Hallo prikkers,
Ik wil in mijn disco type TDI, 4 cilinder/ automaat/ bouwjaar 1997, een gasinstallatie bouwen.
Kan ik dit zomaar ongestraft doen of moet ik enige aanpassingen aan het motorblok doen b.v. nieuwe cilinderkop of iets dergelijks.
Alvast bedankt
gasinstallatie
Re: gasinstallatie
Frans, kijk eens op de site van Iwema, het schijnt wel degelijk te kunnen.
Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat Peter lichtelijk abuis is.
Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat Peter lichtelijk abuis is.
LPG Diesel kan inderdaad wel.. maar je rijd op diesel EN lpg. NIet alleen LPG.
Max. 20% LPG mening. Er zit echter 1 maar aan... de RDW heeft het volgens mij nog niet goed gekeurd.
Bart
Max. 20% LPG mening. Er zit echter 1 maar aan... de RDW heeft het volgens mij nog niet goed gekeurd.
Bart
Het is inderdaad mogelijk een diesel (gedeeltelijk) op gas te laten lopen. Of de voordelen opwegen tegen de nadelen is iets wat je zelf uit moet maken.
Voordelen: Iets zuiniger en iets sterker
Nadelen: Ruimte kwijt en meer gewicht. Al heb je niet zo'n hele grote tank nodig.
Wat het standpunt is van de overheid v.w.b. de wegenbelasting is mij niet bekend.
Ik heb dit in Engeland gezien maar heb er niet mee gereden.
Voordelen: Iets zuiniger en iets sterker
Nadelen: Ruimte kwijt en meer gewicht. Al heb je niet zo'n hele grote tank nodig.
Wat het standpunt is van de overheid v.w.b. de wegenbelasting is mij niet bekend.
Ik heb dit in Engeland gezien maar heb er niet mee gereden.
hoi
ik geloof dat er in het blad landrover owners september een artikel staat
over een disco diesel die op 20 % gas loopt en waar rallys mee word gereden.
zal het vanavond thuis eens op zoeken is heel intersant kregen zo veel vermogen dat ze de normale rally kannonen bij kunnen houden.
gr arjan
SIII 109 1980 ?
ik geloof dat er in het blad landrover owners september een artikel staat
over een disco diesel die op 20 % gas loopt en waar rallys mee word gereden.
zal het vanavond thuis eens op zoeken is heel intersant kregen zo veel vermogen dat ze de normale rally kannonen bij kunnen houden.
gr arjan
SIII 109 1980 ?