Heb ik weer....
Heb ik weer....
Rij ik gisteren van Lochem naar Zwolle om de verjaardag van mijn vader te vieren, ben ik net voor Holten, maakt de motor ineens een klappend geluid.
Auto aan de kant klep los en in mijn zeer schone motorruimte (motor net 3 mnd. geleden gereviseerd) was alles zwart van de olie.
Wat blijkt slang van olie koeler gebarsten, deze slang was bij de revisie ook vervangen en de verkoper had mij verzekerd dat ie geschikt was voor olie.
Dus niet.......
Slang doorgelust (koeler uitgeschakeld) en 4 liter olie bijgevuld.
Doorgereden maar motor maakte met een zekere regelmaat een klapperend geluid, vooral aan het eind van een versnelling. In Raalte nieuwe slang gehaald, olie bestendig tot 120°C., en gemonteerd.
Ik zou van Zwolle met bij broer meerijden naar Kalenberg (OV) maar die was al door, "ik maak dat even en kom er dan wel achteraan...."
Ik ben tot Nieuwleusen gekomen en toe werd het lawaai me te erg, broer gebeld die me is komen halen, verjaardag gevierd, en 's-avonds weer terug naar Deventer.
Toch maar voorzichtig aan proberen bij Zwole werd het lawaai me te erg en heeft mijn broer me met zijn H*nd* CRV terug gesleept naar Deventer.
Boel vannacht toch maar losgegooid, tuimelaars en klepstoters OK, carpan los, ziet er allemaal redelijk uit, of toch niet....
Onderin carterpan een heleboel gruis, koper, metaal, etc...
Wat blijkt maar voorste drijfstang lagerschalen zijn er niet meer, zat alleen nog wat blik tussen.
Voor de rest lijkt het allemaal mee te vallen, andere drijfstang lager zijn ok, 1 krukas lager losgehaald en lijkt ook ok.
Vandaag nieuwe schalen besteld, vanavond rest bekijken en alles schoonmaken, en morgen weer monteren.
Kan ik zondag toch nog de SSTT rijden, hoop ik.
Dat wou ik even kwijt.
Marc van Aperen
Auto aan de kant klep los en in mijn zeer schone motorruimte (motor net 3 mnd. geleden gereviseerd) was alles zwart van de olie.
Wat blijkt slang van olie koeler gebarsten, deze slang was bij de revisie ook vervangen en de verkoper had mij verzekerd dat ie geschikt was voor olie.
Dus niet.......
Slang doorgelust (koeler uitgeschakeld) en 4 liter olie bijgevuld.
Doorgereden maar motor maakte met een zekere regelmaat een klapperend geluid, vooral aan het eind van een versnelling. In Raalte nieuwe slang gehaald, olie bestendig tot 120°C., en gemonteerd.
Ik zou van Zwolle met bij broer meerijden naar Kalenberg (OV) maar die was al door, "ik maak dat even en kom er dan wel achteraan...."
Ik ben tot Nieuwleusen gekomen en toe werd het lawaai me te erg, broer gebeld die me is komen halen, verjaardag gevierd, en 's-avonds weer terug naar Deventer.
Toch maar voorzichtig aan proberen bij Zwole werd het lawaai me te erg en heeft mijn broer me met zijn H*nd* CRV terug gesleept naar Deventer.
Boel vannacht toch maar losgegooid, tuimelaars en klepstoters OK, carpan los, ziet er allemaal redelijk uit, of toch niet....
Onderin carterpan een heleboel gruis, koper, metaal, etc...
Wat blijkt maar voorste drijfstang lagerschalen zijn er niet meer, zat alleen nog wat blik tussen.
Voor de rest lijkt het allemaal mee te vallen, andere drijfstang lager zijn ok, 1 krukas lager losgehaald en lijkt ook ok.
Vandaag nieuwe schalen besteld, vanavond rest bekijken en alles schoonmaken, en morgen weer monteren.
Kan ik zondag toch nog de SSTT rijden, hoop ik.
Dat wou ik even kwijt.
Marc van Aperen
Re: Heb ik weer....
marc
suc6
en hoop je zondag te zien
gr arjan
esdrie eennulnegen
suc6
en hoop je zondag te zien
gr arjan
esdrie eennulnegen
Re: Heb ik weer....
ik zou niet één lagerschaal vervangen maar gelijk allemaal
en de drijfstang lagers heeeel goed bekijken,bij twijvel vervangen
het heeft waarschijnlijk zonder olie gedraaid en is beschadigd
die beschadiging zie je waarschijnlijk niet maar hoor je wel
willem ,die net zijn lagers heeft vervangen
en de drijfstang lagers heeeel goed bekijken,bij twijvel vervangen
het heeft waarschijnlijk zonder olie gedraaid en is beschadigd
die beschadiging zie je waarschijnlijk niet maar hoor je wel
willem ,die net zijn lagers heeft vervangen
Re: Heb ik weer....
Yep wat Willem al zeg als je zonder olie hebt gedraait is het beter om alles grondig te inspecteren. En ook bij kleine beschadiging alles te vervangen. anders raakt je krukas in onbalans
gr erik hof
gr erik hof
Heb ik weer....Update
Helaas 's-nachts om 1.30 lijken dingen mooier als ze de volgende dag zijn.
Mijn krukas is zwaar beschadigd en moet eruit, gesleten en onrond.
Meet met de schuifmaat al 0.8 mm. verschil......
Bedankt voor de steun en adviezen, was inderdaad van plan alle lagers te vervangen.
En Jurjen ik bel je morgen wel even over zondag.
Gr.
Marc
Mijn krukas is zwaar beschadigd en moet eruit, gesleten en onrond.
Meet met de schuifmaat al 0.8 mm. verschil......
Bedankt voor de steun en adviezen, was inderdaad van plan alle lagers te vervangen.
En Jurjen ik bel je morgen wel even over zondag.
Gr.
Marc
Re: Heb ik weer....Update
das dikke pech marc
ik denk dat je maar eens moet gaan praten met de verkoper van de slang die zogenaamd "olie bestendig" was
succes man
willem
ik denk dat je maar eens moet gaan praten met de verkoper van de slang die zogenaamd "olie bestendig" was
succes man
willem