sperdif in series, welke OLIE?
Geplaatst: di 31 aug 2004, 02:34
Een paar postings terug schreef ik over het aantreffen van een gespert dif in de achteras van m'n 88 LW.
Limmeted slip dif, kwam mede als antwoord.
Aangezien het een legergroene klok is vraag ik me af of het wellicht zo'n Belgisch dif is uit zo'n 4x2.
Belangrijker nog: welke olie moet ik nu gebruiken voor het dif., of wat is voorgeschreven?
Ik heb wat rondgebeld en kwam in principe op 80W90 uit. Twee ander kanalen, waarvan 1 nog-niet-LaRo rijder hadden het over speciale olie, met toevoeging.
Ik ga er vanuit dat zolang er olie in zit (vermoedelijk 80W90) eea voldoende gesmeerd wordt en niet stuk gaat. De klok wordt lauw-warm tijdens de rit.
Je hoort het dif wel lopen (centrifugaal geluid....loei/resoinantiegeluidje) tussen de 50 en 65 km per uur. Hij tikt niet in scherpe bochten.
Het klinkt op zich niet echt verontrustend, maar ik weet graag of dat het goed is.
Proefritje rond Naarden meemaken?
Noud 88
Limmeted slip dif, kwam mede als antwoord.
Aangezien het een legergroene klok is vraag ik me af of het wellicht zo'n Belgisch dif is uit zo'n 4x2.
Belangrijker nog: welke olie moet ik nu gebruiken voor het dif., of wat is voorgeschreven?
Ik heb wat rondgebeld en kwam in principe op 80W90 uit. Twee ander kanalen, waarvan 1 nog-niet-LaRo rijder hadden het over speciale olie, met toevoeging.
Ik ga er vanuit dat zolang er olie in zit (vermoedelijk 80W90) eea voldoende gesmeerd wordt en niet stuk gaat. De klok wordt lauw-warm tijdens de rit.
Je hoort het dif wel lopen (centrifugaal geluid....loei/resoinantiegeluidje) tussen de 50 en 65 km per uur. Hij tikt niet in scherpe bochten.
Het klinkt op zich niet echt verontrustend, maar ik weet graag of dat het goed is.
Proefritje rond Naarden meemaken?
Noud 88