Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 23:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Olie temperatuur sensor
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Olie temperatuur sensor  Antwoord met een citaat
De tank en koelwater meters van de series werken op 10 volt, als de olie meter van landrover is en ook voor 10 volt gemaakt is maar ergens op de gewone plus is aangesloten dan is dat 12.5 tot 14 volt en wijst hij te veel aan.
Bericht Geplaatst: zo 08 nov 2020, 10:33
  Berichttitel:  Re: Olie temperatuur sensor  Antwoord met een citaat
Zit nog ff te piekeren waar 88-5 zijn sensors vroeger zag zitten bij de lightwight. Moet er met een motor wissel genoeg draadjes van los gehaald hebben.

Je zou een T-stuk kunnen maken met de oliedruksensor bij het het oliefilter. heb je er ook geen last van met verversen.
Bericht Geplaatst: za 07 nov 2020, 23:28
  Berichttitel:  Re: Olie temperatuur sensor  Antwoord met een citaat
hoi,

Tja, hoe meer metertjes hoe banger we worden haha.
Vroeger reed je met 3 controlelampjes de wereld rond. Dynamo, oliedruk en groot licht. En we kwamen er ook!!!
Had je het idee dat de motor(dus ook de kachel als je de kraan op de motor open ging draaien haha) te koud bleef dan zette je een kartonnetje voor de grille.

Maar ff zere neus(serieus)

Als je dingen na wilt meten dan richt je een digitale infra rood thermometer op het koelsysteem en op het oliesysteem.
Dan weet je wat.
Waar ik wel eens mooie prijzen ziet is bij HBM in Moordrecht.
Zelf heb ik de ervaring dat diverse meters enorm af kunnen wijken.
Een sensor onder in de Carterpan in de rijwind kan een heel andere waarden aangeven als een sensor in het midden zijkant motor uit de luchtstroom bij een oliefilter.
Bouw meestal oude VDO meters en sensors in die nog made in Germany zijn. Verschillende sensors en verschillende meters bij elkaar vloeken soms ook. Zitten er bij Laro geen weerstanden in het systeem van de temp en brandstof meters? dacht dit in het schema wel eens gezien te hebben toen ik plannen had voor de inbouw van een tweede brandstoftank.
Koelvloeistof is na de start eerder warm dan de motorolie. Oliekoeler werd bij defensie vooral toegepast vanwege de mogelijkheid van stationaire draaiuren(dus geen rijwind) bij voertuigen met radio installatie. Eenmaal warm word de motorolie bij belasting vaak stuk warmer als de koelvloeistof. De kwaliteit van motorolie gaat na de 110 graden best wel snel achteruit. 100 graden is mooi bij bedrijfstemp. koelvloeistof rond de 90 houden. Dat gaat het makkelijkst met een electrische ventilator met sensor in de radiator.
De meedraaiende ven op de riem is dan niet handig.
Ik pas vaak een warmtewisselaar toe(b.v.tussen het oliefilter van een VAG golf 2) tussen beide zodat ze elkaar opwarmen en afkoelen.
Zo rommelen we maar wat aan , groet Nico
Bericht Geplaatst: za 07 nov 2020, 23:24
  Berichttitel:  Olie temperatuur sensor  Antwoord met een citaat
Het betreft een ex KL Lightweight met 2,25 diesel motor.

Ik vertrouw de sensor voor de motorolie temperatuur niet. Als de koelvloeistof temp mooi in het midden van het witte vlak staat, zit de wijzer van de olie temperatuur net onder rood. De combimeter (koel- en olie temp en brandstof niveau) heb ik al eens vervangen maar het gedrag blijft hetzelfde. De oliekoeler is gemonteerd en alle leidingen en slangen zijn “open”.

Ik heb inmiddels vijf van die dingen liggen, zoveel kosten ze niet. Er zijn echter twee modellen. In mijn carterpan zit een lange. De korte zijn misschien voor de watertemperatuur? In die dingen staan ook verschillende nummers geslagen en ze passen geen van allen in het tapgat in de carterpan. De draad is anders.

Heeft iemand een onderdeelnummer voor de olietemperatuursensor van een ex KL Lightweight? Bouwjaar 1977.
Bericht Geplaatst: za 07 nov 2020, 20:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.