oplossing "blazen uit carbarateur"
Geplaatst: za 18 dec 2004, 17:46
Gelukkig is het weer zaterdag dus vroeg opstaan en lekker sleutelen in de kou.
Je moet er wat voor over hebben dus met een parasol een regenafweersysteem gebouwd zodat ik droog kan sleutelen.
Week geleden gepost dat er lucht uit m'n series III 2,25 L werd geblazen.
Dus als eerste de kop eraf kleppen controle en nieuwe pakking.
Helaas was dat niet het probleem.
Op aanraden van Bowy eens op onderzoek uitgegaan naar de distributie.
Dus radiator eruit, waterpomp 3 boutjes van de carterpan "hij kwam niet los"
En de hele voorkant eraf.
Kolere, dat was niet best.
De kettingspanner was niet meer wat het was.
Tandwiel van de kettingspanner was volledig zonder tanden en hing op half 11.
Ook de Vibration damper for timing chain was afgebroken en lag onderin op z'n rug.
Dit moet haast wel de oorzaak zijn dat de kleppen niet op de juiste tijd open gaan en sluiten.
De ketting zal een paar tandjes overgeslagen hebben en daardoor alle problemen veroorzaakt hebben.
Wel grappig want ik rij al een maand of 6 rond met een vreemde ratel.
Weet nu waar het vandaan kwam.
Is er toevallig iemand in de buurt van Den Bosch die wat van deze spullen heeft liggen tegen een zacht prijsje ?
tandwielen,distributiespanner enz enz.
Groeten Laurens die nu weer lekker warm binnen zit.
Je moet er wat voor over hebben dus met een parasol een regenafweersysteem gebouwd zodat ik droog kan sleutelen.
Week geleden gepost dat er lucht uit m'n series III 2,25 L werd geblazen.
Dus als eerste de kop eraf kleppen controle en nieuwe pakking.
Helaas was dat niet het probleem.
Op aanraden van Bowy eens op onderzoek uitgegaan naar de distributie.
Dus radiator eruit, waterpomp 3 boutjes van de carterpan "hij kwam niet los"
En de hele voorkant eraf.
Kolere, dat was niet best.
De kettingspanner was niet meer wat het was.
Tandwiel van de kettingspanner was volledig zonder tanden en hing op half 11.
Ook de Vibration damper for timing chain was afgebroken en lag onderin op z'n rug.
Dit moet haast wel de oorzaak zijn dat de kleppen niet op de juiste tijd open gaan en sluiten.
De ketting zal een paar tandjes overgeslagen hebben en daardoor alle problemen veroorzaakt hebben.
Wel grappig want ik rij al een maand of 6 rond met een vreemde ratel.
Weet nu waar het vandaan kwam.
Is er toevallig iemand in de buurt van Den Bosch die wat van deze spullen heeft liggen tegen een zacht prijsje ?
tandwielen,distributiespanner enz enz.
Groeten Laurens die nu weer lekker warm binnen zit.