trailers enz.....
trailers enz.....
ff een vraagje voor de ervaringsdeskundigen.....
Ik ben bezig met de aanschaf van een trailertje (eentje die natuurlijk mooi past bij m'n 90:-)) Natuurlijk heb ik ook de sankey in overweging, vraag ik me alleen het volgende af... een Sankey trailer weegt ongeveer 350kG (is me verteld), dat houd volgens mij in dat de aanhanger + laadvermogen boven 750kG komt. Moet ik hem dan niet op kenteken hebben? Misschien heb ik het helemaal verkeerd, maar beter om het ff na te vragen lijkt me...
nu ik dan toch bezig ben... ik wil ook polynorm trailers nog es bekijken als optie. iemand enig idee waar er nog te koop zijn? en wat de richtprijzen zijn?
alvast bedank, grz Misha
Ik ben bezig met de aanschaf van een trailertje (eentje die natuurlijk mooi past bij m'n 90:-)) Natuurlijk heb ik ook de sankey in overweging, vraag ik me alleen het volgende af... een Sankey trailer weegt ongeveer 350kG (is me verteld), dat houd volgens mij in dat de aanhanger + laadvermogen boven 750kG komt. Moet ik hem dan niet op kenteken hebben? Misschien heb ik het helemaal verkeerd, maar beter om het ff na te vragen lijkt me...
nu ik dan toch bezig ben... ik wil ook polynorm trailers nog es bekijken als optie. iemand enig idee waar er nog te koop zijn? en wat de richtprijzen zijn?
alvast bedank, grz Misha
Re: trailers enz.....
JA
Misha als de trailer inclusief lading boven de 750 kg komt moet hij zijn eigenkenteken hebben. Weet niet tot hoever je met een Shankey mag gaan maar neem aan dat dit tot 1 ton is. Je mag namelijk met je landrover maar een ton trekken in het terrein.
Over die polynorm trailers weet ik helaas niks.
Ben zelf ook een beetje een plan aan het maken over een campeer trailer.
Zoiets als een Bushwaka maar dan zelf maken van een shankey trailer onderstel en een achterkant van een 3 deurs 110 of een HCPU bak dat weet ik nog niet. Daar een deksel op maken van aluminium traanplaat en een daktent erop. Uiteraard wordt het geheel dan in de kleur van de auto gespoten en krijgt dezelfde wielen.
groet
Erik Hof & Blackie
Misha als de trailer inclusief lading boven de 750 kg komt moet hij zijn eigenkenteken hebben. Weet niet tot hoever je met een Shankey mag gaan maar neem aan dat dit tot 1 ton is. Je mag namelijk met je landrover maar een ton trekken in het terrein.
Over die polynorm trailers weet ik helaas niks.
Ben zelf ook een beetje een plan aan het maken over een campeer trailer.
Zoiets als een Bushwaka maar dan zelf maken van een shankey trailer onderstel en een achterkant van een 3 deurs 110 of een HCPU bak dat weet ik nog niet. Daar een deksel op maken van aluminium traanplaat en een daktent erop. Uiteraard wordt het geheel dan in de kleur van de auto gespoten en krijgt dezelfde wielen.
groet
Erik Hof & Blackie
Re: trailers enz.....
Denk er ook aan dat als het toelaatbaar maxgewicht van trailer en lading samen meer dan 750 kg is ook je trekhaak gekeurd moet zijn. Zo niet, ben je helaas in overtreding.
Bob Nonnekens
Bob Nonnekens
Re: trailers enz.....
Het zit als volgt in elkaar: in feite mag je iedere aanhanger zonder eigen kenteken rijden, zolang je maar niet boven de 750 kg. uitkomt. Een aanhanger die van zichzelf 350 kg. weegt, mag je zonder kenteken met max. 400 kg. belading rijden, ook al zou-ie 4000 kg. kunnen hebben (erg jammer van de aanschaf dus ). Daarboven moet de aanhanger dus én een eigen kenteken hebben, én geremd zijn, én moet de trekkende auto een gekeurde trekhaak hebben.
Let er trouwens ook op wat je volgens je rijbewijs mag trekken (verschil tussen B en BE)
Groeten,
Danny.
Let er trouwens ook op wat je volgens je rijbewijs mag trekken (verschil tussen B en BE)
Groeten,
Danny.
Re: trailers enz.....
Hey Danny,
je verhaal snap ik niet zo goed... Het gaat toch over het aanhanger gewicht + laadvermogen dat bepaald of er een plaat op moet zitten of niet?
Ik zou anders een aanhanger kunnen rijden van 700 kg als ik er maar niet meer dan 50 kg ingooi?
Maar volgens jou verhaal hoef ik een Sankey dus niet op kenteken te zetten maar kan ik hem zo rijden?
grz Misha
je verhaal snap ik niet zo goed... Het gaat toch over het aanhanger gewicht + laadvermogen dat bepaald of er een plaat op moet zitten of niet?
Ik zou anders een aanhanger kunnen rijden van 700 kg als ik er maar niet meer dan 50 kg ingooi?
Maar volgens jou verhaal hoef ik een Sankey dus niet op kenteken te zetten maar kan ik hem zo rijden?
grz Misha
Re: trailers enz.....
Yeb, alleen ff de type plaatjes links voor bij de dissel verwijderen. Anders krijg je een probleem als je aangehouden wordt bij een verkeerscontr. of zo. Want het typeplaatje op de Sankey, Polynorm geeft meer kilo's ( Laadvermogen) aan dan het gezamelijke gewicht.
Als de plaatjes verw. zijn kun je gewoon zonder kenteken rijden mits het totale gewicht ( aanh + belading ) niet boven de 750 KG komt.
Als de plaatjes verw. zijn kun je gewoon zonder kenteken rijden mits het totale gewicht ( aanh + belading ) niet boven de 750 KG komt.