grijskenteken gaat verdwijnen?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jasper

grijskenteken gaat verdwijnen?

Bericht door jasper »

Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting

Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23

DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.

Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.

Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.

zijn de grijze kentekens die onze auto's sieren dan ook weg?
of ben ik weer de pessimist?

groeten van jasper met "Goodness Gracious" 109 ambulance (met grijs kenteken)
Guido

Re: grijskenteken gaat verdwijnen?

Bericht door Guido »

Nu nog alleen het belastingvrij rijden voor oldtimers afschaffen en de Nederlandse wegen zijn echt verlost van al die zware, onveilige, milieu-onvriendelijke en trage 4x4 dingen.

Ik hoop het niet....

Guido
Serie II 88 '
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Als ze dan ook een beetje opschieten met het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting, dan heb ik er niet zo'n moeite mee. Maar zo netjes zullen ze wel weer niet zijn, nee: laten we eerst e belastingtarieven maar flink opschroeven, afschaffen levert de staat geen geld op, dus daar wachten ze zo lang mogelijk mee.

even wat ergelijkbare voorbeelden:
-kwartje van Kok
- brandstofprijzen zelf
-vliegtickets worden duurder omdat de brandstof zo duur is..

Het gaat weer lekker hier...
frank

Bericht door frank »

ik denk dat e.a. zoveel protest op gaat leveren dat het niet haalbaar is en er weer eenof ander raar compromis uitkomt als b.v. een grijskenteken auto mag niet op zondag rijden 8om maar iets te noemen). Lijkt mij een beetje lastig om voor je 60 tons kombinatie gele belasting te betalen, en alle andere bedrijven die allerlei grijze auto´s hebben gaat echt hele grote problemen opleveren.
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

zo staat de particulier die "grijs" rijd ook al jaren ter discussie
ik moet het eerst maar zien

willem abouttobescared.gif --> mod_embed_images_loadimage('bb2fdc8b4ad311f965b0e04a3caea460', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F1000smilies.com%2Fabouttobescared.gif', 'http://1000smilies.com/abouttobescared.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F1000smilies.com%2Fabouttobescared.gif', '', 6119595, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Roald-76RRC

Bericht door Roald-76RRC »

Je mag hopen dat het veel protest oplevert. Nederland gaat bijna nergens meer voor op de bres. Ik weet nog goed dat 4 zomers terug de Fransen hun tankstations blokkeerden vanwege de krankzinnige brandstofprijzen. En wat deden de Nederlanders? NIETS! En we deden ook niets toen het kwartje van Kok werd ingesteld en ook niets toen bleek dat deze tijdelijke maatregel nooit meer teruggedraaid zou worden en nu doen we weer niets nu het pre-pensioen op de helling staat en zo kan ik nog wel even doorgaan. En ik begrijp het ook wel een beetje want wanneer is er door de politiek voor het laatst serieus naar het volk geluisterd? De partij voor vrijheid en democratie houdt zelfs de invoering van het referendum tegen....
Hugo

Bericht door Hugo »

Het enige waar jullie in dit verband kennelijk aan denken is de houderschapsbelasting. Het zou zomaar kunnen zijn dat die in dit kader helemaal niet aangepast wordt. Voertuigen met een grijs kenteken zijn bij aanschaf ook vrijgesteld van BPM, stel je eens voor dat die BPM-plichtig worden... Wordt een nieuwe LR meteen 20% duurder.... het goede nieuws is dan wel dat de reeds bestaande voertuigen meteen een stuk meer opbrengen op de 2ehands markt. Zo zie je maar weer.... elk nadeel hep suh eiguh foordeel... en das logisch he...
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

K dacht dat jij als medewerker van een van de grootste banken van Nederland beter zou moeten weten dat t marktmechanisme anders werkt dan jij dat nu voorstelt. Geen enkele autodealer/handelaar of particuliere koper zal accepteren dat een auto die gisteren een bepaalt bedrag kostte vandaag ten gevolge van een wetswijziging opeens 20% duurder is geworden............

Ook leuke ontwikkeling voor de kleinere zaken (eenmans bedrijven) die t al moeilijk genoeg hebben. Krijg de indruk dat deze regering graag een record wil halen met t aantal faillisements aanvragen (wordt t weer drukker bij de bank voor executie verkopen verhogen van kredieten enz enz, en zoals je al zei elk nadeel hep suh eiguh foordeel... en das logisch he...)
robb

Bericht door robb »

Mijn moeder had een aantal wijze uitspraken die hier goed van toepassing zijn:
Als het regent in mei.................... is april voorbij
Kwaakt de kikker in het riet............kan het regenen of niet
Hoge bomen.................................laten diepe wonden na
Nieuwe bezems............................kunnen diep vallen
enz enz enz,,,,,,

Ghe ghe ghe
Marco

Bericht door Marco »

Als een bedrijf geen winst maakt heeft hij ook geen voordeel van de vennootschapbelasting.

Toch heeft dit bedrijf wel hogere kosten aan auto's e.d.

Dus m.a.w. bedrijven die het al moeilijk hebben krijgen het nog moeilijker.

Weer een voorbeeld van het *sociale beleid van de laatste tijd.

Marco
Paul K.

Re: daar gaat m'n aankoop!

Bericht door Paul K. »

Wat dacht je van de wegenbelasting zelf?
Afhankelijk van het type auto kan dat voor bijv. een 110 oplopen tot zo'n 400 euro per kwartaal tegen 70 euro nu.

Om moedeloos van te worden.

Ik had net een koopovereenkomst gesloten met de dealer voor een nieuwe auto OP GRIJS KENTEKEN. Aangezien ik de "oude"auto nog in mijn bezit heb en het geld nog niet is overgemaakt, wacht ik nog maar even af.

Weg droom............

(alles zal wel goedkomen, maar ik durf er geen auto om te verwedden)

Groet, Paul
Landterfanter

Bericht door Landterfanter »

Wat heeft dat voor gevolgen voor een belastingvrije auto met grijs kenteken ?
musketier

Bericht door musketier »

het afschaffen van de houderschapbelasting hang af van het project rekening rijden wat nu gestart wordt. Alleen om iedereen rustig te houden is het onder een andere noemer gestart, n.l. onder de noemer wie keurig rijdt wordt beloon. een project waarbij middels een kastje en gps tientallen rijders worden gevolgt, en wie zich dan aan de snelheden heeft gehouden krijgt een prijs. De doelstelling is echter, om te kijken of je middels zo'n black box, exact de plaats kunt bepalen en de kilometers kunt vastleggen. Lukt deze test, dan zal rekeknigrijden worden ingevoerd. Vreemd vindt ik het dat je er dan geen problemen mee hebt, want rekening rijden betekend, per kilometer afrekenen. De prijs zal liggen tussen de 70 en 90 eurocent per kilometer. En ben je daar blij mee?
Grijs kenteken afschaffen gaat sneller dan je denkt. Eerst waren het de kleine auto's, en ging iedereen over op grotere milieu vervuilende auto's. Ik ook. Als dit ingevoerd wordt, ben ik ook genoodzaakt mijn grotere auto te verkopen. Dan moet er maar een zeer milieu vervuilende olttimer vrachtwagen voor terug komen. de overheid dwingt je dan gewoon tot zoiets. Dit kabinet is losgeslagen, helaas
Janny&Marc

Bericht door Janny&Marc »

Als zelfstandig ondernemer en def-90 rijder heb ik het gevoel dat ik een sigaar nuit eigen doos krijg met deze maatregel . En er is zelfs iets in mij dat zegt " het is een kleiner sigaartje dat ik krijg dan die van mezelf " :-(
frank

Bericht door frank »

hoi

Als zelfstandig ondernemer heb je waarschijnlijk niet eens temaken met de vennotschapsbelasting(tenzij je een bv hebt, dus die sigaar krijg je niet terug.

groet frank
Frans

Bericht door Frans »

Leuk en aardig zoiets, maar wie wil er dan nog mijn disco 300TDi met grijs kenteken kopen.
Niemand toch, mijn auto wordt dan onverkoopbaar.
En voor mij word het onbetaalbaar om er dan zelf mee te blijven rijden.
Nu betaal ik 72 euro per kwartaal en dat gaat als alles doorgaat ongeveer 390 euro per kwartal worden.
Volgens mij zijn ze daar in Den Haag stapelgek geworden. Hopelijk komt er een soort overgangsregeling, net zoals ze een aantal jaren terug gehad hebben.
Zo niet, dan weet ik niet wat ik moet doen.

Frans Bonnes
Resque112

Bericht door Resque112 »

Waarschijnlijk niet zoveel.

die zijn al belastingvrij, dus hoog of laag tarief maakt dan niet uit.

diegene die nu een grijs kenteken hebben en houden mogen met een beetje mazzel zo verder rijden tegen laag tarief.

voor nieuwe auto's geld dan hoog tarief en bpm-plicht.

Zullen er een hoop werklozen bijkomen, alle ombouwbedrijven en toeleveranciers kunnen opgedoekt worden, enz. enz.

Scheelt wel een hoop lelijke autos op de weg.

Allemaal stoeltjes achter in de bak van de oldtimer monteren ?

Resque112
Frans

Bericht door Frans »

Resque112 schreef:

> Zullen er een hoop werklozen bijkomen, alle ombouwbedrijven
> en toeleveranciers kunnen opgedoekt worden, enz. enz.

Maar het zou toch de werkgelegenheid moeten bevorderen, er moeten juist minder werkelozen door die maatregel komen.

Frans Bonnes
gurbe90

Bericht door gurbe90 »

Ben ik weer eens heeel blij dat ik in Belgie woon, en voor mijn "lichte vracht"
100 euro wegenbelasting per jaar betaal!

Of zou het europees worden? ;-(

Marijke
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Komt t liedje van het Goede Doel destijds toch nog uit. We emigreren met zijn allen gewoon naar Belgie

Wat doet de huizenmarkt daar ?!?
Tom MWL®

Bericht door Tom MWL® »

ik zou zeggen; Je moet niet huilen voordat je pijn hebt....
de soep wordt niet zo heet gegeten dan ie opgedient wordt....
maw. het valt misschien allemaal wel wat mee.

groet, tom (109 ex defensie 1977 op grijskenteken)
gurbe90

Bericht door gurbe90 »

Gerben, waarom denk je dat ik hier woon?

goedkope huizen, lage wegenbelasting, leuke mensen.
Alleen weinig Landrovers op de weg!

Marijke
robb

Bericht door robb »

Maak er maar 426 van Frans klopt beter naar eigen ervaring ( op geel)
willem S7 V8

van een belgiesche "collega"

Bericht door willem S7 V8 »

lichte vracht in belgie,
ook bij ons gaan er stemmen op om de lichte vracht af te schaffen, de verzekering van een lichte vracht valt al duurder uit dan voor een personenwagen omdat een lichte vracht konstant op de baan zou zijn en dus meer kans op ongevallen heeft dan een personenwagen.
door de grote opkomst van de SUV's (BMW, Jeep, VW, Volvo, Porsche, Mercedes en noem maar op die je hier veel ziet rijden) kun je af fabriek op lichte vracht bestellen met behoud van alles zitplaatsen.
zo zien ze hier grote hoeveelheden BIV en verkeerstaks aan hun neus voorbij gaan en daar hebben ze het moeilijk mee.
voor de meeste van die grote SUV's zien ze 5000 euro aan hun neus voorbij gaan aan BIV en een verkeerstaks van 1250 euro per jaar.
door de vele 4*4 op de baan, spreken sommige ook al van een speciale 4*4 taks.
Nog maar te zwijgen van het feit dat er ook al stemmen op gaan om 4*4 te verbieden in het stadsbeeld. dus op een zonnige dag cabrio naar het stad om een terrasje, dat terrasje kun je dan wel vergeten als dat er door komt.
Belgie is vier regeringen rijk want zoon en dochter moeten toch ook een job hebben en dat kost hopen geld op de gewone mens zijn kap en ze hebben nu hopen geld te kort en met de vele 4*4 die er momenteel rijden, denken ze die kunnen nogwel wat geld missen, trouwens wie meer dan 50.000€ aan een jeep (SUV) kan spenderen kan de rest ook betalen en wie is daar de dupe van, de kleine man weer.
groetjes,
Wim

Bericht door Wim »

Erg lullig voor de landrover liefhebbers onder ons die al weinig te besteden hebben, aangezien mijn defender al niet super veel meer waard is zal ik dan wel te fiets verder moeten. :-( Al zou het me niks verbazen als we daar binnenkort ook belasting voor moeten betalen ;-)

Grtz wim
Plaats reactie