Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Klepseals vervangen heeft wel zin bij veel olie gebruik, is bij mijn perkins terug van 1 op 750 naar 1 op 10k. Er zaten maar 4 seals in het blok en die waren glas hard. Nu 8 nieuwe en olie gebruik netjes Natuurlijk kan een versleten blok ook de oorzaak zijn
Klepseals vervangen heeft wel zin bij veel olie gebruik, is bij mijn perkins terug van 1 op 750 naar 1 op 10k. Er zaten maar 4 seals in het blok en die waren glas hard. Nu 8 nieuwe en olie gebruik netjes Natuurlijk kan een versleten blok ook de oorzaak zijn :shock:
|
|
|
|
Geplaatst: vr 12 aug 2016, 14:46 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Het zal dan wel iets verbeteren. Maar denk dat je niet alles ermee op lost 1 op 150 is een enorm verbruik. Is het blokje niet gewoon toe aan revisie?
Groet Jan
Het zal dan wel iets verbeteren. Maar denk dat je niet alles ermee op lost 1 op 150 is een enorm verbruik. Is het blokje niet gewoon toe aan revisie?
Groet Jan
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 aug 2016, 11:49 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Da's inderdaad best pittig. Zal t vervangen van de valveseals afdoende zijn? ik hoor t graag als je ze vervangen hebt
Da's inderdaad best pittig. Zal t vervangen van de valveseals afdoende zijn? ik hoor t graag als je ze vervangen hebt
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 aug 2016, 11:35 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Beste Ray,
Het gaat niet om de rook, die is niet ernstig. Het gaat om het terugbrengen van het olieverbruik (1 op 150) vorig jaar naar Zeewolde . Dat is onder lichte belasting laag maar op de snelweg hoog
gr.
Geert
Beste Ray,
Het gaat niet om de rook, die is niet ernstig. Het gaat om het terugbrengen van het olieverbruik (1 op 150) vorig jaar naar Zeewolde . Dat is onder lichte belasting laag maar op de snelweg hoog
gr.
Geert
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 aug 2016, 22:16 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
volgens mij heeft het vervangen van klepseals bij een diesel niet zo veel zin. Als t tenminste om t verminderen van rook gaat; "valve stem seals in a diesel will make little difference to the smoke, there is no vacuum in the inlet manifold so the oil is not suked in , back in the day no diesel had seals fitted at all."
volgens mij heeft het vervangen van klepseals bij een diesel niet zo veel zin. Als t tenminste om t verminderen van rook gaat; "valve stem seals in a diesel will make little difference to the smoke, there is no vacuum in the inlet manifold so the oil is not suked in , back in the day no diesel had seals fitted at all."
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 aug 2016, 10:21 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
fenix2 schreef: Hallo Geert,
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes, Fenna Dat kan natuurlijk ook Heb zelf eigenlijk nog nooit moeite gehad om verstuivers te demonteren. Ben wel wat angstig voor moderne gloei spiralen hebben de neiging om of te breken. Maar die van een 2.25D zijn van degelijke afmetingen. Groet Jan
[quote="fenix2"]Hallo Geert,
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes, Fenna[/quote]
Dat kan natuurlijk ook :D Heb zelf eigenlijk nog nooit moeite gehad om verstuivers te demonteren. Ben wel wat angstig voor moderne gloei spiralen hebben de neiging om of te breken. Maar die van een 2.25D zijn van degelijke afmetingen.
Groet Jan
|
|
|
|
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 22:23 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Hallo Geert,
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes, Fenna
Hallo Geert,
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes, Fenna
|
|
|
|
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 19:17 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Voorzover ik weet en ken heb je 4 opties: 1 kop demonteren. 2 verstuiver eruit en luchtdruk er op om de kleppen dicht te houden. 3 een stuk touw door het verstuiver gat voeten welke de ruimte tussen kleppen en zuiger opvult. 4 zuiger in compressie stand zetten. Alleen weet ik niet hoe je gaat bepalen of je cilinder in tdc staat zonder tuimelaars gemonteerd. Succes, Groet Jan
Voorzover ik weet en ken heb je 4 opties: 1 kop demonteren. 2 verstuiver eruit en luchtdruk er op om de kleppen dicht te houden. 3 een stuk touw door het verstuiver gat voeten welke de ruimte tussen kleppen en zuiger opvult. 4 zuiger in compressie stand zetten. Alleen weet ik niet hoe je gaat bepalen of je cilinder in tdc staat zonder tuimelaars gemonteerd. Succes, Groet Jan
|
|
|
|
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 01:43 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
klepseals vervangen 2.25D |
|
|
Weet iemand waar beschreven staat hoe de klepseals van een 2.25 D te vervangen in een gemonteerd blok? Of kan dit goed omschrijven? Bij voorbaat dank
Gr.
Geert 88 SIIID
Weet iemand waar beschreven staat hoe de klepseals van een 2.25 D te vervangen in een gemonteerd blok? Of kan dit goed omschrijven? Bij voorbaat dank
Gr.
Geert 88 SIIID
|
|
|
|
Geplaatst: za 30 jul 2016, 23:00 |
|
|
|