Kruisjes vervangen
Geplaatst: ma 27 dec 2004, 00:21
Hoi,
Is het normaal dat je tijdens het vervangen van de kruisjes van de aandrijfassen erg hard op deze dingen moet slaan om ze eruit te krijgen?
Hoe zit het monteren van de nieuwe kruisjes eigenlijk?
Kun je ook gewoon zonder achterste aandrijfas rijden? Deze kan nu namelijk niet gemonteerd worden en misschien heb ik morgen de wagen nodig. Wel om rustig mee over de weg te rijden.
Verder zou ik nog willen weten wat het nut van de dop is die op de voorste aandrijfas zit. Deze houd normaal gesproken toch het vet voor de splines binnen he? Maar bij mij is deze er na 1 keer rijden al weg. Per ongeluk teveel vet in de as gedaan. Moet er nu iets nieuws voor gemaakt worden of niet. Op de achteras zit een plaat gelast met een klein gaatje in het midden. Voor heb ik het eigelijk nog niet goed bekeken, maar volgens mij is het gat daar wat groter.
Groeten,
Dave Frencken. (Met een wagen die ineens weer overal lekt en speling vertoond. En zodoende niet is goedgekeurd.)
Is het normaal dat je tijdens het vervangen van de kruisjes van de aandrijfassen erg hard op deze dingen moet slaan om ze eruit te krijgen?
Hoe zit het monteren van de nieuwe kruisjes eigenlijk?
Kun je ook gewoon zonder achterste aandrijfas rijden? Deze kan nu namelijk niet gemonteerd worden en misschien heb ik morgen de wagen nodig. Wel om rustig mee over de weg te rijden.
Verder zou ik nog willen weten wat het nut van de dop is die op de voorste aandrijfas zit. Deze houd normaal gesproken toch het vet voor de splines binnen he? Maar bij mij is deze er na 1 keer rijden al weg. Per ongeluk teveel vet in de as gedaan. Moet er nu iets nieuws voor gemaakt worden of niet. Op de achteras zit een plaat gelast met een klein gaatje in het midden. Voor heb ik het eigelijk nog niet goed bekeken, maar volgens mij is het gat daar wat groter.
Groeten,
Dave Frencken. (Met een wagen die ineens weer overal lekt en speling vertoond. En zodoende niet is goedgekeurd.)