Nato koppeling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
misha

Nato koppeling

Bericht door misha »

Ola,

Wie kan er mij vertellen of een Nato koppeling toegestaan is op de nederlandse wegen? Ik heb namelijk gehoord dat je ze in Nederland niet mag gebruiken op de verharde weg...
Als dat idd zo is, weet iemand dan of daar op gecontroleerd word?

gr Misha
Durk

Re: Nato koppeling

Bericht door Durk »

Wel of niet....wie weet het wel...

ik tip dat oom agent 't zelf ook niet weet, en als ie tenminste voorzien is van een vergrendeling kunnen ze er volgens mij niet veel van maken....

Durk
René de Geeter

Bericht door René de Geeter »

Volgens mij heeft de Nato koppeling geen type goedkeuring. Bij mijn weten betekend dit dus dat je er niet meer aan mag knopen dan 750 kg. Een aanhanger onder dit gewicht mag dus geen probleem zijn.

Groetjes, René
De Groene Schavuit

Bericht door De Groene Schavuit »

klopt maar je kan zo ook kopen met typegoedkeuring en dan mag je wel 3500 kg trekken. kost wat maar dan heb je ook wat

gr Gheert
peter mastenbroek

Bericht door peter mastenbroek »

Ben ooit eens gecontroleerd door de KLPD met een Polynorm aanhanger erachter en het enige waar ze geen commentaar op hadden was de Nato koppeling. Wel op het gewicht dat in de kar lag, maar daar heb ik de wedenschap mee gewonnen. Volgens hun mocht ik niet meer dan 120 kg laden. (geiwcht Polynorm was 630 kg) omdat ik geen kentekenbewijs bezat. Maar het kentekenbewijs voor aanhangers is in 1978 ingevoerd, en de kar was van 1954 en had alle geevens zoals op een ekntekenbewijs op de zijkant ingeslagen staan. Geen bekeuring gehad.
Plaats reactie