Dat ben ik met je eens, een speciale tool maakt het vaker wel makkelijker, helaas is deze niet altijd voor handen. Wel wil ik je er op wijzen dat door de hoge temperatuur verschillen op het blok deze tapeinden volledig gehard zijn. Probeer maar eens een gebroken bout of tap eind uit te boren op een blok of uitlaat, mits je hele goede boortjes hebt fik je ze gegarandeerd op om dat het staal volledig uitgehard is.
Zelf laatst de header van mijn Daf gedemonteerd, hier kwamen na meer dan 60 jaar de tapeinden vanzelf mee (generatie WW2 blok) en met geen mogelijkheid kapot te draaien. Je bepaalt thans nog zelf hoe hard je durft te draaien. Dus indien geen special tool beschikbaar is het een optie om met twee moertjes te proberen. En met warm blok draait soms ook wat makkelijker los
Dat ben ik met je eens, een speciale tool maakt het vaker wel makkelijker, helaas is deze niet altijd voor handen. Wel wil ik je er op wijzen dat door de hoge temperatuur verschillen op het blok deze tapeinden volledig gehard zijn. Probeer maar eens een gebroken bout of tap eind uit te boren op een blok of uitlaat, mits je hele goede boortjes hebt fik je ze gegarandeerd op om dat het staal volledig uitgehard is.
Zelf laatst de header van mijn Daf gedemonteerd, hier kwamen na meer dan 60 jaar de tapeinden vanzelf mee (generatie WW2 blok) en met geen mogelijkheid kapot te draaien. Je bepaalt thans nog zelf hoe hard je durft te draaien. Dus indien geen special tool beschikbaar is het een optie om met twee moertjes te proberen. En met warm blok draait soms ook wat makkelijker los ;-)