grijskenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
japans

grijskenteken

Bericht door japans »

Er komt geen overgangsregeling voor particulieren met een grijs kenteken. De oppositiepartijen hadden hierop aangedrongen.

Medio volgend jaar treedt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe grijskentekenwetgeving in werking. Voor particulieren met een grijskenteken auto betekent dit dat zij de hoge personenautowegenbelasting moeten gaan betalen. Bij de behandeling van het wetsvoorstel in de Tweede Kamer toonden diverse oppositiepartijen zich voorstander van een overgangsregeling voor particulieren die nu al een grijs kenteken auto rijden. het kabinet voelde hier echter niet voor. De overgangsregeling komt er dan ook niet.
Anton R

Re: grijskenteken

Bericht door Anton R »

We zijn al op zoek naar mogelijkheden. Bijvoorbeeld, mijn vrouw begint een auto verhuurbedrijfje. Ik kijk s'ochtends of er misschien een auto te huur is, om naar mijn werk te gaan. (keuze uit 110 of 90) sávonds thuis gekomen tik ik gewoon een X bedrag per km af en over dat bedrag wordt belasting betaal.
Het zijn zakelijke kilometers voor het auto verhuurbedrijf. Dus ook een grijs tarief. En daarbij komt, Mijn vrouw is nu ook verantwoordelijk voor de APK en grote beurt (Kan ze belasting terug vorderen.)
En ik hoef nooit meer aan mijn auto te sleutelen ;-) (ik kan natuurlijk weer een onderhoudsbedrijfje beginnen die Landrovers voor verhuurbedrijven onderhoud.)

Wat is het leven toch mooi! :-):-);-)

anton
marcel

Bericht door marcel »

Hallo Japans kennen wij elkaar soms?
japans

Bericht door japans »

Ja Marcel ik ken jouw, heb je soms een groene 110 td ??

Afz Japans
marcel

Bericht door marcel »

Hallo Jaap,

Leuk je hier tegen te komen. Heeft je vrouw je nog op tijd ingeschreven voor 4 dec?
joris

Bericht door joris »

goh zo iets hadden wij net ook met de buren verzonnen die hebben een 110 en wij ook. Gaan we de Land rovers aan elkaar verhuren
Anton R

Bericht door Anton R »

Ik ben van plan een evenenmenten buro beginnen. Ik neem dan mijn broer mee naar de mooiste evementen in europa. Landroverclubdagen en prikkers evenementen zijn enkele van deze. Natuurlijk stuur ik een beste rekening naar hem. Het zijn dan ook fantastische evenementen. zo maak ik een zekere omzet.
Om bij te blijven als evenemnten organistor ga ik natuurlijk ook bij andere evenmenten buro's kijken, laat mijn broer er nu ook een hebben. (hij is wel wat duur, maar dat verrekenen we wel.)

Anton
louis

Bericht door louis »

Let even op dat je voor de belastingdienst om als zelfstandig ondernemer gezien te worden MINIMAAL 3 verschillende opdrachtgevers per jaar moet hebben, waarvan er niet 1 meer dan de helft van je omzet mag opleveren! dit in verband met premies en dergelijke
Ruben

Bericht door Ruben »

Balen, Balen en nog eens Balen!!!!!

Maar wie weet hoe het zit met het verhaal van de BPM. Blijft hiervoor de 'oude' regeling gelden?? [www.belastingdienst.nl]

Volgens mij verandert er inderdaad niets aan die regeling, maar:

Ik iemand recentelijk horen zeggen dat er sprake was van een verandering van deze regeling. De termijn waarop de BPM zou komen te vervallen zou worden verkort;

Ik neem aan dat dit een verzonnen verhaal is of kunnen sommige va jullie bevestigen dat dát werkelijk zo is. Zou namelijk wel mooi zijn. Als ik dan toch geel moet gaan betalen dan wil ik ook geel rijden....

Sterkte allemaal!
Anton R

Bericht door Anton R »

is toch twee opdrachtgevers?

Anton
P beers

Bericht door P beers »

We wordt weer lekker genaait door die economische blunder makers in Den haag
Wat kost die spoorlijn naar Duitsland je weet wel die overgaat in een boemeltje en die HSL lijn waar je geen 200km maar 120 km per uur op kunt rijden. Daar betalen wij nu voor!
joris

Bericht door joris »

Zo zat ik vanavond met buurman eric hardop te denken. Totdat esther mijn vriendin een opmerking maakte, hoe zit dat dan met de btw??????
Oja daar zit je dan natuurlijk ook weer mee???? mmmmmmmmmmm

Dan toch maar ombouwen tot camper om het simpel te houden?

Ik heb net ook even uitgerekend wat het voor mij gaat kosten voor de 110 met V8 en lpg instalatie

Met lpg 409 euro
Zonder lpg 228 euro

conclusie: gastank eruit

groeten joris
110

Bericht door 110 »

Maar dan moet je wel weer de BPM bijbetalen.
Dat kan ook nog wel een aardig bedrag opleveren.

(minimaal 10 procent)

Groet
bart74

Bericht door bart74 »

ik ben voor kilomterheffing en tegen kruisraketten (weer 110 miljoen aan kosten)

Bart
Mathieu van den Berg

Bericht door Mathieu van den Berg »

Ik wil iedereen met een landrover op grijskenteken veel sterkte toewensen.
En hoop dat jullie ermee blijven rijden.

Mathieu van den Berg 109 s111 belastingvrij (nog wel)
peter

Bericht door peter »

als bpm ooit eens betaald is kan er niet een tweede x geint worden
Plaats reactie