Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TD5? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Jamaar schreef:
boven een grotere zuiger geeft wel een iets langere slag maar kost minder kracht.

Langere slag betekend een zuiger met kleinere diameter om een zelfde volume te verplaatsen, dat kost minder kracht.
Maar een gelijk blijvent energie gebruik.
Ik heb opgelet bij natuurkunde :mrgreen:


Ik zou gewoon eens kijken wat het LOF-spul doet (of eerst nog eens vragen bij BAS4CARS).
Het kan natuurlijk "wij van WC-eend zijn" maar er staat nog al wat lof op de LOF webpagina's.
En ... in vergelijking met de 15.000 hoofdprijs gaat het om een financiële rimpeling.
Als je het laat doen zit je denk ik op 1% van die hoofdprijs ...
Mochten mijn knieën of heupen (of die van mijn wederhelft*) gaan piepen ...
... dan zou ik als eerste voor die beloofde ± halvering van de koppelingskrachten gaan.
Een halvering van de krachten zou maar zo alle klachten kunnen verhelpen.
    *  mijn wederhelft heeft sinds een paar maanden een "after market" spare part in de rechter heup
Bericht Geplaatst: ma 07 jun 2021, 10:21
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
boven een grotere zuiger geeft wel een iets langere slag maar kost minder kracht.

Langere slag betekend een zuiger met kleinere diameter om een zelfde volume te verplaatsen, dat kost minder kracht.
Maar een gelijk blijvent energie gebruik.
Ik heb opgelet bij natuurkunde :mrgreen:
Bericht Geplaatst: ma 07 jun 2021, 09:55
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Tja,

De redenen waarom een auto bedienen moeilijker is dan het lichaam toelaat kunnen divers zijn. Als kind van 5 meegeweest vroeger met mijn vader om een opvolger van zijn Daf 66 te kopen. Het werd een baby blauwe vw passat variant met AUTOMAAT. MIjn vader had MS.

FF terug naar de techniek. 15000 is begrijpelijk maar erg veel geld. Bij een renault master em diverse grotere peugeots is er bv een automaat robot die aan de bak gemonteerd is. Het is een mustang bak, misschien is die er van een mustang? De huidige koppeling lichter laten gaan is denk ik het goedkoopste. Mogelijk kan je iets met de oppervlaktes van de zuigers in de cilinders weizigen of zo. Of misschien kan je een losse vacuumbekrachtiger van een andere Engelse oldtimer toepassen die op het rempedaal/ hoofdremcylinder gebruikt word. boven een grotere zuiger geeft wel een iets langere slag maar kost minder kracht.
Bericht Geplaatst: zo 06 jun 2021, 23:18
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
GatheRRoveR schreef:
Sylvester schreef:
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing. :D

Ik zou de specs opvragen van deze kit, de link in mijn eerdere bericht is per slot van rekening LHD en voor een Puma! :oops:
Ik heb er geen ervaring mee ;)
Er zijn ook veren setjes voor defenders maar of die op een puma passen :? :?:
Googel is je vriend :mrgreen:


Kijk ook even op de LOF website, daar zeggen ze dat hun verbeterde master-cilinder een lichtere koppeling geeft, en de andere veer ook nog eens 45% verbetering.
Er staat ook een BAS4CARS review-Utubetje bij dus zou je eens bij Bas4Cars kunnen informeren, een andere review zegt "featherlight".

En dat terwijl mijn ervaring is dat de Puma koppeling al lichter wegtrapt in vergelijking met die van de Td5.
Met 10 jaar Td5 oefening is mijn linker knie de sterkste van de twee geworden (ik moet op de rechter letten).


Ik ken de redenen om naar een lichtere koppeling of zelfs een automaat te kijken niet ... er zijn evenwel heel eenvoudige oefeningen om een wat zwakke knie net een beetje te versterken/verbeteren.
Als je gewoon zo nu en dan (in de rij voor de kassa, bij het koffiezet-apparaat etc.) even wat lichte evenwichtsoefeningen doet op twee benen of beter (maar ook voorzichtiger) op één been dan ben je vrij snel een stuk verder.
Een versleten knie (of een overgewicht) verhelp je er niet mee, maar een net iets effectievere coördinatie geeft een stabielere beweging en daarmee minder correctie en dus ook minder (over)belasting.
Bericht Geplaatst: do 03 jun 2021, 11:12
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Sylvester schreef:
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing. :D


Ik zou de specs opvragen van deze kit, de link in mijn eerdere bericht is per slot van rekening LHD en voor een Puma! :oops:

Ik heb er geen ervaring mee ;)

Er zijn ook veren setjes voor defenders maar of die op een puma passen :? :?:
Googel is je vriend :mrgreen:
Bericht Geplaatst: wo 02 jun 2021, 23:21
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing. :D
Bericht Geplaatst: wo 02 jun 2021, 22:49
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
fenix2 schreef:
heeft op het lrch forum niet eens iemand een koppeling bekrachtiger gefabriekt?

Of ie het werkelijk gefabriekt heeft weet ik niet - het was bij mijn weten Edward, en hij rijdt al langere tijd met automaat Disco's.

Er was in ieder geval sprake van de zoektocht naar een koppelingsbekrachtging en daarvoor "moest" je kijken naar de bekrachtigers die in diverse Engelse auto's werden gebruikt ... dat zou qua prijsstelling aantrekkelijker zijn.
Bericht Geplaatst: wo 02 jun 2021, 20:08
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Een Puma is inderdaad om te bouwen naar een automaat, maar helaas is de prijs mij te hoog, ong. 15000 eurtjes en dat is boven het budget. Misschien dat de tips van GatheRRover soelaas brengen. Vast mijn dank voor de tips.
Groet Sylvester.
Bericht Geplaatst: wo 02 jun 2021, 16:13
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Geen aandelen en ik ben ook niet die man met die grote voeten die een “LOF” stuk trapte (hoewel ik wel in de buurt was :P )

https://eu.paddockspares.com/l-o-f-powerslave-for-td5-discovery-and-defender.html
https://eu.paddockspares.com/lof-power-master-cylinder-for-series-3-and-defender-s.html

Hoewel dit niet de vraag is…. Zou de volgende een optie zijn?
https://eu.paddockspares.com/red-booster-servo-clutch-kit-defender-puma-lhd.html
Bericht Geplaatst: di 01 jun 2021, 23:13
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
heeft op het lrch forum niet eens iemand een koppeling bekrachtiger gefabriekt?
Bericht Geplaatst: di 01 jun 2021, 23:02
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Ik heb een firma in Bergeijk gevonden die dit blijkbaar kan, ik wacht op antwoord van hun.
Groet Sylvester
Bericht Geplaatst: di 01 jun 2021, 20:58
  Berichttitel:  Re: Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
 
Hmm ... je zou eens moeten kijken of er auto's zijn met een MT82 handbak die ook met automaat geleverd worden.
Je wilt immers graag een versnellingsbak die aan het Fordblok past en liefst eentje waar de tussenbak ook weer netjes op aansluit.

Misschien eens vragen aan Ashcroft (of bij de "concurrent" het LRCH forum).

Er bestaan overigens ook opties om de koppeling lichter te laten werken, tot en met een bekrachtigde koppeling.
Wie was het hier ook al weer die een verbeterde koppelings-master-cilinder naar de andere wereld trapte ?
Bericht Geplaatst: di 01 jun 2021, 20:25
  Berichttitel:  Is een PUMA TDI 2.4 om te bouwen naar automaat?  Antwoord met een citaat
Vanwege een te zware koppeling ben ik me aan het oriënteren op de ombouw naar een automaat. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Groet Sylvester.
Bericht Geplaatst: di 01 jun 2021, 19:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.