omdat dat deel makkelijker beschadigd raakt, zoals u gemerkt hebt ook gebeurt is.
Mijn vraag daarna, als u dat weet waarom dan niet beter verpakt, kwam geen reactie.
Denk dat zendingen gedeeld worden omdat hbm niet alles zelf levert, dit baseer ik de reactie van de klantenservice, vreemd dat het pakket toch bij u is aangekomen, ik vermoed dat De Leverancier toch een tweede poging gedaan heeft om te versturen. En de 2e doos ziet er heel anders uit, geen adres geen nota allen barcode.
Heb eerst nog aangeboden dat de beschadigde hier voor reserve onderdelen mocht blijven
Hbm heeft foto's gevraagd en of de beschadigde nog werkt om te bepalen of ik hem mocht houden. Weer eerlijk geantwoord, Ja hij werkt nog en ik ben bereid om hem voor de restwaarde over te nemen. Bied 50 euro aan temeer hij voor jullie onverkoopbaar is en ook transport kosten daar bij komen, moet afgehaald want ik ga niet 5 km op de fiets met 20kg achterop naar de post.
Dan worden ze een beetje pissig, mag van de salesmanager niet onder 75 euro.
Ok ik ook pissig, haal maar op, 25 euro onderzoekkosten plus 10 euro verpakking kosten, graag eerst overmaken aub.
Ook ga ik na 7 dagen 5 euro opslagkosten per dag berekenen tot de waarde van de compressor berijkt is waarna hij mijn eigendom wordt.
Nu weet ik hoe snel men daar werkelijk op mails kan reageren. Ok na nog maals overleg nemen we uw aanbod van 50 euro graag aan.
Al met al een goede afloop en een leuk verhaal maar eelijk gezegd zit ik niet op dit soort dingen te wachten, kost tijd en ergenis. Ik ga veel liever naar een winkel en loop met MIJN spullen de deur uit.
En als je denkt dat ik er een slaatje uit sla en ze afpers, word wakker. Inkoopprijs - retour - behandeling, beschadigd, geen originele verpakking meer, is dat nog verkoopbaar? Gaat het naar een retour opkoper wordt er per kg afgerekend.
Eerlijk ze mogen blij zijn met 50 euro
Iemand nog interesse in een 12 volt 300 liter compressor voor 100 euro :twisted: :evil: nee dit is niet serieus :P
Geef hbm 1 ster vanwege het niet tel. berijdbaar zijn en het splitsen van zending zonder opgaven van reden.
Verder raad ik iedereen aan om de 1 en 2 sterren te lezen zodat je weet wat je verwachten kan van service en vooral wat voor machines je daar NIET moet kopen.
Verder zou ik als ze die dingen veranderen hier blijven kopen maar tot dan, helaas :P
Bericht Geplaatst: za 14 mei 2022, 11:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.