Ik heb een vraag.
Ik wil bij mijn Links gestuurde 130 de panhardstang op de rechts gestuurde manier monteren:
Links gestuurd loopt de panhardstang parallel met de stuurstang (dus van Links naar rechts op de as)
Als ik de panhardstang nu, op de Engelse manier (RHD) monteer, van Rechts naar Links op de as, heeft dat invloed op de rijeigenschappen van de auto?
De auto blijft dus gewoon LINKS gestuurd.
Ik moet deze aanpassing waarschijnlijk uitvoeren omdat anders de nieuwe motor niet in de auto past. Stuurhuis moet ik ook verplaatsen naar buitenkant chassis.
Bart
Panhardstang vraag....
Re: Panhardstang vraag....
Even terzijde, de modernere Range Rovers hebben het stuurhuis ook aan de buitenkant zitten (weet ik omdat ik zo'n ding per ongeluk heb gekocht
)
Wellicht dat het handig is om er zo een te gebruiken.
Groetjes,
Huub

Wellicht dat het handig is om er zo een te gebruiken.
Groetjes,
Huub
Re: Panhardstang vraag....
Ik denk niet dat dit kan!
Als de auto inveert, zal op de normale manier de as iets naar rechts verplaatsen ten opzichte van het chassis. Zowel de stuurstang als de Panhardstang hebben aan dezelfde zijde het aangrijpingspunt op het chassis.
Als je nu de Panhard 'verkeerd om' monteert, wil de as bij inveren naar links gaan bewegen en zal je een ongewenste stuuruitslag krijgen. De auto wordt onbestuurbaar naar mijn beleving en wordt je stuurhuis zoetjes aan gesloopt.
Groet van Marco!
Als de auto inveert, zal op de normale manier de as iets naar rechts verplaatsen ten opzichte van het chassis. Zowel de stuurstang als de Panhardstang hebben aan dezelfde zijde het aangrijpingspunt op het chassis.
Als je nu de Panhard 'verkeerd om' monteert, wil de as bij inveren naar links gaan bewegen en zal je een ongewenste stuuruitslag krijgen. De auto wordt onbestuurbaar naar mijn beleving en wordt je stuurhuis zoetjes aan gesloopt.
Groet van Marco!