Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 14:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TD5? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
Gerben schreef:
Marc-my-Words schreef:
Gerben schreef:
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "vertelt" dat hij meer brandstof moet inspuiten.

Als je "stout" bent kan je het slangetje dus nog wel gebruiken om een beetje extra diesel in te spuiten. Je kan de auto daarmee heel netjes roet-arm afstellen en door een bescheiden drukverhoging op het membraan de diesel-toevoer tot omsteeks het roet-punt brengen ... dan heb je een extra boost-optie.

ja dat is ook een optie , hoewel ik betwijfel of het veel nut gaat hebben , zonder turbo komt er nou eenmaal niet meer lucht in als dat hij nu krijgt . dus wat je dan met die extra brandstof moet ....

Wat je met die extra brandstof moet ... een roet-pluim maken ... :ugeek:
Althans als je het te dol maakt, en roet is onverbrande diesel en onverbrand wil zeggen dat je er nauwelijks nuttig rendement van hebt.  
Kortstondig tot net op het randje geeft ook net tot het randje qua vermogen ... de winst kan dus vooral liggen in het oppak-trajet: de motor slurpt dan nog wat beperkt lucht, met de oplopende toeren gaat ie natuurlijk meer lucht slurpen, waarmee dan de roetwolk weer moet verdwijnen.
Ik heb een bijpassende ervaring met een oude Renault diesel (met toentertijd 335.000 km op de teller): reed ie vlot in de 4º versnelling de helling op, en niks sneller in de 3º ... dan was met meer toeren de helling op een stuk frisser voor de volgauto's.
Bericht Geplaatst: zo 23 jan 2022, 17:33
  Berichttitel:  Re: Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
Marc-my-Words schreef:
Gerben schreef:
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "vertelt" dat hij meer brandstof moet inspuiten.

Als je "stout" bent kan je het slangetje dus nog wel gebruiken om een beetje extra diesel in te spuiten. Je kan de auto daarmee heel netjes roet-arm afstellen en door een bescheiden drukverhoging op het membraan de diesel-toevoer tot omsteeks het roet-punt brengen ... dan heb je een extra boost-optie.


ja dat is ook een optie , hoewel ik betwijfel of het veel nut gaat hebben , zonder turbo komt er nou eenmaal niet meer lucht in als dat hij nu krijgt . dus wat je dan met die extra brandstof moet ....
Bericht Geplaatst: zo 23 jan 2022, 17:11
  Berichttitel:  Re: Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
Gerben schreef:
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "vertelt" dat hij meer brandstof moet inspuiten.

Als je "stout" bent kan je het slangetje dus nog wel gebruiken om een beetje extra diesel in te spuiten. Je kan de auto daarmee heel netjes roet-arm afstellen en door een bescheiden drukverhoging op het membraan de diesel-toevoer tot omsteeks het roet-punt brengen ... dan heb je een extra boost-optie.
Bericht Geplaatst: zo 23 jan 2022, 11:31
  Berichttitel:  Re: Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
Bedankt voor de uitleg.

Groet Erik
Bericht Geplaatst: zo 23 jan 2022, 11:09
  Berichttitel:  Re: Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "verteld" dat hij meer brandstof moet inspuiten.
Bericht Geplaatst: za 22 jan 2022, 19:55
  Berichttitel:  Re: Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
regelt diafragma ring op je inspuitpomp. hogere druk: meer diesel.
zonder dat slangetje, krijg je een andere inspuitverhouding dus kans op hogere uitlaatgassentemperatuur.
Dus terugzetten, het schijnt dat een ingekorte 300tdi ook past.
J.
Bericht Geplaatst: za 22 jan 2022, 15:13
  Berichttitel:  Functie van slang ERR1458, (van turbo naar pomp 200tdi)  Antwoord met een citaat
Hoi.

Ik ben benieuwd wat het slangetje doet dat van de turbo naar de pomp loopt van de 200tdi.
Het heet ERR1458

Ik heb de turbo afgedopt/ verwijderd.
Nou vraag ik mij nog af of ik het slangetje wat op de pomp komt ook kan afdoppen.

Groet Erik
Bericht Geplaatst: za 22 jan 2022, 11:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.