Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
O ja, er is natuurlijk ook het verschil tussen een oude en een nieuwere motorisering. Stel, even voor het gemak: een 2,25 diesel rijdt 1:10 en een 2,5 tdi of Td5 ook. Die laatste twee hebben bij bijv. 100 km/u toch heel wat meer over, of te wel: van die liter diesel wordt een groter deel in nuttig vermogen omgezet en minder in restwarmte, die restwarmte verdwijnt bij die nieuwere motoren ook weer meer door de dikkere uitlaat (die weer dikker is om de turbo goed te laten draaien).
( Hoe de cijfers bij de 6 cylinder Nissan uitpakken weet ik niet. )
Bovenstaande diesel-vergelijking schets ook waarom benzine-rijders nog weer minder kachel-problemen kennen: een 2,25 benzine-blok verstookt nog weer een slok meer pet 10 kilometer, levert daarvoor een beetje meer vermogen, en een boel meer warmte.
O ja, er is natuurlijk ook het verschil tussen een oude en een nieuwere motorisering. Stel, even voor het gemak: een 2,25 diesel rijdt 1:10 en een 2,5 tdi of Td5 ook. Die laatste twee hebben bij bijv. 100 km/u toch heel wat meer over, of te wel: van die liter diesel wordt een groter deel in nuttig vermogen omgezet en minder in restwarmte, die restwarmte verdwijnt bij die nieuwere motoren ook weer meer door de dikkere uitlaat (die weer dikker is om de turbo goed te laten draaien).
( Hoe de cijfers bij de 6 cylinder Nissan uitpakken weet ik niet. )
Bovenstaande diesel-vergelijking schets ook waarom benzine-rijders nog weer minder kachel-problemen kennen: een 2,25 benzine-blok verstookt nog weer een slok meer pet 10 kilometer, levert daarvoor een beetje meer vermogen, en een boel meer warmte.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 jan 2016, 10:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Tja en dan ikke, met mijn 6 cil nissan en standaard kachel series 3 stook ik mijn hok bloedheet. kachel is oud schutbord is verrot. slangen zijn geplakt met nbcd tape (ducktape) kan het ook zijn dat de watrpomp van een nissan sterker is? dat het hete water sneller door de kachel stroomt en zo heet blijft? ik kan echt mijn kachel niet vol aanzetten, je smelt weg.
Tja en dan ikke, met mijn 6 cil nissan en standaard kachel series 3 stook ik mijn hok bloedheet. kachel is oud schutbord is verrot. slangen zijn geplakt met nbcd tape (ducktape) kan het ook zijn dat de watrpomp van een nissan sterker is? dat het hete water sneller door de kachel stroomt en zo heet blijft? ik kan echt mijn kachel niet vol aanzetten, je smelt weg.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 jan 2016, 08:43 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Crazy-G schreef: Verwarming van een series zoals deze is hetzelfde als die van een oude defender, dus ook met zo'n grote verdeelbak onder het dash.
Veelgemaakte misvatting is dat een series of defender kachel het niet goed zou doen, toegegeven een 40 jaar oude series met zo'n kachel of één van de eerste defenders met net zo'n kachel geven niet veel warmte meer, maar dat komt met name doordat de kachelradiateur niet best meer is en dan vooral omdat de isolatie er omheen weggerot is, als er een nieuwe kachelradiateur in gaat en correct geïsoleerd dan gaat de aangevoerde lucht weer volledig door de kachelradiateur en komt er zoveel warmte uit dat je gewoon je fikken verbrand als je ze er te lang in houdt, dat beetje verwarmen van het schutbord is ook zo weg als je maar gaat rijden en niet stilstaat want dan komt de motorwarmte er nog eens bij.
Ook het "wervelen" zit meer tussen de oren dan dat het werkelijk plaatsvindt, er gaat meer lucht in de kast als er uit kan dus er ontstaat overdruk en dan is het "wervelen" weg.
Ik heb toentertijd in mijn 110 een hele nieuwe kachel geplaatst en dat ding deed het gewoon heel goed, nu in mijn Lightweight ook een Defenderkachel gebouwd en ook daar in was het verleden week met een buitentemperatuur van min 8 binnen in de Lightweight bloedheet.
Oftewel alles valt of staat ook hier weer bij goed onderhoud. Ik weet nog wel dat mijn 1999er Defender nieuw best warm werd (die verwarmingsbak incluis), maar binnen een paar jaar was dit "natuurverschijnsel" geheel verdwenen (behalve dan hartje zomer). De kachel is nieuw goed genoeg er is echter maar weinig nodig om de verdere verliezen niet meer te compenseren. Leid je de lauw warme lucht van een iets amechtige kachel door een isolerende buis (van overigens wel voldoende diameter) dan houd je echt wel meer warmte binnen over, als lauw-warme lucht ook nog eerst al het plaatwerk moet verwarmen dan wordt het rendement snel gewoon beroerd. Over wervelingen heb ik het verder niet gehad, in principe is een wijder kanaal alleen maar beter voor een ongehinderde luchtstroom, dus gebruik je buizen en/of verander je doorstroomopeningen maak ze zo ruim nodig ... hoogstens is het lonend de uitstroom-opening de versmallen teneinde een "straal-stroom" te krijgen.
[quote="Crazy-G"]Verwarming van een series zoals deze is hetzelfde als die van een oude defender, dus ook met zo'n grote verdeelbak onder het dash.
Veelgemaakte misvatting is dat een series of defender kachel het niet goed zou doen, toegegeven een 40 jaar oude series met zo'n kachel of één van de eerste defenders met net zo'n kachel geven niet veel warmte meer, maar dat komt met name doordat de kachelradiateur niet best meer is en dan vooral omdat de isolatie er omheen weggerot is, als er een nieuwe kachelradiateur in gaat en correct geïsoleerd dan gaat de aangevoerde lucht weer volledig door de kachelradiateur en komt er zoveel warmte uit dat je gewoon je fikken verbrand als je ze er te lang in houdt, dat beetje verwarmen van het schutbord is ook zo weg als je maar gaat rijden en niet stilstaat want dan komt de motorwarmte er nog eens bij.
Ook het "wervelen" zit meer tussen de oren dan dat het werkelijk plaatsvindt, er gaat meer lucht in de kast als er uit kan dus er ontstaat overdruk en dan is het "wervelen" weg.
Ik heb toentertijd in mijn 110 een hele nieuwe kachel geplaatst en dat ding deed het gewoon heel goed, nu in mijn Lightweight ook een Defenderkachel gebouwd en ook daar in was het verleden week met een buitentemperatuur van min 8 binnen in de Lightweight bloedheet.
Oftewel alles valt of staat ook hier weer bij goed onderhoud.[/quote]
Ik weet nog wel dat mijn 1999er Defender nieuw best warm werd (die verwarmingsbak incluis), maar binnen een paar jaar was dit "natuurverschijnsel" geheel verdwenen (behalve dan hartje zomer).
De kachel is nieuw goed genoeg er is echter maar weinig nodig om de verdere verliezen niet meer te compenseren. Leid je de lauw warme lucht van een iets amechtige kachel door een isolerende buis (van overigens wel voldoende diameter) dan houd je echt wel meer warmte binnen over, als lauw-warme lucht ook nog eerst al het plaatwerk moet verwarmen dan wordt het rendement snel gewoon beroerd.
Over wervelingen heb ik het verder niet gehad, in principe is een wijder kanaal alleen maar beter voor een ongehinderde luchtstroom, dus gebruik je buizen en/of verander je doorstroomopeningen maak ze zo ruim nodig ... hoogstens is het lonend de uitstroom-opening de versmallen teneinde een "straal-stroom" te krijgen.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 jan 2016, 19:21 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Precies, een Series Land Rover kan redelijk tot goed verwarmd worden met de originele verwarming. Mits het hele traject van de lucht dicht is en de warme lucht op de juiste plaats komt. Als de aansluiting tussen kachelradiator en schutbord en verder in de kachelbak al lekt, ben je de helft van de warmte al kwijt. Een tweede grote oorzaak voor slechte verwarming is tocht. De gemiddelde Series Land Rover heeft zoveel tochtgaten en kieren dat het onmogelijk is om dit warm te stoken. Deuren goed afstellen op goede deurdichtingen en het dichtmaken van de vele overtollige gaten in schutbord en andere plekken helpt echt wel.
Precies, een Series Land Rover kan redelijk tot goed verwarmd worden met de originele verwarming. Mits het hele traject van de lucht dicht is en de warme lucht op de juiste plaats komt. Als de aansluiting tussen kachelradiator en schutbord en verder in de kachelbak al lekt, ben je de helft van de warmte al kwijt. Een tweede grote oorzaak voor slechte verwarming is tocht. De gemiddelde Series Land Rover heeft zoveel tochtgaten en kieren dat het onmogelijk is om dit warm te stoken. Deuren goed afstellen op goede deurdichtingen en het dichtmaken van de vele overtollige gaten in schutbord en andere plekken helpt echt wel.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 jan 2016, 16:48 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Verwarming van een series zoals deze is hetzelfde als die van een oude defender, dus ook met zo'n grote verdeelbak onder het dash.
Veelgemaakte misvatting is dat een series of defender kachel het niet goed zou doen, toegegeven een 40 jaar oude series met zo'n kachel of één van de eerste defenders met net zo'n kachel geven niet veel warmte meer, maar dat komt met name doordat de kachelradiateur niet best meer is en dan vooral omdat de isolatie er omheen weggerot is, als er een nieuwe kachelradiateur in gaat en correct geïsoleerd dan gaat de aangevoerde lucht weer volledig door de kachelradiateur en komt er zoveel warmte uit dat je gewoon je fikken verbrand als je ze er te lang in houdt, dat beetje verwarmen van het schutbord is ook zo weg als je maar gaat rijden en niet stilstaat want dan komt de motorwarmte er nog eens bij.
Ook het "wervelen" zit meer tussen de oren dan dat het werkelijk plaatsvindt, er gaat meer lucht in de kast als er uit kan dus er ontstaat overdruk en dan is het "wervelen" weg.
Ik heb toentertijd in mijn 110 een hele nieuwe kachel geplaatst en dat ding deed het gewoon heel goed, nu in mijn Lightweight ook een Defenderkachel gebouwd en ook daar in was het verleden week met een buitentemperatuur van min 8 binnen in de Lightweight bloedheet.
Oftewel alles valt of staat ook hier weer bij goed onderhoud.
G-J.
Verwarming van een series zoals deze is hetzelfde als die van een oude defender, dus ook met zo'n grote verdeelbak onder het dash.
Veelgemaakte misvatting is dat een series of defender kachel het niet goed zou doen, toegegeven een 40 jaar oude series met zo'n kachel of één van de eerste defenders met net zo'n kachel geven niet veel warmte meer, maar dat komt met name doordat de kachelradiateur niet best meer is en dan vooral omdat de isolatie er omheen weggerot is, als er een nieuwe kachelradiateur in gaat en correct geïsoleerd dan gaat de aangevoerde lucht weer volledig door de kachelradiateur en komt er zoveel warmte uit dat je gewoon je fikken verbrand als je ze er te lang in houdt, dat beetje verwarmen van het schutbord is ook zo weg als je maar gaat rijden en niet stilstaat want dan komt de motorwarmte er nog eens bij.
Ook het "wervelen" zit meer tussen de oren dan dat het werkelijk plaatsvindt, er gaat meer lucht in de kast als er uit kan dus er ontstaat overdruk en dan is het "wervelen" weg.
Ik heb toentertijd in mijn 110 een hele nieuwe kachel geplaatst en dat ding deed het gewoon heel goed, nu in mijn Lightweight ook een Defenderkachel gebouwd en ook daar in was het verleden week met een buitentemperatuur van min 8 binnen in de Lightweight bloedheet.
Oftewel alles valt of staat ook hier weer bij goed onderhoud.
G-J.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 jan 2016, 13:16 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Erik750SF schreef: Geen wonder eigenlijk dat de verwarming niet erg goed is in zo een ding. Warme lucht wordt in een grote koude stalen doos geblazen waar twee gaatje in zitten die naar het interieur gaan. Hier moet toch een enorme winst te halen te zijn met een paar slangen zodat de warme lucht met veel minder wervelingen in de cabine komt. Geen ervaring met de verwarming van een series ... maar ik denk dat de winst van (geïsoleerde) slangen nog meer zit in het niet meer verwarmen van een heleboel koud plaatwerk. Tegen de tijd dat het dashboard en schutbord zo warm zijn dat je er wat verwarming aan over houdt is de tank leeg ... en in de tussentijd komt er alleen voorgekoelde verwarmingslucht uit de verwarming. Bij een pre-Puma Defender is er overigens ook nog sprake van een nauwe doorgang door het schutbord waardoor de warme lucht ook nog eens vooral de blikken kachel onder de motorkap verwarmt ipv binnen rendement te geven.
[quote="Erik750SF"]Geen wonder eigenlijk dat de verwarming niet erg goed is in zo een ding. Warme lucht wordt in een grote koude stalen doos geblazen waar twee gaatje in zitten die naar het interieur gaan. Hier moet toch een enorme winst te halen te zijn met een paar slangen zodat de warme lucht met veel minder wervelingen in de cabine komt.[/quote]
Geen ervaring met de verwarming van een series ... maar ik denk dat de winst van (geïsoleerde) slangen nog meer zit in het niet meer verwarmen van een heleboel koud plaatwerk. Tegen de tijd dat het dashboard en schutbord zo warm zijn dat je er wat verwarming aan over houdt is de tank leeg ... en in de tussentijd komt er alleen voorgekoelde verwarmingslucht uit de verwarming.
Bij een pre-Puma Defender is er overigens ook nog sprake van een nauwe doorgang door het schutbord waardoor de warme lucht ook nog eens vooral de blikken kachel onder de motorkap verwarmt ipv binnen rendement te geven.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 jan 2016, 13:04 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
typisch out of the box denken, mooi, ben benieuwd of het werkt.
typisch out of the box denken, mooi, ben benieuwd of het werkt.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 jan 2016, 07:51 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
vlaggestokhouder waar de flexibele slang op komt.
vlaggestokhouder waar de flexibele slang op komt.
|
|
|
|
Geplaatst: wo 27 jan 2016, 18:47 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Vandaag de slechte delen eruit geslepen en plaatjes geknipt om erin te lassen. ik ga t toch anders doen dan origineel. Waar de warme lucht binnenkomt las is dicht en maak daarin een gat waarop de 'vlaggestokhouder' komt. Daarop flexibele slang en een T-stuk naar de ontwaseming. De verwarming naar de cabine laat ik achterwege. Verzin ik nog wel wat op
Vandaag de slechte delen eruit geslepen en plaatjes geknipt om erin te lassen. ik ga t toch anders doen dan origineel. Waar de warme lucht binnenkomt las is dicht en maak daarin een gat waarop de 'vlaggestokhouder' komt. Daarop flexibele slang en een T-stuk naar de ontwaseming. De verwarming naar de cabine laat ik achterwege. Verzin ik nog wel wat op
|
|
|
|
Geplaatst: wo 27 jan 2016, 18:43 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Iedereen bedankt voor de tips en foto's! Heb eens rond gezocht op het web maar vervangende delen zijn of niet te krijgen of schreeuwend duur. ik ga maar eens plaatjes knippen om erin te lassen..wordt vervolgd
Iedereen bedankt voor de tips en foto's! Heb eens rond gezocht op het web maar vervangende delen zijn of niet te krijgen of schreeuwend duur. ik ga maar eens plaatjes knippen om erin te lassen..wordt vervolgd
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 18:55 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Inderdaad Ray, maar al lang geleden verkocht. Bijlage: DSCN2163 Laverda v.jpg Al was ie ook origineel geweest had ik hem waarschijnlijk gehouden. Die van jouw ziet er trouwens ook fantastisch uit.
Inderdaad Ray, maar al lang geleden verkocht. [attachment=0]DSCN2163 Laverda v.jpg[/attachment] Al was ie ook origineel geweest had ik hem waarschijnlijk gehouden. Die van jouw ziet er trouwens ook fantastisch uit.
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 17:45 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Hallo raytheman, Die onderkant is met een plaatje wel te herstellen. Voor de achterkant kun je eventueel uitkijken naar een donor die daar nog goed is. Het kan wat zoeken zijn, maar zo'n achterkant is niet al te lastig te transplanteren als je al een klein beetje met plaatstaal overweg kunt. Heb zelf voor mijn heaterbox een nieuwe voorkant gevonden en mijn eigen heaterbox was aan de achterkant nog goed. Uit die 2 is er een goede samengesteld Onder mijn rotte met de achterkant al vrij geprepareerd, boven de donor voor de voorkant Alles pasklaar om te (laten) lassen hopelijk heb je er iets aan. groetjes, Fenna edit, verkeerd geadresserd ...
Hallo raytheman,
Die onderkant is met een plaatje wel te herstellen. Voor de achterkant kun je eventueel uitkijken naar een donor die daar nog goed is. Het kan wat zoeken zijn, maar zo'n achterkant is niet al te lastig te transplanteren als je al een klein beetje met plaatstaal overweg kunt. Heb zelf voor mijn heaterbox een nieuwe voorkant gevonden en mijn eigen heaterbox was aan de achterkant nog goed. Uit die 2 is er een goede samengesteld [img]http://album.pereltje.nl/upload/2011/09/25/20110925172100-a8e4b937.jpg[/img] Onder mijn rotte met de achterkant al vrij geprepareerd, boven de donor voor de voorkant
[img]http://album.pereltje.nl/upload/2011/09/25/20110925172107-09588859.jpg[/img] Alles pasklaar om te (laten) lassen
hopelijk heb je er iets aan.
groetjes, Fenna edit, verkeerd geadresserd ...
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 16:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Thanks Erik, het is inderdaad een ontwerp van likmevestje.. ps Die 750sf in je naam..slaat dat op een Laverda toevallig? Net eentje tot t laatste boutje gereviseerd
Thanks Erik,
het is inderdaad een ontwerp van likmevestje..
ps Die 750sf in je naam..slaat dat op een Laverda toevallig? Net eentje tot t laatste boutje gereviseerd :D
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 15:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Geen wonder eigenlijk dat de verwarming niet erg goed is in zo een ding. Warme lucht wordt in een grote koude stalen doos geblazen waar twee gaatje in zitten die naar het interieur gaan. Hier moet toch een enorme winst te halen te zijn met een paar slangen zodat de warme lucht met veel minder wervelingen in de cabine komt. Erik(geen ervaring met de verwarming)
Geen wonder eigenlijk dat de verwarming niet erg goed is in zo een ding. Warme lucht wordt in een grote koude stalen doos geblazen waar twee gaatje in zitten die naar het interieur gaan. Hier moet toch een enorme winst te halen te zijn met een paar slangen zodat de warme lucht met veel minder wervelingen in de cabine komt. Erik(geen ervaring met de verwarming)
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 15:07 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Bijlage: IMG_8210 v.jpg Betere foto's heb ik nog niet, de mijne was nog niet zover weggeroest. Het is denk ik gewoon een vierkant gat in een vlakke plaat,met wat schuimrubber als afdichting.
[attachment=0]IMG_8210 v.jpg[/attachment] Betere foto's heb ik nog niet, de mijne was nog niet zover weggeroest. Het is denk ik gewoon een vierkant gat in een vlakke plaat,met wat schuimrubber als afdichting.
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 14:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
plaat eraf gehaald en t is behoorlijk verrot. Heeft iemand misschien een foto van hoe t binnenwerk eruit hoort te zien? volgens mij mis ik wat..
plaat eraf gehaald en t is behoorlijk verrot. Heeft iemand misschien een foto van hoe t binnenwerk eruit hoort te zien? volgens mij mis ik wat..
|
|
|
|
Geplaatst: zo 24 jan 2016, 13:40 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Als die bovenplaat eraf is, kun je het stangenstelsel eruit halen en weer netjes maken. Die bovenplaat zit met plaatschroefjes vast, maar die zullen wel allemaal verroest zijn. Dat isomatje was ooit wat schuimrubber.
Als die bovenplaat eraf is, kun je het stangenstelsel eruit halen en weer netjes maken. Die bovenplaat zit met plaatschroefjes vast, maar die zullen wel allemaal verroest zijn. Dat isomatje was ooit wat schuimrubber.
|
|
|
|
Geplaatst: za 23 jan 2016, 18:10 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Had je de stangen met klepbediening van binnen ook werkbaar gehouden? ik ga morgen eens kijken of ik die vlakke plaat er af krijg en wat ik eronder tegenkom. lijkt of er onder die vlakke plaat een soort iso-matje zit. Die heeft natuurlijk vocht vastgehouden waardoor de boel zo enorm is gaan roesten..
Had je de stangen met klepbediening van binnen ook werkbaar gehouden? ik ga morgen eens kijken of ik die vlakke plaat er af krijg en wat ik eronder tegenkom. lijkt of er onder die vlakke plaat een soort iso-matje zit. Die heeft natuurlijk vocht vastgehouden waardoor de boel zo enorm is gaan roesten..
|
|
|
|
Geplaatst: za 23 jan 2016, 17:25 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: dashboard pakjesplank |
|
|
Goede dashboardbakken worden schaars, maar reparatie is niet onmogelijk. De bovenkant op jouw foto is een losse vlakke geschroefde plaat. De bekleding kun je vrij gemakkelijk verwijderen en dan kan de plaatwerkrestauratie beginnen. Ik ben hier absoluut geen vakman in, maar ik was tevreden met mijn kleine reparatie. Voordeel is dat alles weer verdwijnt onder de bekleding.
Goede dashboardbakken worden schaars, maar reparatie is niet onmogelijk. De bovenkant op jouw foto is een losse vlakke geschroefde plaat. De bekleding kun je vrij gemakkelijk verwijderen en dan kan de plaatwerkrestauratie beginnen. Ik ben hier absoluut geen vakman in, maar ik was tevreden met mijn kleine reparatie. Voordeel is dat alles weer verdwijnt onder de bekleding.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-0WKhJcpr9ak/UkiTKuImw7I/AAAAAAAABq4/Z6be5OIkksA/s912-Ic42/13-08-30_01.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: za 23 jan 2016, 17:06 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
dashboard pakjesplank |
|
|
Vandaag maar t hele dashboard eruit gesloopt. Volgens mij heb ik last van roest.. Is zo'n ding nog verkrijgbaar? maar dan eentje zonder roest is trouwens van een 109 uit 1978
Vandaag maar t hele dashboard eruit gesloopt. Volgens mij heb ik last van roest.. Is zo'n ding nog verkrijgbaar? maar dan eentje zonder roest :shock:
is trouwens van een 109 uit 1978
|
|
|
|
Geplaatst: za 23 jan 2016, 16:19 |
|
|
|