Test draaien!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy

Test draaien!!!

Bericht door Muddy »

Ik wil vrijdagmorgen proberen om mijn motor voor het eerst te laten draaien. Ik heb een aantal leidingen nu aangesloten, maar nog lang niet allemaal.

Heeft iemand misschien een checklist/schema voor het aansluiten van een 2.25 benzine.

Tevens is de auto nu vloeistof loos. Welke vloeistoffen moeten waar allemaal in?

mvrg Tijn Leussink
jo förster

Re: Test draaien!!!

Bericht door jo förster »

om welke motor gaat het, en wat wil je er mee. naar warme landen (nederland), verre reizen (limburg), hoge bergen (alpen), veel door water (ijsland).

jo
Serious IIa

Re: Test draaien!!!

Bericht door Serious IIa »

Tijn,

Water, eventueel lussen tussen aansluitingen van kachel, en naar de de rad aansluiten.
Electriciteit: naar de startmotor, het relais, de bobine en min van de bobine naar je verdeler. eventueel dynamo aansluiten maar niet noodzakelijk (niet laten meedraaien zonder aangesloten te zijn is mij verteld dus misschien toch maar aansluiten....) ontstekings volgorde goed controleren en bobine stand goed zetten (alleen als deze los is geweest hij liep nl ook zoals hij stond...
Brandstof, benzine leiding naar pompje en dan naar carb. luchtfilter natuurlijk ook even monteren.
Uitlaat: natuurlijk in en uitlaat spruitstuk monteren en bij voorkeur ook de eerste pijp van de uitlaat (minimaal...)

Verder moet hij het dan gewoon doen! Veel plezier

Cheers bowy

ps check de olie even die had ik geloof ik afgetapt......
Bob Nonnekens

Re: Test draaien zonder dynamo

Bericht door Bob Nonnekens »

Als je zonder dynamo draait; zorg er dan wel voor dat je waterpomp aangedreven blijft. Anders krijgt je motor het wel erg warm!

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Plaats reactie