koppeling-troubles SII uit 1961
Geplaatst: ma 17 jan 2005, 12:29
Hallo mensen,
Ik wil het volgende eens aan jullie voorleggen:
Tijdens het nachtelijk-Almere avontuur rook ik mijn koppelingsplaten op een gegeven moment. Vervolgens ben ik zonder enig probleem naar huis gereden. De auto (civiele SII benzine uit '61) heeft vervolgens een week stilgestaan.
Toen ik weer ging rijden met de auto, slipte de koppeling in de 3e en 4e versnelling nadat ik het pedaal weer helemaal heb losgelaten. Het pedaal zit nog "diep" en voelt goed. Schakelen gaat zonder probleem. Zodra ik echter van 2 naar 3 en ook van 3 naar 4 ga, slipt de koppeling nadat ik het pedaal heb losgelaten - en plankgas geef. Als ik een tijdje flink met het koppelingspedaal speel, wordt het probleem minder.
'Uitsluitingen':
- Er komt geen olie uit het waadplug-gat (althans niet waarneembaar en geen lekplekken onder de auto).
- Pedaal voelt goed en zit diep
- Schakelen gaat zonder probleem
- Geen zichtbare lekkage bij reservoir, leidingen of bij de koppelingscilinder bij de bak.
Wat denken jullie? Verbrande plaat? Toch een lekke krukaskeerring? En waar te beginnen? Ik geef eerlijk toe dat ik enorm opzie tegen motorblok of bak verwijderen Zeker in januari, in de steeg achter het huis.
Alvast thanks voor het meedenken,
DennisM
RESCUE109-B
Serie II Petrol uit '61
Ik wil het volgende eens aan jullie voorleggen:
Tijdens het nachtelijk-Almere avontuur rook ik mijn koppelingsplaten op een gegeven moment. Vervolgens ben ik zonder enig probleem naar huis gereden. De auto (civiele SII benzine uit '61) heeft vervolgens een week stilgestaan.
Toen ik weer ging rijden met de auto, slipte de koppeling in de 3e en 4e versnelling nadat ik het pedaal weer helemaal heb losgelaten. Het pedaal zit nog "diep" en voelt goed. Schakelen gaat zonder probleem. Zodra ik echter van 2 naar 3 en ook van 3 naar 4 ga, slipt de koppeling nadat ik het pedaal heb losgelaten - en plankgas geef. Als ik een tijdje flink met het koppelingspedaal speel, wordt het probleem minder.
'Uitsluitingen':
- Er komt geen olie uit het waadplug-gat (althans niet waarneembaar en geen lekplekken onder de auto).
- Pedaal voelt goed en zit diep
- Schakelen gaat zonder probleem
- Geen zichtbare lekkage bij reservoir, leidingen of bij de koppelingscilinder bij de bak.
Wat denken jullie? Verbrande plaat? Toch een lekke krukaskeerring? En waar te beginnen? Ik geef eerlijk toe dat ik enorm opzie tegen motorblok of bak verwijderen Zeker in januari, in de steeg achter het huis.
Alvast thanks voor het meedenken,
DennisM
RESCUE109-B
Serie II Petrol uit '61