Belgium National 2004
Geplaatst: ma 20 sep 2004, 00:01
Even de hoogte punten van de Belgium National: , Vrijdag om 13:00 vertrokken we (Inge en ik) met de 110, volledig "voorbereid" met grote banden, lier zowel elektrische als mechanische, sleeplinten en Hi-lift.
300km te gaan van Nunspeet tot Antoing (Belgie)
Bij Harderwijk haakte Anton en Marjan aan met de 90 ,gewapend met gereedschap en een party tent.
Bij Hazeldonk even gewacht op Jan en Stein (130), maar die waren nog banden aan het wisselen, en zouden later die dag op de Belgium National aan komen.
50 km voor Antoing kregen we een lekke band (linksachter), terwijl Inge het aankomend verkeer waarschuwt, wissel ik snel het reserve wiel, en 5 minuten later kunnen we weer verder.
18:30 aankomst, aanmelden, tent opzetten, stickers plakken, eten en meteen door naar de nachtrit (meer dan 100km onverhard en in het donker)
Al snel komen we er achter dat de afstanden gecorrigeerd moeten worden, daar we met grotere banden rijden en de km teller niet meer klopt, maar Inge wordt een kei in het omrekenen.
Het trailterrein waar we die avond belanden is vrij zwaar, overal staan auto's vast en over het hele terrein hoor je onheilspellend geschreeuw in het Frans, dat beloofd wat.
We hebben nog even tijd voor we van start mogen en we prepareren de linten en de elektrische lier, thuis deed deze het naar behoren maar nu we hem nodig hebben, is hij morsdood.
We weten ons aardig door het terrein te worstelen (twee keer de kont van de auto moeten liften en we torderen een kant van de bumper) en om 02:15 komen we weer in het kamp aan (mbv GPS van Menno (90) daar we op de laatste blz van het roadboek totaal de weg kwijt raken, vermoeidheid !?)
De volgende dag begint met trail, 8 proeven, bij proef drie de trekhaak er maar onder uit gehaald (ging meteen beter)
Na de trail meteen door met een rit die ons ver over de Franse grens bracht, over landweggetjes, door groene valleien en smalle bospaden, waar we uiteindelijk bij een modderpad uit kwamen, waar een 90 vast zat à la camel trophy style, dus met zijn alle flink aan het (hand) lieren geslagen.
Terug in het kamp, band repareren, ventiel is los gescheurd van de binnenband, dus op zoek naar een nieuwe. Met wat bier in de ene hand en de lekke binnenband in de ander, alle tentjes af, een uur later en 3 biertjes verder, krijgen we een binnenband van twee Engels bierbuiken die zeggen "dat ze er waarschijnlijk spijt van krijgen als ze een band lek rijden, en ons dan zouden opzoeken", we kunnen ze onze gezichten laten vergeten door ze meer bier te geven.
Die avond een film (beelden van die dag) en vuurwerk en het wordt weer laat.....
Zondag besluiten we om niet te rijden, maar om de trail te bekijken, we hebben tenslotte al 350km off-road er op zitten, en de trail speelt zich af voor de tent "relax"
Om 14:00 zit het er weer op en moeten we huiswaarts keren, 110 schoon maken, tent afbreken en auto inpakken.
We vonden het een geslaagd evenement, misschien volgend jaar weer....
gr Inge, Marjan, Anton en Eric
Foto's volgen.
300km te gaan van Nunspeet tot Antoing (Belgie)
Bij Harderwijk haakte Anton en Marjan aan met de 90 ,gewapend met gereedschap en een party tent.
Bij Hazeldonk even gewacht op Jan en Stein (130), maar die waren nog banden aan het wisselen, en zouden later die dag op de Belgium National aan komen.
50 km voor Antoing kregen we een lekke band (linksachter), terwijl Inge het aankomend verkeer waarschuwt, wissel ik snel het reserve wiel, en 5 minuten later kunnen we weer verder.
18:30 aankomst, aanmelden, tent opzetten, stickers plakken, eten en meteen door naar de nachtrit (meer dan 100km onverhard en in het donker)
Al snel komen we er achter dat de afstanden gecorrigeerd moeten worden, daar we met grotere banden rijden en de km teller niet meer klopt, maar Inge wordt een kei in het omrekenen.
Het trailterrein waar we die avond belanden is vrij zwaar, overal staan auto's vast en over het hele terrein hoor je onheilspellend geschreeuw in het Frans, dat beloofd wat.
We hebben nog even tijd voor we van start mogen en we prepareren de linten en de elektrische lier, thuis deed deze het naar behoren maar nu we hem nodig hebben, is hij morsdood.
We weten ons aardig door het terrein te worstelen (twee keer de kont van de auto moeten liften en we torderen een kant van de bumper) en om 02:15 komen we weer in het kamp aan (mbv GPS van Menno (90) daar we op de laatste blz van het roadboek totaal de weg kwijt raken, vermoeidheid !?)
De volgende dag begint met trail, 8 proeven, bij proef drie de trekhaak er maar onder uit gehaald (ging meteen beter)
Na de trail meteen door met een rit die ons ver over de Franse grens bracht, over landweggetjes, door groene valleien en smalle bospaden, waar we uiteindelijk bij een modderpad uit kwamen, waar een 90 vast zat à la camel trophy style, dus met zijn alle flink aan het (hand) lieren geslagen.
Terug in het kamp, band repareren, ventiel is los gescheurd van de binnenband, dus op zoek naar een nieuwe. Met wat bier in de ene hand en de lekke binnenband in de ander, alle tentjes af, een uur later en 3 biertjes verder, krijgen we een binnenband van twee Engels bierbuiken die zeggen "dat ze er waarschijnlijk spijt van krijgen als ze een band lek rijden, en ons dan zouden opzoeken", we kunnen ze onze gezichten laten vergeten door ze meer bier te geven.
Die avond een film (beelden van die dag) en vuurwerk en het wordt weer laat.....
Zondag besluiten we om niet te rijden, maar om de trail te bekijken, we hebben tenslotte al 350km off-road er op zitten, en de trail speelt zich af voor de tent "relax"
Om 14:00 zit het er weer op en moeten we huiswaarts keren, 110 schoon maken, tent afbreken en auto inpakken.
We vonden het een geslaagd evenement, misschien volgend jaar weer....
gr Inge, Marjan, Anton en Eric
Foto's volgen.