Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 23 jun 2021, 23:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - I'm Back
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Tjonge jonge,wat maken jullie zich toch druk om die paspoorthandelaren!Eerlijke,hardwerkende lieden die door de hoge belastingdruk en ook nog de coronacrisis aan lager wal geraakt zijn.Wie kocht er nu nog een paspoort als je toch nergens meer heenkon.Nu alles weer versoepeld wordt is er weer een kleine mogelijkheid misschien om op de valreep nog wat centjes te verdienen voor een droge boterham en een flesje kraanwater. :cry:
Bericht Geplaatst: vr 11 jun 2021, 19:49
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Links of rechts (back bedoel ik)
Flauw grapje om de paspoorthandelaren uit beeld te krijgen
Bericht Geplaatst: do 10 jun 2021, 23:43
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Marc-my-Words schreef:
O ja, een goede les is dat je - mocht je ooit zoiets overkomen - beter de sleuteltjes uit het slot neemt en daarna ontkent te weten waar ze zijn.
De berger heeft de auto gestart en op eigen kracht op het bergingsvoertuig gereden ... en daarmee het mooie Td5 blok naar de andere wereld geholpen.


Vorig jaar werden mijn LW met de 1/4 ton Polynorm gerepatrieerd. Toen het span terug was stond het contact aan en de lichtschakelaar ook. Ik vermoed dat te transporteur de boel op de startmotor op de wagen had willen rijden. Hij had echter buiten de massapik gerekend, die stond natuurlijk uit. Overigens, ook al had die aan gestaan was het nog niet gelukt met een gebroken distri ketting.
Bericht Geplaatst: di 08 jun 2021, 17:45
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Gast schreef:
Jullie laten je nogal op je kop zitten. Een peugeotje een TD5 laten slopen? Was het dan een P4 ?Je zal tijdens het rammen wel teveel medelijden hebben gehad. Behalve dat een 505 leeuw voorlopig de leverantsier van mijn motorblok is heb ik niet zoveel met dat franse leeuwen gedoe. Pas nog wel even naar een nette Peugeot P4 gekeken. Ziet er op zich stevig en basic uit(g-serie koets) maar de verouderde turboloze franse motorisering en 4 versnellingsbak zijn ook geen kracht patsers. En kwa leeftijd nog niet MRB vrij. Ze doen net of ze allemaal vernietigd moesten worden van het franse leger en er niet veel van zijn maar op dit www staan er nog echt veel te koop.

Eerst even over de P4: Ik zou er niet naar omkijken.   Het Franse leger doet ze weg, ze werden te duur in het onderhoud ... en deels werden ze vervangen door Defenders ... dat zegt mijns inziens genoeg. Bovendien hoorde ik als "recensie" over een van de weinige civiele P4's -- eentje die door de Peugeot-familie voor de jacht was geregeld, dus vast niet de slechtste -- dat ie nog beroerder reed als de UMM die ze ook gebruikten.

Dan het verhaal van het pest Piegootje dat mijn Td5 van de weg reed: De weg bleek boven op een bescheiden vlakte ineens geheel verijsd - het was een prachtige zonnige dag, maar ook een straffe koude oosten-wind. Sneeuw uit de akkers was over de weggewaaid - die ochtend was de weg nog keurig schoon -- eind van de dag was ie spekglad want de sneeuw uit de akkers was aan het overdag net iets opgewarme asfalt vastgevroren. Voor me reden twee kleine Renaultjes, ze reden een beetje sullig maar net iets eerder de helling op nam de afstand wat toe. Op de ineens verijsde weg gingen die Renaultjes in de remmen ... ik dacht nog "nooit doen, remmen op gladijs, gas los, koppeling in en heel lichtjes sturen ... dat is wat je moet doen". Maar goed, ik was blij dat de afstand net wat groter was en ik kon niet anders als ook remmen. Ik was net tevreden over de werking van de ABS, de vaart ging er gecontroleerd uit, en ik dacht net "met dit soort van verrassingen kan je niet genoeg afstand houden" en ik zie in de spiegel iets wits rap naderbij komen. Dat wits was een pest Piegootje met 4 inzittenden, de chauffeur kreeg de auto niet geremd en hij kon er om te beginnen ook niet langs want er waren tegenliggers. Op het laatste moment heeft ie nog geprobeerd er langs te sturen -- dat had ie beter niet gedaan. Resultaat van de poging om erlangs te sturen was een bescheiden duwtje - niet meer dan de trein die wat wild aankoppelt. Dat duwtje voor mij links achter was evenwel genoeg om mij aan het tollen te brengen, een 180º draai om de verticale as -- die draaiing zorgde er overigens voor dat het Piegootje een duw naar links kreeg. Anyway, na de 180º draaiing kwam de LandRover achterstevoren met zijn linkerwielen in de (stroevere) berm ... en die stroefheid zorgde voor een 180º draaiing, maar nu om zijn lengte-as. De berm helde wat af, en bovendien was er een greppel - een greppel die halfvol met sneeuw lag - dus rolde de Defender gematigd zacht tot op z'n gepoetste kant. Het had erger kunnen zijn: er stond geen boom, er was geen rotsblok, en ook geen meters diep talud of ravijn.
In zekere zin een geluk bij een ongeluk: De tegenpartij was zonder tegenliggers schuin naar de overkant overgestoken en in de andere greppel geland. Het pest Piegootje was rechtsvoor tot de bovenkant van de veerpoot afgeschaafd. Niemand anders dan materiële schade, nu ja ... er waren wat geknakte ego's. De afloop was verder netjes, dwz het schadeformulier werd netjes ingevuld, de verzekering van de tegenpartij betaalde. Enige les was dan wel dat je nog heel veel feller bovenop alle schadepostjes moet zitten. Het begint met het onderhandelen over de taxatie-waarde -- dat deed ik aardig. Daarna komt dan nog zodra duidelijk is dat de tegenpartij gaat betalen het verhalen van alle andere onkosten ... en daar moet je echt heel hard bovenop zitten.
En ... het jammere is dat ik nu een "Puma" heb, en niet die nu ruim 21 jaar oude Td5. Het goede is dat ik de "Puma" nu met wat meer voorkennis beheer ... de Td5 was toentertijd al toe aan enig "groot onderhoud".

Het wrak heb ik verkocht aan iemand die 'm weer op de weg heeft gebracht, wel met een ruilblok. De auto is nu al zo'n 11 jaar in dezelfde en hopelijk/denkelijk goede handen.
O ja, een goede les is dat je - mocht je ooit zoiets overkomen - beter de sleuteltjes uit het slot neemt en daarna ontkent te weten waar ze zijn.
De berger heeft de auto gestart en op eigen kracht op het bergingsvoertuig gereden ... en daarmee het mooie Td5 blok naar de andere wereld geholpen.
Bericht Geplaatst: ma 07 jun 2021, 20:19
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Jullie laten je nogal op je kop zitten. Een peugeotje een TD5 laten slopen? Was het dan een P4 ?Je zal tijdens het rammen wel teveel medelijden hebben gehad. Behalve dat een 505 leeuw voorlopig de leverantsier van mijn motorblok is heb ik niet zoveel met dat franse leeuwen gedoe. Pas nog wel even naar een nette Peugeot P4 gekeken. Ziet er op zich stevig en basic uit(g-serie koets) maar de verouderde turboloze franse motorisering en 4 versnellingsbak zijn ook geen kracht patsers. En kwa leeftijd nog niet MRB vrij. Ze doen net of ze allemaal vernietigd moesten worden van het franse leger en er niet veel van zijn maar op dit www staan er nog echt veel te koop.
Bericht Geplaatst: ma 07 jun 2021, 18:51
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Welcome Back Markc,
Met of zonder c danwel k is een 110 en zeker een Td5 en HardTop welcome of gewoon welkom back.
Zelf legde ik inmiddels 11 jaar geleden geen andere kop op de Td5 maar de Td5 op z'n kop
(nu ja een Peugeotje was de schuld, maar dat maakt niet uit, ondersteboven raak je er sowieso van).
Bericht Geplaatst: ma 07 jun 2021, 12:43
  Berichttitel:  Re: I'm Back  Antwoord met een citaat
Dag Marc,

Het Sajeltreffen is sinds de start van Corona niet meer geweest, maar ik ben zeker van plan dit weer op te pakken. Alleen zijn we vorig jaar verhuisd van Elsloo naar Buchten en ik ben nog op zoek naar een mooie lokatie rondom buchten.
Ik hou je op de hoogte.
Bericht Geplaatst: zo 06 jun 2021, 23:40
  Berichttitel:  I'm Back  Antwoord met een citaat
Hey All,

Een jaar of 3 geleden heb ik op mijn Def. TD5 een AMG kop gelegd en na 2 maanden weer wat anders. :cry:
niks meer aan gedaan

Mijn mooie Discovery Td5 3x gekeurd natuurlijk 3x afgekeurd dus weer herstel en dan stond die te wachten
tot de volgende keuring... ging voor 1000,- weg :cry: :cry:

Mijn RHD 90 1986 staat hier al 4 jaar te verkommeren.... :cry: :cry: :cry:

Ik overwoog de defs maar weg te doen maar ik kreeg het niet over mijn hart.

Werken werken werken...veel van huis ver van huis en lang van huis....

Nu werk ik 20 min van huis meer rust meer tijd en gaat de Defender Td5 weer dienst doen als bedrijfswagen.
de Defender Td5 is nu bij Bas4Cars en daar ga ik weer mee rijden. :D :D :D :D

en net vroeg ik mij af...bestaat t sajeltreffen nog?
en dus maar hier opnieuw geregistreerd.

DUS.....I'm Back
Bericht Geplaatst: zo 06 jun 2021, 22:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.