weer koppakking ?
Geplaatst: vr 26 nov 2004, 22:04
Hallo,
Heb een half jaar geleden nieuwe koppakking geplaatst nadat ik de kop had laten vlakken incl gehard spul voor LPG.
Uiteraard alles met een momentsleutel vastgezet.
Sinds een week wil het beestje spontaan niet meer starten omdat de rotor was afgebroken.
Dit was nog wel simpel op te lossen door een nieuwe rotor te plaatsen.(dacht ik)
Preventief de hele onsteking uit het blok getrokken en gereinigd.
Alles terug geplaatst en starten maar dacht ik.
Vonken van hier tot Tokio en liters brandstof.
Maar aanslaan ho maar.
Lekker een week klooien in de kou op de oprit maar zonder resultaat.
Tot ik er vanmiddag achter kwam dat er lucht uit de carbarateur werdt geperst.
Ik heb het over de luchtinlaat, hier zou normaal een vacuum moeten plaatsvinden.
Kleppendeksel gelicht en vor zover mogelijk alle kleppen gecontrolleerd of dat ze
netjes open en dicht gaan.
Blijft er nog 1 ding over, koppakking kapot.
zouden er nog andere opties zijn waardoor er lucht uit de carbarateur wordt geperst ?
Wat zouden redenen kunnen zijn dat de koppakking er waarschijnlijk weer tussen uit is geblazen.
Ter info:koppakking is nu van composiet materiaal.
Groeten Laurens
Heb een half jaar geleden nieuwe koppakking geplaatst nadat ik de kop had laten vlakken incl gehard spul voor LPG.
Uiteraard alles met een momentsleutel vastgezet.
Sinds een week wil het beestje spontaan niet meer starten omdat de rotor was afgebroken.
Dit was nog wel simpel op te lossen door een nieuwe rotor te plaatsen.(dacht ik)
Preventief de hele onsteking uit het blok getrokken en gereinigd.
Alles terug geplaatst en starten maar dacht ik.
Vonken van hier tot Tokio en liters brandstof.
Maar aanslaan ho maar.
Lekker een week klooien in de kou op de oprit maar zonder resultaat.
Tot ik er vanmiddag achter kwam dat er lucht uit de carbarateur werdt geperst.
Ik heb het over de luchtinlaat, hier zou normaal een vacuum moeten plaatsvinden.
Kleppendeksel gelicht en vor zover mogelijk alle kleppen gecontrolleerd of dat ze
netjes open en dicht gaan.
Blijft er nog 1 ding over, koppakking kapot.
zouden er nog andere opties zijn waardoor er lucht uit de carbarateur wordt geperst ?
Wat zouden redenen kunnen zijn dat de koppakking er waarschijnlijk weer tussen uit is geblazen.
Ter info:koppakking is nu van composiet materiaal.
Groeten Laurens