SII baktroubles?
Geplaatst: di 17 aug 2004, 20:26
Hallo,
Tijdens het terreinrijden (verleden zondag- Almere) kwam ik er plotseling achter dat de veer-weerstand 'naast' de eerste versnelling weg was. Ik bedoel de 'veer-weerstand' die aangeeft dat je naar de achteruitversnelling gaat schakelen. Tevens gaat het uit de eerste versnelling halen en het naar/uit de tweede versnelling halen sindsdien zwaar.
Het betreft een ongesynchroniseerde serie II bak in mijn 109 SII 2.25 benzine uit 1961.
Wie weet wat het is/kan zijn?
Bij mijn SIII lightweight werd de 'weerstand' verzorgd door twee veertjes op een plaatje bij de pook. Zit zoiets ook in mijn SII ? Kan het zijn dat de veertjes of het plaatje het schakelen belemmeren?
Thanks en groeten,
DennisM
Ps. heeft iemand (in de buurt van Hilversum) nog:
(een rood) achterlichtje
(een oranje) achter-knipperlicht
een knipper-schakelaar die om de stuurkolom bevestigd wordt?
(Uiteraard gewoon tegen betaling).
Tijdens het terreinrijden (verleden zondag- Almere) kwam ik er plotseling achter dat de veer-weerstand 'naast' de eerste versnelling weg was. Ik bedoel de 'veer-weerstand' die aangeeft dat je naar de achteruitversnelling gaat schakelen. Tevens gaat het uit de eerste versnelling halen en het naar/uit de tweede versnelling halen sindsdien zwaar.
Het betreft een ongesynchroniseerde serie II bak in mijn 109 SII 2.25 benzine uit 1961.
Wie weet wat het is/kan zijn?
Bij mijn SIII lightweight werd de 'weerstand' verzorgd door twee veertjes op een plaatje bij de pook. Zit zoiets ook in mijn SII ? Kan het zijn dat de veertjes of het plaatje het schakelen belemmeren?
Thanks en groeten,
DennisM
Ps. heeft iemand (in de buurt van Hilversum) nog:
(een rood) achterlichtje
(een oranje) achter-knipperlicht
een knipper-schakelaar die om de stuurkolom bevestigd wordt?
(Uiteraard gewoon tegen betaling).