"Grijs Kenteken"
"Grijs Kenteken"
Nu het doek voor de particuliere grijs kentekenhouders gevallen is, blijft er voor mij de vraag over als we voor geel moeten gaan betalen, krijgen we dan ook te maken met de provinciale opcenten. Deze worden nu alleen berekend over de MRB van personenauto's en niet voor bestelauto's. Wie weet hier iets over?
Re: "Grijs Kenteken"
We gaan behandeld worden als geel,
dus dat hoort er dan ook bij dek ik
helaas,.....
Rolandrover
dus dat hoort er dan ook bij dek ik
helaas,.....
Rolandrover
Omdat ik ook probeer om onder de geel kenteken wegenbelasting uit te komen heb ik de volgende vraag.
Als ik als particulier een auto met grijs kenteken rijd, die op naam van een leasemaatschappij staat moet ik dan ook wegenbelasting gaan betalen voor geel.
En hoe zit het als ik een auto met grijs kenteken wil huren, voor bijvoorbeeld een jaar, hoe wordt dan het verschil gemaakt. Moet ik met papieren van de KvK enz komen als ik hem als bedrijf wil huren of moet ik ook voor geel wegenbelasting betalen.
Misschien is het een beetje wazig maar hoe wil de leasemaatschappij en de 'normale' verhuurder verschil gaan maken tussen particulier en bedrijf.
Frans Bonnes
Als ik als particulier een auto met grijs kenteken rijd, die op naam van een leasemaatschappij staat moet ik dan ook wegenbelasting gaan betalen voor geel.
En hoe zit het als ik een auto met grijs kenteken wil huren, voor bijvoorbeeld een jaar, hoe wordt dan het verschil gemaakt. Moet ik met papieren van de KvK enz komen als ik hem als bedrijf wil huren of moet ik ook voor geel wegenbelasting betalen.
Misschien is het een beetje wazig maar hoe wil de leasemaatschappij en de 'normale' verhuurder verschil gaan maken tussen particulier en bedrijf.
Frans Bonnes
en wat mij het meeste stoort is, dat dit TEGEN de afgesproken europeesche wetgeving is. Onze overheid is crimineel want zij overtreed bewust de wet.
En de internationale officier van justitie? Ach die zou wel wat toegeschoven krijgen uit de pot van den haag.
En de internationale officier van justitie? Ach die zou wel wat toegeschoven krijgen uit de pot van den haag.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik niet het gevraagde geeltarief overmaak met de accept, maar gewoon het grijze blijf overmaken. Zal ik een naheving krijgen of is dit misschien niet controleerbaar voor de belasting.
Anton
Anton
Verhuur en leasemaatschappijen gaan voor geel betalen, tenzij aantoonbaar is dat de eindbestuurder bedrijfsmatig onderweg is.
Resque112
Resque112