Diesel wil niet stoppen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Diederik

Diesel wil niet stoppen

Bericht door Diederik »

Help mijn diesel motor stop niet met draaien, ook niet als ik het contact verbreek.
Laatst las ik er iets over, maar ik kan het niet meer vinden. Wie kan me helpen.

groet Diederik
110

Re: Diesel wil niet stoppen

Bericht door 110 »

Wat voor motor is het ?

Groet
paniek

Bericht door paniek »

Heb ik ook eens gehad met een 300 Tdi. Bleek de brandstofpomp te zijn die ten gevolge van slijtage metaaldeeltjes in de diesel bracht, waardoor de afsluiter niet meer terugkwam. De oorzaak was volgens de garage dat er tegenwoordig veel minder zwavel in de diesel zit, waardoor de smering slechter is. Een nieuwe pomp kostte 6000 gulden, revisie 2500 (1999).

Maar het kan bij jouw natuurlijk iets veel goedkopers zijn.

Succes
bart74

Bericht door bart74 »

bij mijn TD heb ik een schakelaar tussen de voeding van de brandstofpomp gezet. en toen ging ie wel uit.

bart
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

oorzaak is dus eigenlijk altijd dat de brandstoftoevoer niet afgesloten wordt. De oude series hebben gelukkig (?) een handbedienbare klep.
Groet, Andries
Bob

Bericht door Bob »

Diederik,

Ikzelf heb een 2,5 dsl n/a. Op de brandstofpomp zit een afsluiter die bekrachtigd wordt via het contactslot. Als die niet stopt, doe de stekker van de barndstofpomp. En zoek uit waardoor deze bekrachtigd blijft..waarschijnlijk contactslot.
suc6

ALOHA Bob
Diederik

Bericht door Diederik »

Bedankt allemaal, hij is eindelijk uit.
Plaats reactie