weer drukgroep??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rik

weer drukgroep??

Bericht door Rik »

Ik heb weer een probleem met mijn koppeling. Met name als de auto koud is en ik de boel ontkoppel "voel" ik iets schrapen in het pedaalen hoor een soort kreunend geluid. Je hoort en voelt het alleen bij het intrappen en laten opkomen van het pedaal, dus niet als hij volledig ontkoppeld is. Als de motor warm is het minder tot verdwenen.
Het lijkt erg op wat ik twee maanden terug had, toen kwam het toplager en druklager in stukken eruit. Ze hebben toen meteen maar de hele drukgroep vervangen. De bak is 20.000 km geleden gereviseerd. Koppelingscylinder is ook vervangen.
Iemand enig idee wat hier nu weer aan de hand kan zijn?
Ik vrees met grote vrees dat de reparatie van de drukgroep niet helemaal juist is uitgevoerd, graag jullie mening.

gr

Rik 90V8 '89
Bob Nonnekens

Re: weer drukgroep??

Bericht door Bob Nonnekens »

Hoi Rik,

ik weet helaas niet precies hoe dit bij een 90 uit 1989 zit maar mijn SIII 88" piept en kraakt behoorlijk bij het intrappen en loslaten van het koppelingspedaal. Bij mij zit het probleem in de bus waarin het koppelingspedaal scharniert. Deze is wat aangeroest en loopt dus niet soepel. Door met regelmaat de kruipoliebus of WD40 erin te spuiten is het helemaal over. Voor tijdelijk dan want het probleem is natuurlijk niet opgelost. Eigenlijk moet ik het los halen en ontroesten (of bij grote slijtage vervangen) en er een smeernippel opzetten.

Kijk maar eens of het misschien een opspelend scharnierpunt is.

Sterkte!

Bob Nonnekens

(' t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Rik

Bericht door Rik »

nee, dat kan het nooit zijn want het gebeurt alleen bij een draaiende motor
the-dude

Bericht door the-dude »

Logica gaat niet echt op bij land rovers heb ik gemerkt .... :+

Groet,