olie keerring dichtmiddel!?!?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Han

olie keerring dichtmiddel!?!?

Bericht door Han »

Hallo prikkers,

Een vraagje, is er iemand bekend met het middel leak lock?en het gebruik ervan?
Lijkt een wondermiddel tegen olie lekkage.
Wordt bij brezan aangeboden en in bij gevoegde link vond ik een kleine produkt beschrijving.
Wat mij daarin weer bang maakt is het zogenaamde zwellen van de keerring!
Dan zou er toch wat vervelend spul in opgelost zitten en wie zegt dat er daardoor niet nog meer ellende optreed.

[www.baudoin.be]

Groeten Han
Pekinees

Re: olie keerring dichtmiddel!?!?

Bericht door Pekinees »

Klinkt interessant.
Afwachten wat de ervarenen er van zeggen.

GrR
blue ranger

Bericht door blue ranger »

ik heb het ook gekocht en ben van plan om het deze week te gaan gebruiken, en dan zie ik wel wat er gebeurd.

groet gilco
RR85 Blue Ranger
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Ooooohh, wat ben ik wantrouwend !!
Andries (die vind dat je een lekke keerring moet vervangen door een die niet lekt)
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik ben net zo wantrouwend,
Een keerring die lekt moet gewoon vervangen worden. En de oppervlakte waarover deze loopt moet dan ook grondig nagekeken worden en als nodig vervangen of bewerkt.

Dennis B.
Jan aart

Bericht door Jan aart »

Ik heb dit spul ook wel eens gebruikt het is een kwestie van uitstel het kan zijn dat je 1 jaar zonder lekkage rijdt daarna moet je alsnog de keerring vervangen.

succes

Jan Aart
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Ik heb na 6 weken werk de keerring tussen versnellingsbak en koppeling (SIIa) vervangen. Maar zie nu toch weer een druppel onder de waadplug hangen. Zou dus de keerring tussen motor en bellhuusing nog kunnen zijn. Als ik het kan uitstellen met dit spul wil ik het wel proberen. Is dit een toevoegsel aan de carterolie?

GrR
Ruben

Bericht door Ruben »

Ik heb best een positieve ervaring met dat goedje.

Moeders 4x4 (geen LR... ;-( ) had een behoorlijke lekkage uit de krukas kering, potje erin en hij is tot nu toe dicht. Ik had toen geen tijd om de kering te vervangen, heb dus dat 'wondermiddel' gebruikt. Het zit er nu 4 maanden in, kering lijkt nog steeds dicht. Weet dus alleen niet of het erg lang werkt, maar tot nu toe positief.

Ik weet wel dat dit spul redelijk veel wordt gebruikt in de landbouw e.d. (hydraulische installaties)

Spul wel redelijk prijzig, de kering zelf is vaak behoorlijk goedkoper. Maar het vervangen ervan kost altijd weer tijd. En tijd is ook geld.

Succes,

Ruben
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Han en allen,

Deze producten worden door vele merken verkocht en bevatten enkel weekmakers,

weekmakers zachten de rubbers van de keerringen en zullen dan ook zeker werken voor een langere of kortere duur, echter het repareert niet de kwaal en oorzaak
als bv ruimte op lagers.

totaal versleten keerringen zullen zeker niet gedcht worden.

ofwel het is een lapmiddel!

gr,

RoLandrover
peter

Bericht door peter »

ik heb het een jaar in mijn stuurbekrachteging gehad en die lekte een liter per week. nog steeds droog toen ik de auto verkocht. wel dubbele hoeveelhijd gebruikt
de groene schavuit

Bericht door de groene schavuit »

jee dit spul ken ik ook werkte alleen niet,olie bleef er gewoon uitstromen;(

gr Gheert
Dave

Bericht door Dave »

Had je er wel een olie keerring in zitten dan? ;-) Anders werkt dat goedje ook niet he.
Maar eerlijk gezegd zou ik het middel niet uitproberen. Werkt meestal toch niet.En alles moet goed functioneren zonder al dat extra.

Groeten,

Dave Frencken
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Ik heb ooit een flesje Lec-Wek gekocht en dat in de tussenbak gedaan, maar dat hielp voor geen meter. Je kunt het proberen, onder het mom: "baat het niet dan schaadt het niet", maar het werkt alleen als je keerring volledig in tact is, en alleen lekt doordat deze is uitgehard. Het goedje repareerd geen groeven in de flens, of beschadigingen aan de keerring...

ps: 't is wel een poepie minder werk dan het vervangen van een keerring..

gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Plaats reactie