Diesel timing-sleutel
Diesel timing-sleutel
Wie-O-Wie,
in de buurt van Eindhoven - Boxtel - Den Bosch heeft voor mij even een Diesel timing sleutel te leen. (2,25D)
m'n pomp moet er dit weekend ff af en ik wil het merkteken op m'n blok weer 100% goed zetten.
ik hoor het graag,
Yuri
SIII 109D
in de buurt van Eindhoven - Boxtel - Den Bosch heeft voor mij even een Diesel timing sleutel te leen. (2,25D)
m'n pomp moet er dit weekend ff af en ik wil het merkteken op m'n blok weer 100% goed zetten.
ik hoor het graag,
Yuri
SIII 109D
Re: Diesel timing-sleutel
als er niemand dichterbij is dan weet je wie er een heeft
jo
jo
Zo,n sleutel is vrij zeldzaam aan het worden heb ik gehoord en omdat de distributieketting in de loop der tijd ook oprekt de afstelling ook minder nauwkeurig
wordt.
Wij (mijn vader en ik) hebben toen wij nog 2.25 motoren in onze 109s hadden
de brandpompen altijd op gehoor en de hoeveelheid rook die er uit de uitlaad kwam
afgesteld.
Dus als je tevreden bent zoals hij liep kun je hem,denk ik het beste zo weer er
op zeten ook.
Mvg.Mathieu van den Berg.109S3 2.5 n/a D
wordt.
Wij (mijn vader en ik) hebben toen wij nog 2.25 motoren in onze 109s hadden
de brandpompen altijd op gehoor en de hoeveelheid rook die er uit de uitlaad kwam
afgesteld.
Dus als je tevreden bent zoals hij liep kun je hem,denk ik het beste zo weer er
op zeten ook.
Mvg.Mathieu van den Berg.109S3 2.5 n/a D
Yuri,
Mijn ervaring is dat er winst te behalen is door de timing van de pomp zeer exact uit te regelen met het gereedschap dat daarvoor bedoeld is. Dit met name om dat er in de loop der tijd klein verval in de mechanische aandrijving van de pomp optreedt. Mooier lopen (m.n. wat hoger in de toeren), beter starten, zuiniger, minder emissies etc.
just my 2 cents....
Arnoud
ja, precies...
maar hoe doe jij dat dan? tot nu toe heb ik de boel ook "op gevoel" op tijd gezet maar ik weet dat er toch een aantal van die sleutels circuleren dus kleine moeite op dat het peiltje weer goed te zetten.
grtz,
Yuri
SIII 109D
maar hoe doe jij dat dan? tot nu toe heb ik de boel ook "op gevoel" op tijd gezet maar ik weet dat er toch een aantal van die sleutels circuleren dus kleine moeite op dat het peiltje weer goed te zetten.
grtz,
Yuri
SIII 109D
Yuri, je kan die van ons wel even lenen, ik heb hem het weekend toch niet nodig.
Ad.
Ad.
Yuri,
geloof me. Die sleutel van Ad doet het goed. Daar heb ik ervaring mee namelijk. (en de kunde van Ad ook trouwens, maar dat is een ander verhaal)
Groet, Arnoud
geloof me. Die sleutel van Ad doet het goed. Daar heb ik ervaring mee namelijk. (en de kunde van Ad ook trouwens, maar dat is een ander verhaal)
Groet, Arnoud
Hoi Ad,
Waar woon jij ergens? ik moet nl nog wel ff kans zien op een avondje, met mijn pruttelende SIII 109D op te komen halen
ik hoor het graag,
grtz,
Yuri
SIII 109D
Boxtel
Waar woon jij ergens? ik moet nl nog wel ff kans zien op een avondje, met mijn pruttelende SIII 109D op te komen halen

ik hoor het graag,
grtz,
Yuri
SIII 109D
Boxtel