modderband verkeerd om
modderband verkeerd om
Ben net bezig 4 nieuwe modderbanden onder mijn autotje aan het leggen, blijkt dat ik er 4 links, en 1 rechts omgelegd is., dus bij een band staan de pijltjes van de draai richting nu de verkeerde kant op.
Omdat ik morgen geen tijd heb om het te laten veranderen, en met mijn nieuwe bandjes naar Naarden wil, vraag ik of het kwaad kan, om daar
270 km mee te rijden.
Bedankt, Marijke
Omdat ik morgen geen tijd heb om het te laten veranderen, en met mijn nieuwe bandjes naar Naarden wil, vraag ik of het kwaad kan, om daar
270 km mee te rijden.
Bedankt, Marijke
Re: modderband verkeerd om
als die 270 km maar niet je topsnelheid is. 
Rijden gaat wel goed op de weg, enkel je tractie in terrein zal minder zijn.
Misschien zijn er een paar potige prikkers die de band er opnieuw op willen zetten.
Anton

Rijden gaat wel goed op de weg, enkel je tractie in terrein zal minder zijn.
Misschien zijn er een paar potige prikkers die de band er opnieuw op willen zetten.
Anton
Binnen 9 minuten antwoord, bedankt Anton.
Hoef ik niet meer in het donker buiten om de oude er weer onder te zetten (gelukkig)
Want dat ontdekte ik natuurlijk pas bij de 4de band!
Marijke
Hoef ik niet meer in het donker buiten om de oude er weer onder te zetten (gelukkig)
Want dat ontdekte ik natuurlijk pas bij de 4de band!
Marijke
Ligt eraan hoe ze gemonteerd zijn. Als er drie in de voorgaande rijrichting staan goed het redelijk goe door de bagger en achteruit wat minder. Staan ze achteruit gemonteerd en rijdt je vooruit vast kan je makkelijk nog loskomen door naar achteren te rijden!
Groet Henk
Groet Henk
maak daar je reserve wiel van dan heb je er ook geen last van
gr Gheert (en de "lekvrije"Groene Schavuit)
gr Gheert (en de "lekvrije"Groene Schavuit)
He Geert, fijn dat De groene schavuit weer "proper" is!
Marijke
Marijke
Het probleem met de banden is dat ze met de klok mee staan.
Het wisselen van de wielen vooruit, of achteruit is niet mogelijk met een setje van vier linksom en 1 rechtom.
moet minimaal 2 om 3 zijn.
Het truckje van twee wielen achteruit monteren wordt wel gedaan om toch ook tractie achteruit te behouden, maar of deze voor of dan wel achter gemonteerd moeten is niet duidelijk.
De vraag is natuurlijk of je met naar voren gemonteerde banden gewoon "niet" was blijven steken. Je mist namelijk de helft van de tractie vooruit.
Anton
Het wisselen van de wielen vooruit, of achteruit is niet mogelijk met een setje van vier linksom en 1 rechtom.
moet minimaal 2 om 3 zijn.
Het truckje van twee wielen achteruit monteren wordt wel gedaan om toch ook tractie achteruit te behouden, maar of deze voor of dan wel achter gemonteerd moeten is niet duidelijk.
De vraag is natuurlijk of je met naar voren gemonteerde banden gewoon "niet" was blijven steken. Je mist namelijk de helft van de tractie vooruit.
Anton
de oplossing
Je kunt natuurlijk ook achteruit naar Naarden rijden. Het duurt wel wat langer maar de banden staan wel voor z'n 75% in de goede richting. Mocht je het zaterdag niet halen troost je zondag is er ook nog feest
vr .gr Raymond
vr .gr Raymond
Re: de oplossing
draai het linker voorwiel naar de rechter voorkant en de draairichting klopt weer. Voor achter kan dit natuurlijk ook
Nou raymomd, leuke oplossing, maar hij klopt niet.
Ik heb ( zeg maar ) 4 linkerwielen, en 1 rechterwiel.
Leuke puzzel, maar ik kan van een linkerwiel alleen een rechterwiel maken door de band van de velg te halen en dat de band of de velg, (niet allebe i!) om te draaiien, en de band weer om de velg te doen. Dit gaat morgen dus ook gebeuren!
Groetjes , Marijke,
die heel blij is met haar bandjes, die het prima deden op de snelweg, en in de blubber in Almere!
Ik heb ( zeg maar ) 4 linkerwielen, en 1 rechterwiel.
Leuke puzzel, maar ik kan van een linkerwiel alleen een rechterwiel maken door de band van de velg te halen en dat de band of de velg, (niet allebe i!) om te draaiien, en de band weer om de velg te doen. Dit gaat morgen dus ook gebeuren!
Groetjes , Marijke,
die heel blij is met haar bandjes, die het prima deden op de snelweg, en in de blubber in Almere!