verschil santana en series
verschil santana en series
Beste Prikkers,
wat is het verschil tussen een santana en een gewone LR
wat is het verschil tussen een santana en een gewone LR
Re: verschil santana en series
Er zijn heel wat verschillen volgens mij. Van oorsprong is een Santana een in Spanje in licensie gebouwde Laro, vanaf 1954. Van lieverlee is de Santana fabriek de landrover gaan modificeren, wat er anno vandaag toe heeft geleid dat de Santana wellicht een betere (terrein-)auto is dan de Defender . Belangrijk huidig verschil is de dieselmoter.
Nederlandse dealer: Leeuwenkamp 4 x 4
Veel info kun ook je vinden op [www.moretusmotors.com] de Belgische importeur.
Of doe eens een zoekopdracht op Lycos of zo op Santana PS10
Groeten
Marco
Nederlandse dealer: Leeuwenkamp 4 x 4
Veel info kun ook je vinden op [www.moretusmotors.com] de Belgische importeur.
Of doe eens een zoekopdracht op Lycos of zo op Santana PS10
Groeten
Marco
Jansen in Oisterwijk heeft me net laten weten dat ze Santana-dealer zijn geworden.
Andries
Andries
En die hebben 17, 18 en 19 september opendagen en als ik me niet vergis zijn de Santana's dan goed vertegenwoordigd.
Jeroen 90 TD
Jeroen 90 TD
Pim,
Ik gok er een beetje op dat jij de verschillen zoekt tussen een Series LR en een Santana van een vergelijkbaar bouwjaar.
Een Santana lijkt in bijna alles op een normale Series LR maar vergis je niet er zijn zeker verschillen. In hoofdlijnen kun je aanhouden dat hoe meer het bouwjaar van de Santana in de jaren 80 ligt hoe groter de verschillen worden. In de jaren 70 gebruikte de spanjaarden dezelfde toeleveranciers van motor, versnellingsbak etc. etc. maar naarmate de jaren vorderden kwamen er steeds meer verschillen. Zo zitten er op 'mijn' Santana van 1981 spaanse remmen, metrische bouten/moeren rondom, Hella verlichting, draairamen in de deuren, paraboolveren etc. etc. Op zich passen de componenten in hoofdlijnen nog wel op elkaar (zoals een motor of versnellingsbak) maar je kunt bv. geen LR remcylinders meer gebruiken zonder dat je meteen dan ook de remslangen moet vervangen.
Als je iemand zoekt die behoorlijk goed de weg weet in Santana's dan moet je contact opnemen met Get Visual LR, die doen nogal veel met Santana's.
Als je nog meer info van mij wilt moet je maar even een mailtje sturen.
Mvrgr, Hugo
Ik gok er een beetje op dat jij de verschillen zoekt tussen een Series LR en een Santana van een vergelijkbaar bouwjaar.
Een Santana lijkt in bijna alles op een normale Series LR maar vergis je niet er zijn zeker verschillen. In hoofdlijnen kun je aanhouden dat hoe meer het bouwjaar van de Santana in de jaren 80 ligt hoe groter de verschillen worden. In de jaren 70 gebruikte de spanjaarden dezelfde toeleveranciers van motor, versnellingsbak etc. etc. maar naarmate de jaren vorderden kwamen er steeds meer verschillen. Zo zitten er op 'mijn' Santana van 1981 spaanse remmen, metrische bouten/moeren rondom, Hella verlichting, draairamen in de deuren, paraboolveren etc. etc. Op zich passen de componenten in hoofdlijnen nog wel op elkaar (zoals een motor of versnellingsbak) maar je kunt bv. geen LR remcylinders meer gebruiken zonder dat je meteen dan ook de remslangen moet vervangen.
Als je iemand zoekt die behoorlijk goed de weg weet in Santana's dan moet je contact opnemen met Get Visual LR, die doen nogal veel met Santana's.
Als je nog meer info van mij wilt moet je maar even een mailtje sturen.
Mvrgr, Hugo
De nieuwe Santana's (PS10) hebben op geel kenteken nog geen nederlandse type goedkeuring dus vooralsnog is het wel kijken, kijken maar niet rijden. Grijs kenteken is volgens mij geen probleem meer.
Mvrgr, Hugo
Mvrgr, Hugo
Op het ogenblik in Get Visual een Santana 2500 aan het technisch opknappen.
Hierbij zijn heel veel verschillen aan het licht gekomen.
Het is een Santana met een defender bovenbouw en serie III onderstel.
Dit is door Santana vanaf +/- 1983 gebouwd daar zij weinig werk hadden. De onderstellen zijn van eerdere bouwjaren. (dus belasting vrij)
Waarneer je onderdelen nodig hebt moet je eerst kijken of die van Landrover wel passen. Problemen bij remonderdelen assen zijn iets anders en zo heb je toch veel verschillen.
De Santana 2500 heb ik gekocht en ik wacht al een aantal weken op de Santana mede omdat er diverse onderdelen van Landrover niet passen en dus uit Spanje moeten komen.
Set Visual kan je hierbij zeer geod helpen.
vr.gr.
Ton
Hierbij zijn heel veel verschillen aan het licht gekomen.
Het is een Santana met een defender bovenbouw en serie III onderstel.
Dit is door Santana vanaf +/- 1983 gebouwd daar zij weinig werk hadden. De onderstellen zijn van eerdere bouwjaren. (dus belasting vrij)
Waarneer je onderdelen nodig hebt moet je eerst kijken of die van Landrover wel passen. Problemen bij remonderdelen assen zijn iets anders en zo heb je toch veel verschillen.
De Santana 2500 heb ik gekocht en ik wacht al een aantal weken op de Santana mede omdat er diverse onderdelen van Landrover niet passen en dus uit Spanje moeten komen.
Set Visual kan je hierbij zeer geod helpen.
vr.gr.
Ton