Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - 200 tdi blok
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
oke weet je ook wat de staat is van dit blok.

Jan
Bericht Geplaatst: vr 27 jan 2023, 15:33
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
mocht je nog een 2,5NA zoeken heb ik staan, mag voor 250 euro worden opgehaald.

Groeten neef Henk
Bericht Geplaatst: vr 27 jan 2023, 13:31
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
minky schreef:
oke bedankt voor de tip ik denk dat ik hier wel verder mee kan
Een 2,5 NA is een stuk voordeliger in de aanschaf.
Ik lees vak berichten over blokken die stuk lopen.(Gescheurde zuiger)
Een positief bericht over een 2.5NA kom je minder tegen Vandaar dat ik er ook niet naar geen had

Als je een 2,5 NA vindt uit de latere jaren, dwz eentje met de verbeteringen die de 2,5Turbo nodig had om redelijk betrouwbaar te worden, dan heb je een 2,5 NA die denkelijk bomb-proof is. De 2,5Turbo was een enorme stap vooruit maar had allerlei kinderziekten, veel van de verbeteringen aan het blok vind je terug in die latere 2,5 NA ... en omdat die latere 2,5 NA geen Turbo heeft hoeft ie niet de Turbo-belastingen te weerstaan.
O ja, de 2,5 NA had in "militaire dienst" wel eens zuigerproblemen .... vanwege teveel olie.

Verder geldt natuurlijk dat de 2,5 NA inmiddels oud is .... dus vind je alle gebreken incl. de gebreken die je krijgt na langere tijd een spaarzaam of zelfs afwezig onderhoud.

Als je kijkt naar de bijwerkingen van medicijnen dan zie je de bijwerkingenlijst groeien met het aantal jaren dat een middel op de markt is.   Is iets lang genoeg op de markt dan is in ieder geval het hele lijstje standaard-bijwerkingen ingevuld: droge mond, verstopping, diarree, slapeloosheid, slaperigheid, koude rillingen, opvliegers, verminderd libido, vergroot libido, etc. etc. .... het zelfde lijstje bijwerkingen dat je teruggemeld krijgt als je gele, roze, blauwe of ander placebo-pillen voorschrijft.

Nieuw is altijd beter, want het is nieuw.
Bericht Geplaatst: vr 20 jan 2023, 20:51
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
Vanmiddag de kop er af gehaald, lijkt ook dat de koppakking van de achterste cilinder gelekt heeft
Lijkt wel dar hij daar de olie naar binnen getrokken heeft.
Misschien kan hier de rook vandaan komen.
Verder een behoorlijke stoot rand.
Morgen eerst meet apparatuur ophalen.
Bericht Geplaatst: vr 20 jan 2023, 20:29
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
oke bedankt voor de tip ik denk dat ik hier wel verder mee kan
Een 2,5 NA is een stuk voordeliger in de aanschaf.
Ik lees vak berichten over blokken die stuk lopen.(Gescheurde zuiger)
Een positief bericht over een 2.5NA kom je minder tegenVandaar dat ik er ook niet naar geen had

Deze week ga ik kijken hoe het 2,25 blok er van binnen uitziet.
Ook ik heb hier geen ervaring mee maar ik zie wel hoe ver ik kom.

Word vervolgt
Bericht Geplaatst: ma 16 jan 2023, 12:55
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
Gerben schreef:
als je zonder turbo gaat rijden dan zou ik zelf een 2.5NA erin hangen , veel stiller en ongeveer hetzelfde vermogen .
voordeel is dat deze nu nog betaalbaar te vinden zijn ...


Wat Gerben zegt !

Ik heb zelf niet veel ervaring met een 200/300di, maar wel het volgende ervaringen en wellicht dat er met afstellen wat te winnen is?

Ik begon met een 300 TDI zonder intercooler wegens ruimte gebrek:
Een 300DI zonder intercooler wordt heet, mist echt de intercooler. Ik heb zo enige tijd gereden (ook met aanhanger door de bergen) maar was er verre van over te spreken.
En zeker in vergelijking met een 2.5na kon ik niet veel verschil merken. Tevens heb ik een paar keer gehad dat de rubber bocht naar de turbo eraf sprong, gevolg was een hoop herrie van de turbo en helemaal geen vermogen meer. Dus hoe ze lopen zonder turbo en intercooler zou ik niet durven zeggen.
Bericht Geplaatst: ma 16 jan 2023, 12:23
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
als je zonder turbo gaat rijden dan zou ik zelf een 2.5NA erin hangen , veel stiller en ongeveer hetzelfde vermogen .
voordeel is dat deze nu nog betaalbaar te vinden zijn ...
Bericht Geplaatst: za 14 jan 2023, 19:36
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
als het een 200/ 300 tdi word ,word dat zonder turbo of ik laat deze terug schroeven.
Het 2,25 blok is er uit vandaag de kop er af halen.
Ben benieuwd wat ik tegen kom.
Bericht Geplaatst: za 14 jan 2023, 11:46
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
minky schreef:
Heb geprobeerd mij in te lezen
Las dat de eerste 2,5 blokken niet er sterk zijn

Morgen eerst maar eens beginnen op het huidige blok er uit te halen.

Groet Jan


Toch zou ik me niet blind staren op een tdi met een series bak / aandrijflijn.

2.25 diesel kon je mee rijden.
2.25 benzine is al een stuk sneller
2.5 NA is nog sneller en heb ik heel fijn mee gereden en is een oersterk simpel blok.
2.5 benzine heb ik geen ervaring mee en zou ik kwa gebruik niet willen (net als de 2.25 benzine trouwens)
2.5 tdi (300 of 200) zal je rustig aan moeten doen daar is de rest van je aandrijflijn niet op gebouwd.

Ik blijf de 2.5 na wel een heel mooi blok vinden, zeker als je van een 2 en een kwartje komt.
Bericht Geplaatst: di 10 jan 2023, 08:54
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
Bedankt voor de link

oke sorry niet goed gekeken.
Terwel ik bijna dagelijks kijk.
Bericht Geplaatst: ma 09 jan 2023, 22:43
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... ver-200tdi

maar staat helaas al op gereserveerd (wat ook niet gek is voor die prijs )
Bericht Geplaatst: ma 09 jan 2023, 21:17
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
Heb wel gekeken maar ik zie de defender uitvoering niet staan.
Kun je mij ook de link mailen.
Bericht Geplaatst: ma 09 jan 2023, 12:41
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
er staat op dit moment een 200tdi te koop op marktplaats. (en ook nog de gezochte defender uitvoering)
Bericht Geplaatst: zo 08 jan 2023, 18:14
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
De 2,5 NA blokken zijn vlgs mij sterker als de 2,25 NA, dwz sterker in het geleverde vermogen, en dat zonder dat je op de duurzaamheid van de motor inlevert.   De latere 2,5 N/A blokken zijn extra duurzaam omdat dat in de basis de 2,5 Turbo blokken zijn zonder Turbo.

Maar ... als je nu toch aan het wisselen van blokken denkt: Denk dan ook eens over de Petrol tegenhangers.
Een 2,25 NA Diesel levert maar een bescheiden rendement, je levert maar bescheiden in in kilometers per liter als je naar benzine gaat .... en met de huidige diesel/benzine-prijzen is dat budgettair wellicht acceptabel: in ruil ben je van de donkere wolken boven de diesel verlost.
Bericht Geplaatst: ma 26 dec 2022, 23:49
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
Compressie is 20 en 18
Topsnelheid is 80 km/u trekt niet meer door de overdrive Zakt dan terug in snelheid.
Gebruik de auto voor woon werk verkeer 50 km per dag( met veel rook bij optrekken,kan niet meer)

Heb geprobeerd mij in te lezen
Las dat de eerste 2,5 blokken niet er sterk zijn

Nico wat vraag je voor de 2,25
Over de andere MB OM617 en de indenor moet ik even op het net kijken of dat wat is.( hoe het zit met een pasring)

Ben ik ook een pasring nodig bij een iveco 2.8 blok?

Morgen eerst maar eens beginnen op het huidige blok er uit te halen.

Groet Jan
Bericht Geplaatst: ma 26 dec 2022, 22:19
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
als je tevreden bent met de prestaties van je 2.25 , dan zou je ook een 2.5 NA kunnen overwegen , op dit moment nog wel te vinden voor "normale" prijzen .

en dat de 200tdi's zo duur zijn geworden is simpel te verklaren , er zijn er nooit heel veel van gemaakt , en ondertussen zijn er nog maar weinig over ....
(vergeet ook niet dat ook niet alles meer te koop is voor deze blokken)
Bericht Geplaatst: zo 25 dec 2022, 21:02
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
Wat mankeert er aan je huidige blok? is de compressie goed en olieverbruik acceptabel? dan is er wel op voort te borduren.

Als je de tijd neemt zie je genoeg passeren en te koop aangeboden worden.

Als je met de huidige prestaties van een 2.25 tevreden ben? Een 2.25 diesel is best vaak gewoon voor weinig(300 euro) te koop bij mensen die er een 200TDI of even sterk inbouwen om meer kracht te hebben. Als je het blok dan nog ingebouwd hoort lopen of mee rijd dan weet je wat je heeft. Dat is de snelste en makkelijkste route. koude start kijken wat hij doet en kijken of hij van 3 naar 4 op de snelweg nog vooruit komt. Militaire versies van de serie 3 hebben meestal een vacuum klep die roken veroorzaakt. Geduld hebben, goed lezen overal. bv op landrover paginamarkt en marktplaats. Maar er passen ook andere motoren in als een indenor /peugeot/ daf 400/ ford scorpio/ daihatsu rocky/ nissan 6 cylinder/ Mercedes diesels. Daar zijn pasringen voor het koppelingshuis voor. Voor een MB OM617 5 cylinder of een 4 cylinder heb ik bv nog een pasring bij een kennis liggen. Latere modellen defender/ santana waren er ook met een iveco.

Zelf heb ik er nog een goedlopende 2.25 inliggen en een indenor 105 pk met pasring erbij.

groet nico
Bericht Geplaatst: zo 25 dec 2022, 20:52
  Berichttitel:  @™@  Antwoord met een citaat
Nico bedank voor je reactie.
Ik ben nieuw op het forum en nog groen wat betreft land rovers
De blokken die ik nu aangeboden worden kosten rond de 1500 ,inderdaad een hoop geld.
Ik denk alleen dat een revicie van mijn huidige 2.25 blok nog meer geld gaat kosten.
Probeer me zo goed mogelijk in te lezen in mogelijke oplossingen.
Maar sta open voor aanbevelingen.

Veel succes met het inbouwen van de VW motor voor mij (nu nog) een stap te ver.

Jan
Bericht Geplaatst: zo 25 dec 2022, 00:42
  Berichttitel:  Re: 200 tdi blok  Antwoord met een citaat
als je er 2 aangeboden krijg voor normaal geld dan houd ik mij aanbevolen.

Met andere woorden, als de defender spruitstukken er bij zitten(plaats van de turbo) en hij is in orde dan vragen ze de hoofdprijs alsof hij van goud is.
Uit een discovery meestal iets milder maar nog stevig.

Geen idee hoe je uitkomt met een disco 200TDI als je geen turbo nodig heeft(er dus een 200DI van maakt om je S3 bak te sparen.

Bowy van Yelow trading of De Krim 4x4 heeft ze soms . Ron Bolleboom kan je ook vragen. Of zelf een donor Disco kopen .

Juist omdat ze zo absurd duur zijn ben ik aan het proberen om een VW 1.9 TDI 130 PK pas te krijgen voor een mijn S2A maar dat valt zeker niet mee, dat is GEEN panklaar gerecht.

succes Nico
Bericht Geplaatst: za 24 dec 2022, 20:18
  Berichttitel:  200 tdi blok  Antwoord met een citaat
200 tdi blok compleet om in s3 te bouwen
Bericht Geplaatst: wo 21 dec 2022, 20:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.