vacuum sensor vaak stuk
vacuum sensor vaak stuk
beste prikkers ik heb van de week mijn vacuum sensor vervangen (88lw) je weet wel die boven op de rembekrachtiger, niets spannends!! waar het niet dat dit al de 4de in een half jaar is.
nu is het vaak vervangen niet erg maar het kost wel steeds weer E14,-
wat kan de oorzaak zijn????, het enige wat niet standaard is is een volvo vacuumpomp.
over het algemeen gaat hij stuk na lang stukken rijden.gaat zo n sensor dan maar tot een bepaald aantal millibarr en kan hij de vacuum pomp niet aan ?? leek mij sterk wand meer dan vacuum kan het toch niet worden.
alvast bedankt
groeten ivar
www.landroversite.tk
nu is het vaak vervangen niet erg maar het kost wel steeds weer E14,-
wat kan de oorzaak zijn????, het enige wat niet standaard is is een volvo vacuumpomp.
over het algemeen gaat hij stuk na lang stukken rijden.gaat zo n sensor dan maar tot een bepaald aantal millibarr en kan hij de vacuum pomp niet aan ?? leek mij sterk wand meer dan vacuum kan het toch niet worden.
alvast bedankt
groeten ivar
www.landroversite.tk
Re: vacuum sensor vaak stuk
"meer dan vacuum" wel je hebt vacuum en vacuum, wat net als positieve luchtdruk kan veranderen zolang er nog lucht in je systeem zit is het nog geen echt vacuum je slangen zijn ook nog niet plat i.e. het kan best zijn dat je sensor stukgaat door je pomp
dat zou jammer zijn hij remt namelijk prima
zou het dan een optie om een andere sensor optesnorren??
groeten ivar
www.landroversite.tk
zou het dan een optie om een andere sensor optesnorren??
groeten ivar
www.landroversite.tk
De onderdruk die een Volvopomp kan creëren is veel groter als via een smoorklep, maar waarschijnlijk is een te hoge stroom door het contact de oorzaak van het falen.
In het systeem, zoals ik de pomp heb geschakelt, maak ik geen gebruik meer van de vacuum sensor.
De originele vacuumschakelaar schakelt op het moment dat de onderdruk onvoldoende is, ook om die reden is de schakelaar niet geschikt om de pomp te schakelen (al dan niet via een relais).
Dennis B.
In het systeem, zoals ik de pomp heb geschakelt, maak ik geen gebruik meer van de vacuum sensor.
De originele vacuumschakelaar schakelt op het moment dat de onderdruk onvoldoende is, ook om die reden is de schakelaar niet geschikt om de pomp te schakelen (al dan niet via een relais).
Dennis B.
Hi Ivar,
Waar heb je die Volvo pomp vandaan, ik zoek er al een tijdje naar maar de sloperijen bij mij in de buurt hebben nog nooit van het ding gehoord.
Marc
Mijn Volvo V40 vacuumpomp komt bij de Volvodealer vandaan.
Kost wat (+/- € 250,-) maar dan krijg je ook wat.
Dennis B.
Kost wat (+/- € 250,-) maar dan krijg je ook wat.
Dennis B.
ja maar dat dan ben ik bang dat ik een hele volvo rembekrachtiger moet hebben maar het zou kunnen
groeten ivar
www.landroversite.tk
groeten ivar
www.landroversite.tk
marc ik heb hem van een sloper in waddinxveen (zuidholland) hij zou uit een 340 komen
groeten ivar
www.landroversite.tk
groeten ivar
www.landroversite.tk
ha die dennis wat heb jij dan veranderd dat je je sensor niet meer gerbruikt?? of heb je er gewoon een plug ingezet ( is mijn laatste optie)
inidergeval dank voor de info
groeten ivar
www.landroversite.tk
inidergeval dank voor de info
groeten ivar
www.landroversite.tk
Ik heb de plug van de nieuwe servo er weer in gedraaid.
Het controle systeem werkte toch al niet vanaf ik de auto gekocht had (1988).
De pomp wordt bij mij via een relais geschakeld die weer wordt aangestuurd door de remlichtschakelaar.
De V40 pomp is zo krachtig (120 Watt) dat er direct vacuum voorhanden is, daar komt nog bij dat het servo voldoende inhoud heeft om 4 a 5x te remmen.
De vacuumtank heb ik laten vervallen, die heeft alleen nut bij een wisselend vacuum aanbod zoals met de smoorklep. Scheelt ook weer een hoop ruimte in de motorruimte.
Dennis B.
Het controle systeem werkte toch al niet vanaf ik de auto gekocht had (1988).
De pomp wordt bij mij via een relais geschakeld die weer wordt aangestuurd door de remlichtschakelaar.
De V40 pomp is zo krachtig (120 Watt) dat er direct vacuum voorhanden is, daar komt nog bij dat het servo voldoende inhoud heeft om 4 a 5x te remmen.
De vacuumtank heb ik laten vervallen, die heeft alleen nut bij een wisselend vacuum aanbod zoals met de smoorklep. Scheelt ook weer een hoop ruimte in de motorruimte.
Dennis B.
aha jij hebt een hele aparte pomp (van mij aangedreven op de v snaar) dat is een nog mooiere optie.
groeten ivar
www.landroversite.tk
groeten ivar
www.landroversite.tk
Nou, bij mij is het gewoon pure noodzaak.
Mijn civiele blok heeft geen mogelijkheid om er eenvoudig een snaargedreven vacuumpomp op te zetten.
Bij jou kun je trouwens ook de vacuumtank weghalen.
Dennis B.
Mijn civiele blok heeft geen mogelijkheid om er eenvoudig een snaargedreven vacuumpomp op te zetten.
Bij jou kun je trouwens ook de vacuumtank weghalen.
Dennis B.