Verslag kameroverleg grijskenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Victor Rutten

Verslag kameroverleg grijskenteken

Bericht door Victor Rutten »

net het verslag van het kameroverleg betreffende het grijs kenteken gelezen.

Erg langdradig en saai.

Hier is de link:
[www.tweedekamer.nl]

Groeten, Victor Rutten
RoLandrover

Re: Verslag kameroverleg grijskenteken

Bericht door RoLandrover »

kort gevat lijkt het hopeloos, Dhr, Rouvoet krijgt geen steun voor een overgangs regeling daar de regering hier zogenaamd teveel geld gaat mislopen.

ze vergeten echter dat een heel groot deel een alternatieve constructie kiest.
verhuizen naar het buitenland (Ron toch?)
overzetten naar camper (waar mogelijk)
rijdende winkel was ook en optie
en dat er velen geen grotere auto meer zullen houden
en dus met een kleine auto een vergelijkbaar bedrag zullen gaan betalen
of ies meer dan.

en er een waarde bederf is van 1000den auto's! eb bedrijven in een antal sectoren.

maar goed zo makkelijk als ze in de kamer met 10tallen miljoenetjes strooien als pepernoten gaat er hier geen lampje bij deze domme stijfkoppen branden.

een gefilterd stukje tekst:

Brussel is inmiddels gevraagd om eventueel af te mogen wijken van de richtlijn. Kan de staatssecretaris aangeven in welke richting hij dan denkt? Voor volgend jaar is er al een budget ingeboekt van 50 mln euro. De vraag is daarom hoe de staatssecretaris denkt dit bedrag te halen als de contouren van die maatregel nog niet bekend zijn.

Mevrouw Kant (SP): Ik heb nog een vraag over het grijs kenteken. Het CDA bepleit niet een overgangsregeling voor de particulier met een grijs kenteken? Daar heeft men blijkbaar geen boodschap aan.

Mevrouw Van Vroonhoven-Kok (CDA): Wij hebben daar heel lang over nagedacht. Wij hebben alles afgewogen en uiteindelijk stokt het allemaal op de budgettaire mogelijkheden. Wij hebben de stroom aan emails gelezen. Die emails hebben vaak een persoonlijk karakter. Het is dan ook belangrijk dat wij daar goed naar gaan kijken. Een en ander rechtvaardigt echter niet een overgangsregime. Als die er wel komt, ben je namelijk weer een aantal jaren verder en bovendien kost dat honderden miljoenen extra. Die ruimte hebben wij niet.
Mevrouw Kant (SP): Die ruimte is er wel. Hoe langzamer je dit invoert, hoe langzamer je de verlaging van de vennootschapsbelasting kunt invoeren. Dat is budgettair heel gemakkelijk op te voeren, maar het CDA wenst deze mensen dus niet tegemoet te komen.

Mevrouw Van Vroonhoven-Kok (CDA): Dat klopt. Het is een afweging van prioriteiten. Op dit moment is de verlaging van de vennootschapsbelasting een zeer aangelegen punt, juist in het licht van het aantrekken van de economie.

De heer Rouvoet (ChristenUnie): Er zijn natuurlijk verschillende varianten denkbaar. Ik heb zelf een amendement ingediend op stuk nr. 15 met een uitsterfconstructie, zodat het voor iedereen die nu grijs rijdt ook mogelijk blijft om grijs te rijden. Ik zoek de dekking in iets wat ook door het kabinet wordt voorgestaan. Ik haal het alleen iets naar voren. Ik doel op de differentiatie in de BPM. Er zijn wel mogelijkheden, maar je moet die natuurlijk wel willen zien. Hoe kijkt u daartegenaan?

Mevrouw Van Vroonhoven-Kok (CDA): Als een overgangsregime of een uitsterfregeling maar enigszins mogelijk was geweest, hadden wij ons daar graag sterk voor gemaakt. Een differentiatie in de BPM strookt niet met de motie-Verhagen die eind september is ingediend. Dat is een samenhangend pakket geweest en daar moeten wij op dit moment echt aan vasthouden.

De heer Van der Vlies (SGP): Wat vindt u van de dekking van mijn amendement? Dat is een kleinigheid waarmee heel veel kan worden gedaan, omdat het breed neervalt. Dit jaar €5 en volgend jaar €3 op jaarbasis, minder/meer. Kan dat niet?

grijze mensenmet mij...

succes,

Roland Tonkes
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Deze mensen liggen hier niet zo wakker van, zij hebben een aso bak van de baas, dus van ons, die wij ook betalen!!!!

Voor de Laro's betaal ik in Nederland €73,= per 3 mnd, in Duitsland €172,= per jaar!
en je krijgt daar ook nog eens korting op bijv je water rekening als je groot vee hebt, zoals paarden.

Ik ga echt onze hobby's niet opgeven omdat de Nederlandse regering zonodig ons geld moet verspillen.

Groet Rangie
roald

Bericht door roald »

mmm, dat ziet er dus niet te best uit

roald
Rik

Bericht door Rik »

pffffff, was er al bang voor
badair

Bericht door badair »

mischien moeten we maar een een week stoppen met roken, drinken, gas gebruik, elektra en tanken. eens kijken hoe veel belasting ze mis lopen.

euro hippo

kijk uit naar een eiland zonder regering
Andy

Bericht door Andy »

Is het vreemd dat ik zin krijg om mijn koffers te gaan pakken...?

Andy
110 300TDi,Cool Runnings
Adriaan

Bericht door Adriaan »

Mensen, niet zo naief. Het gaat gewoon over prioriteiten en en schuiven met geld. Prioriteit is de belastigingverlaging voor buitenlandse ondernemingen om ons klimaat aantrekkelijk te maken en ze gaan investeren, zodat ze makkelijker meer geld uit Nederland kunnen trekken. Waarmee financieren we dat? Natuurlijk met onze melkkoe: de auto. Dan ga je niet meer verdiepen in de consequenties, want je hebt anders een gat. En onze regering dicht graag gaten met andere gaten. Dit kan alleen met straffe hand en rigoreuze aanpak (in de volksmond botte bijl).

Ga niet sippen, maar speel er op in. Maak een eenmanszaak of bouw je auto om tot camper of koop een klassieker (50% moet origineel zijn van de auto); Emigreren? Dit is toch al een gelopen race. Het besluit en de kamermeerderheid is er al. Nu alleen nog de formaliteiten tot wetswijziging. Vergis je niet dat de grootste ondernemerspartij/grijskentekenleger (VVD) hier aan meewerkt.

Autorijden kost helaas nu eenmaal veel geld in Nederland.
Plaats reactie