olielekkage achterwiel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Struikrover

olielekkage achterwiel

Bericht door Struikrover »

Wie weet wat er aan mankeert.

Onlangs liep er een oliestraaltje vanuit het hart van mijn achterwiel aan de buitenzijde naar beneden ik heb het idee dat dit uit de achter as komt.

Wie weet wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?
Bijvoorbeeld is deze reparatie makkelijk zelf uit te voeren en heb je er spciaal gereedschap voor nodig.

Graag jullie reaktie.
met vriendelijke groet
Guido

Ps. waarschijnlijk staat dit probleem wel op de site maar kan helaas nu niet zoeken in verband met storing!!!!!
gurbe90

Re: olielekkage achterwiel

Bericht door gurbe90 »

Heb dit ook gehad, als ik het goed zeg ( heb de technische kennis van een walnoot) zit ws de overloop van de differtieel verstopt, en wordt de diff olie er nu bij de pakking van de achterwiel eruit gedrukt
Oplossing : verstopping opspeuren, verhelpen, pakking vernieuwen ) niet moeilijk, ik kan het ook!
Marijke
Sjoerd 109

Re: olielekkage achterwiel

Bericht door Sjoerd 109 »

Hoi Guido,

Kan meerdere oorzaken hebben, de eenvoudigste is dat je pakkingmateriaal is uigedroogd. Je kunt eenvoudig de 6 bouten van je meenemer losmaken vervolgens schoonmaken. de afdichting van de steekas met de meenemer vervangen daarna het geheel weer met nieuwe pakking monteren. controleer ook eventjes je asontluchting, als deze namelijk verstopt zit en je gaat rijden wordt alles lekker warm en dan komt door de druk in de as de olie gewoon vrolijk naar buiten.

misschien kun je er wat mee.

goetjes, Sjoerd
Plaats reactie