Pagina 1 van 1

Drankorgel

Geplaatst: do 11 nov 2004, 21:52
door JW
Ketelbinkie is aan de Pils.

Hij gebruikt veeeeel meer dan normaal .
Het gaat om een 2,25 diesel (ex militair)

Het viel me al op voor de APK.


Waar-o-waar kan het o.a. aan liggen ??



Jan Willem

Re: Drankorgel

Geplaatst: do 11 nov 2004, 22:09
door Dave
Ja Jan,

Een diesel die aan de pils is, verbruikt altijd meer he. Krijg je van het zwabberen over de weg. Dan gaat hij meer meters afleggen. ;-)

Meestal ligt het aan het weer. Bij koud weer en veel tegenwind moet er harder gewerkt worden om even snel te kunnen als bij mooi weer en weinig wind.
Maar of je dit verschil kan merken weet ik niet.

Kan het niet zijn dat de diesel naar de andere tank retour gaat?
Dit is bij die van mij het geval. Het gebeurd vooral als hij stilstaat. :-(
Best lastig soms. Ik moet namelijk eerst de goede tank leegrijden. Anders gaat er een tank overlopen.

Groeten,

Dave Frencken

Re: Drankorgel

Geplaatst: vr 12 nov 2004, 08:39
door robb
Wat versta je onder véél meer ??? 1 op een emmer ??

Re: Drankorgel

Geplaatst: vr 12 nov 2004, 08:43
door the-dude
Hij lekt meer dan normaal?

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: Drankorgel

Geplaatst: vr 12 nov 2004, 09:40
door JW
Diesel is het enige wat ie niet lekt

Maar hij is er (als hij loopt) wel aan verslingerd.

Ik heb nu een verbruik van 1 op 6 a 7 dat is meer dan normaal. (was 1 op 7 a 8,5 was al niet echt zunnig, maar wel genoeg porrie de brienenoordbrug op)

Nu gebruikt hij meer bij koude, maar het is nog niet zo gek lang koud en hij deed het als gezegd al voor de APK (en die was begin oktober, was het nog warm).

Filter probleem???
Pomp te ruim/verlopen


JW

Re: Drankorgel

Geplaatst: vr 12 nov 2004, 14:09
door Jan Schober
Het lijkt mij dat als de pomp te ruim zou staan, je problemen gehad zou hebben bij de roetmeting, of is ie zo oud dat je die niet hoeft?

doe eens een compressie test? of eenvoudiger, schroef je gloeiplug er uit, haal het kleppendeksel er af, neem een tuinslang, of andere slang die je op de gloeiplug opening kunt zetten, zodat je zonder te veel leklucht in de cilinder kunt blazen. Voel aan de stoterstangen of je kleppen helemaal dicht staan, en blaas dan in het slangetje, als je er niet in kunt blazen zullen de kleppen nog wel een beetje dicht zijn, als je er wel in kunt blazen, is er een klep, dan wel zitting, kapot.

weet niet hoe het bij een diesel is, maar bij een bezine is het lastig om te horen dat hij op 3 poten loopt.

Jan Schober