Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TD5? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilinder
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin  Antwoord met een citaat
In de regel zit er vanaf de hoofd-koppeling cylinder (afhankelijk RHD / LHD) de kortste route naar de linkerkant (LHD) van de tunnel onderaan het het schutbord een leiding tot een beugel waar de slang op afgemonteerd is.
Deze slang loopt naar eenbeugel op de versnellingsbak/vliegwielhuis naar een volgende beugel. Vanaf hier zit weer een stukje buis naar de slave-cylinder.

Afbeelding
Bericht Geplaatst: za 30 apr 2022, 12:56
  Berichttitel:  Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin  Antwoord met een citaat
houd er wel rekening mee dat je de leiding ver genoeg weg houd van je uitlaat zeker het flexibele deel.
zal op korte stukken wel meevallen maar als je eens wat langer rijd wordt de uitlaat zijde serieus warm.
dit zal ook de reden zijn voor de door land rover gekozen route van de leiding
Bericht Geplaatst: za 30 apr 2022, 11:28
  Berichttitel:  Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin  Antwoord met een citaat
fenix2 schreef:
Een kortere koppelings leiding zal geen kwaad kunnen, wel zou ik er wel een flexibel stuk in houden ivm trillingen op het motorblok/bak samenstel waar het schutbord niet aan mee doet ;)

ja daar zat ik ook nog aan te denken, misschien het flexibele stuk tussen leiding en hulpkoppelingcilinder zetten.
Bericht Geplaatst: do 28 apr 2022, 07:13
  Berichttitel:  Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin  Antwoord met een citaat
Een kortere koppelings leiding zal geen kwaad kunnen, wel zou ik er wel een flexibel stuk in houden ivm trillingen op het motorblok/bak samenstel waar het schutbord niet aan mee doet ;)
Bericht Geplaatst: wo 27 apr 2022, 21:24
  Berichttitel:  Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin  Antwoord met een citaat
Oké, dank je.
Ga een korte leiding plaatsen.
Groet Erik
Bericht Geplaatst: wo 27 apr 2022, 15:29
  Berichttitel:  Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin  Antwoord met een citaat
Klopt, ik denk dat het te maken heeft met links en rechtsgestuurd, het onderste gedeelte is hetzelfde (kwa vorm en lengte).
Er zal wel ergens een (land rover)logica inzitten, ik denk dat het te maken heeft met het monteren.
Gewoon doen wat makkelijk is en makkelijk te repareren.
J.
Bericht Geplaatst: wo 27 apr 2022, 09:56
  Berichttitel:  Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilinder  Antwoord met een citaat
Hoi…er valt mij iets op..
De leiding van de hoofdkoppelingcilinder loopt eerst langs het schutbord, wordt verbonden aan een flexibele slang en loopt dan weer lager terug langs het schutbord naar de hulpcilinder.

Zou het niet handiger zijn als ik een leiding maak met de kortste weg van cilinder naar cilinder?
Zie er zelf wel voordelen in…

Groet Erik
Bericht Geplaatst: wo 27 apr 2022, 09:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.