Eerste Kamer stemt in met Grijs kenteken
Eerste Kamer stemt in met Grijs kenteken
Eerste Kamer stemt in met grijs kenteken voorstellen
Op dinsdag 14 december 2004 heeft de Eerste Kamer ingestemd met het Belastingplan 2005. Daarmee is ook het voorstel tot afschaffing van het belastingvoordeel voor particulieren met een grijs kenteken aangenomen. Particulieren zullen derhalve vanaf 1 juli 2005 BPM verschuldigd zijn bij de aanschaf van een nieuwe bestelauto. Daarnaast zullen de tarieven motorrijtuigenbelasting voor particulieren met een bestelauto aanzienlijk stijgen.
Tijdens de behandeling van het wetsvoorstel is wel opnieuw een motie ingediend voor een redelijke overgangsregeling voor particulieren. Op 21 december 2004 zal over deze motie van Van Driel c.s. worden gestemd. Het is afwachten of er daadwerkelijk een overgangsregeling komt. Op 18 november was er ook al een motie ingediend door kamerlid Rouvoet, maar deze motie is niet aangenomen.
Bron: Van Huffelen & Meenink
Op dinsdag 14 december 2004 heeft de Eerste Kamer ingestemd met het Belastingplan 2005. Daarmee is ook het voorstel tot afschaffing van het belastingvoordeel voor particulieren met een grijs kenteken aangenomen. Particulieren zullen derhalve vanaf 1 juli 2005 BPM verschuldigd zijn bij de aanschaf van een nieuwe bestelauto. Daarnaast zullen de tarieven motorrijtuigenbelasting voor particulieren met een bestelauto aanzienlijk stijgen.
Tijdens de behandeling van het wetsvoorstel is wel opnieuw een motie ingediend voor een redelijke overgangsregeling voor particulieren. Op 21 december 2004 zal over deze motie van Van Driel c.s. worden gestemd. Het is afwachten of er daadwerkelijk een overgangsregeling komt. Op 18 november was er ook al een motie ingediend door kamerlid Rouvoet, maar deze motie is niet aangenomen.
Bron: Van Huffelen & Meenink
Re: Eerste Kamer stemt in met Grijs kenteken
Ik blijf nog steeds hoop houden op een redelijke overgangsregeling...... maar ik ben er bang voor..... 21 december afwachten!
Ik moet eigenlijk nog 7 jaar, mits ze de 25 jaar regeling niet op de schop doen.
Rik
Ik moet eigenlijk nog 7 jaar, mits ze de 25 jaar regeling niet op de schop doen.
Rik
neen die regeling zullen ze niet op de schop doen er zijn veel te veel top managers en 2e kamer leden die zelf zo'n speeltje hebben dus............
die mensen kunnen de wegenbelasting prima betalen, maar ik denk dat het niet haalbaar is de regeling op de schop te doen, dan moeten ze een 60 dagen kaart oid introduceeren, anders doen de oudijzerhandelaren goede zaken
Dan zou het dus afgelopen zijn?!
TREURIG.
zonder overgangsregeling van noemenswaardige vorm en bedoeling.
is het ook wel niet heeeel erg stil geweest rond het grijs kenteken?
Ik vind dat er nog wel een soort van actie komen mag, maar dan
wel op een nette manier. Iets van telefoon blokkades ofzo.
Allemaal op een maandag alle nummers van eerste en 2e kamer
bezethouden. of de RDW ofzo dan wel de belastingdienst.
niet te moeilijk zonder gevaren.
wie tot 10 kan tellen, .................................is in nederlnd geen minister.
gr,
Roland
zonder overgangsregeling van noemenswaardige vorm en bedoeling.
is het ook wel niet heeeel erg stil geweest rond het grijs kenteken?
Ik vind dat er nog wel een soort van actie komen mag, maar dan
wel op een nette manier. Iets van telefoon blokkades ofzo.
Allemaal op een maandag alle nummers van eerste en 2e kamer
bezethouden. of de RDW ofzo dan wel de belastingdienst.
niet te moeilijk zonder gevaren.
wie tot 10 kan tellen, .................................is in nederlnd geen minister.
gr,
Roland
Maar die kunnen dat makkelijk betalen! toch.
Rik
Rik
Ja maar.............. Als je als 2e kamerlid een groot-industrieel dwarszit of niet tegemoet komt met spiegeltjes en kraaltjes om mee te spelen, kun je je plek in de raad van commissarissen wel vergeten na je ambtstermijn (k krijg opeens visioenen van een zekere heer Kok die altijd gilde dat dat niet kon/mocht en niet wist waar die moest graaien toen zijn job als minister-president erop zat )