hallo prikkers,
vanmorgen, op de E19 vanaf Breda naar Antwerpen reed ik met mijn Range Rover 2.5 DSE bouwjaar 1996 (BMW motor) en automaat. Terwijl ik een snelheid van 120 km/h hoorde ik plotseling een plof (zachte klap) onder mijn versnellingspook. Naar aanleiding van dit kwam er direct een melding in het berichtencentrum "versnellingsbak defect", de motor viel stop en kwam op de vluchtstrook terecht ( overigens zonder gerammel), motor wilde niet meer starten, nog in hoge of lage gearing.
Bij starten hoor je de startmotor wel klikken maar motor draait niet rond. Auto is vooruit te duwen dus wielen lopen vrij, verder geen olielekkage te zien.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn? Wat is een oplossing en hoeveel de geraamde kosten?
Bij voorbaat dank,
A.A. de Hoop
Probleem RR automaat
Re: Probleem RR automaat
hallo,
als ik je relaas lees heb ik het idee dat door een defect aan de bak een veiligheidsmechanisme de motor heeft doen stoppen en eea heeft geblokkeerd. Een zachte plof kan toch niet het hele einde van je bak betekenen? dat zou iets groffer moeten gaan zou je zeggen.
de bak kan er wel eens onder vandaan moeten? wellicht kan je terrecht bij een land/range rover specialist. Als je naar de dealer gaat ben je flink aan de beurt met de Euries...
succes en misschien heb je wel wat hoop nodig...
ik hoop voor je dat je niet een al te grote tegenvaller krijgt zo net voor de kerst.
Durk
als ik je relaas lees heb ik het idee dat door een defect aan de bak een veiligheidsmechanisme de motor heeft doen stoppen en eea heeft geblokkeerd. Een zachte plof kan toch niet het hele einde van je bak betekenen? dat zou iets groffer moeten gaan zou je zeggen.
de bak kan er wel eens onder vandaan moeten? wellicht kan je terrecht bij een land/range rover specialist. Als je naar de dealer gaat ben je flink aan de beurt met de Euries...
succes en misschien heb je wel wat hoop nodig...

ik hoop voor je dat je niet een al te grote tegenvaller krijgt zo net voor de kerst.
Durk
Re: Probleem RR automaat
Dit stukje nostalgie heet Lucas, té veel electronica van dit soort!
Heb zelf een classic RR (92er) waar alle "overbodige" electronica (bijna) uit is, zoals cruise contrôl, airco, abs en traction contrôl.
vanavond weerwat "eigen" electronica ingebouwd, scheidingsdiode voor de 2e accu.
Sorry dat ik je hier niet mee kan helpen, lijkt me het beste dat je hem even aan de computer zet.
Succes, Rangie
Heb zelf een classic RR (92er) waar alle "overbodige" electronica (bijna) uit is, zoals cruise contrôl, airco, abs en traction contrôl.
vanavond weerwat "eigen" electronica ingebouwd, scheidingsdiode voor de 2e accu.
Sorry dat ik je hier niet mee kan helpen, lijkt me het beste dat je hem even aan de computer zet.
Succes, Rangie
Re: Probleem RR automaat
Ik ben bang dat er toch iets flink kapot is.
Ik heb bij de dealer waar een hagel nieuwe RR werdt
afgeleverd met eigen ogen gezien dat de betreffende RR
de vrachtwagen niet afkwam de bak sloeg vast.
Volgens de dealer was dit de zoveelste keer.
Ik heb bij de dealer waar een hagel nieuwe RR werdt
afgeleverd met eigen ogen gezien dat de betreffende RR
de vrachtwagen niet afkwam de bak sloeg vast.
Volgens de dealer was dit de zoveelste keer.
Re: Probleem RR automaat
Heb het vermoeden dat de bak goed stuk is .
Hoe is het olie nivo in de bak??
Is deze te laag dan kan de bak vast gebrand zijn, dan wil hij niet meer uit de versnelling en blijft in zijn blokkerring staan en start de motor niet.
Denk dat het een nieuwe bak word.
Anno
Hoe is het olie nivo in de bak??
Is deze te laag dan kan de bak vast gebrand zijn, dan wil hij niet meer uit de versnelling en blijft in zijn blokkerring staan en start de motor niet.
Denk dat het een nieuwe bak word.
Anno