nog steeds v8 problemen
Geplaatst: ma 10 jan 2005, 21:41
Hallo prikkers
Ik zit nog steeds met problemen met mijn 3.5l s.u.carb.v8 op gas en bezine. deze wilde voor hij naar de garage geweest was niet meer starten of het moest van heeeel erg ver komen en dan deed hij het heel erg slecht. Zodra je het gaspedaal intrapte viel het toeren tal omlaag totdat hij afsloeg,liet je het gaspedaal optijd los dan ging hij weer stationair lopen
compressie meting gedaan en de uitslag hiervan was dat er op 4 en 6 iets minder compressie was maar dit kon niet het probleem veroorzaken vertelde ze me
nokken as bekeken maar deze was niet versleten
eerst werd er gedacht dat het de ontstekking was dus..De ontstekking is totaal vervangen, nieuwe mellory punten onstekking i.p.v. de electronische lucas. nieuwe bobine,nieuwe bougies en kabels.
en de carberateurs (su) opnieuw afgesteld.
in eerste instantie deed de motor het best redelijk. vond hem nog wel erg rouw klinken maar hij reed teminste weer.
Alleen vandaag begon het gedonder weer
Slecht starten. Weer inhouden bij het optrekken in laag toerental. Vooral de eerste paar meters. Het is net of dat hij het een bepaalde tijd even de draad kwijt is. Zit de motor in hoog toeren tal dan lijkt het probleem weg te zijn.
en zo zijn de problemen de vorige keer ook begonnen
en daarbij is een nieuw probleem opgetreden kan zijn dat dit los staat van de motor maar dat is als ik de snelweg af kom en ik ga remmen dat er een trilling zit in het remmen net of dat je niet continu rembekrachtiging hebt dit voel je in het rempedaal dit is alleen als de motor nog een hoog toerental heeft
ik weet het niet meer, waar moet ik het probleem nou zoeken
ik heb een aantal dingen bedacht maar wie herkent dit.
-Kan het zijn dat mijn distributie ketting versleten of slap is waardoor ik bij belasting een ander kleppen tijdstip krijg of een ander ontstekkings tijdstip?
-Versleten kleppen ,maar bij 115000km lijkt me dat sterk?
-Koppakking (maar hij verbruikt geloof ik geen koelvloeistof en word niet heet)?
-Toch die twee cilinders die niet mee kunnen doen door een of andere reden
Alle info is welkom want ik wil nu eindelijk een keer van de problemen af zijn en weer eens lekker rijden.
groeten joris 110V8
Ik zit nog steeds met problemen met mijn 3.5l s.u.carb.v8 op gas en bezine. deze wilde voor hij naar de garage geweest was niet meer starten of het moest van heeeel erg ver komen en dan deed hij het heel erg slecht. Zodra je het gaspedaal intrapte viel het toeren tal omlaag totdat hij afsloeg,liet je het gaspedaal optijd los dan ging hij weer stationair lopen
compressie meting gedaan en de uitslag hiervan was dat er op 4 en 6 iets minder compressie was maar dit kon niet het probleem veroorzaken vertelde ze me
nokken as bekeken maar deze was niet versleten
eerst werd er gedacht dat het de ontstekking was dus..De ontstekking is totaal vervangen, nieuwe mellory punten onstekking i.p.v. de electronische lucas. nieuwe bobine,nieuwe bougies en kabels.
en de carberateurs (su) opnieuw afgesteld.
in eerste instantie deed de motor het best redelijk. vond hem nog wel erg rouw klinken maar hij reed teminste weer.
Alleen vandaag begon het gedonder weer
Slecht starten. Weer inhouden bij het optrekken in laag toerental. Vooral de eerste paar meters. Het is net of dat hij het een bepaalde tijd even de draad kwijt is. Zit de motor in hoog toeren tal dan lijkt het probleem weg te zijn.
en zo zijn de problemen de vorige keer ook begonnen
en daarbij is een nieuw probleem opgetreden kan zijn dat dit los staat van de motor maar dat is als ik de snelweg af kom en ik ga remmen dat er een trilling zit in het remmen net of dat je niet continu rembekrachtiging hebt dit voel je in het rempedaal dit is alleen als de motor nog een hoog toerental heeft
ik weet het niet meer, waar moet ik het probleem nou zoeken
ik heb een aantal dingen bedacht maar wie herkent dit.
-Kan het zijn dat mijn distributie ketting versleten of slap is waardoor ik bij belasting een ander kleppen tijdstip krijg of een ander ontstekkings tijdstip?
-Versleten kleppen ,maar bij 115000km lijkt me dat sterk?
-Koppakking (maar hij verbruikt geloof ik geen koelvloeistof en word niet heet)?
-Toch die twee cilinders die niet mee kunnen doen door een of andere reden
Alle info is welkom want ik wil nu eindelijk een keer van de problemen af zijn en weer eens lekker rijden.
groeten joris 110V8