verschillen 200TDi/2.5TD Defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jean Pierre Reijnen

verschillen 200TDi/2.5TD Defender

Bericht door Jean Pierre Reijnen »

Kan iemand me de verschillen in Pk's en max.Km/h opnoemen tussen deze twee blokken? (niet dat ik ermee wil gaan racen of zo;-))
Buiten een flink stuk meer betrouwbaarheid natuurlijk!
En zit er op de 200TDi altijd stuurbekrachtiging of zitten er ook blokken bij zonder.

Alvast bedankt... Jean Pierre!
Disco

Re: verschillen 200TDi/2.5TD Defender

Bericht door Disco »

Ik zal best wel aangevuld worden voorlopig ff wat gegevens
2.5TD 85PK en de 200TDI 111PK
Voor zover ik weet hebben alle 200TDI's een stuurbekrachtiging(Ps deze lekken nogal eens vrij durevervanging).
De betrouwbaarheid van de 200TDI is vele malen beter dan de 2.5TD(uiteraard zijn er op beide uitzonderingen).
Het racen kan je wel vergeten maar je komt overal net wat makkelijker mee.

Groeten Theo kaufmann
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

[www.prikpagina.nl]

hier is al meerdere keren over geschreven,

dus veelal zullen de antwoorden het zelfde zijn.

ik heb nu de 200 Disco en Had de Defender TD
ach, ja de power merk je op de snelweg
maar in het terrein maakt het echt niet veel.

betrouwbaarheid?? als je niet de eerste eigenaar
bent van de auto weet je het maar nooit .

succes,

RoLandrover

moet toegeven dat het wat lastig zoeken is vanwegen 200TDI of 200 TDI
enz. met of zonder spaties en toevoegingen.
Nardo

Bericht door Nardo »

Wat is precies de reden van je vraag, dan kun je gerichter antwoord verwachten.
Als je een 2,5 TD koopt is het minste wat je moet doen de compressie meten, het komt nog al eens voor dat de zuigers gescheurd zijn. Verder heb ik weinig problemen met mijn 2,5 TD, met 116000 km op de teller.

Succes verder !
Jeroen 90 TD

Bericht door Jeroen 90 TD »

He Jean Pierre,

Laat me even weten als je tot ombouwing overgaat. In het achterhoofd heb ik ook wat wensen.........

Jeroen 90 TD
RuudvS

Bericht door RuudvS »

Jean Pierre,

Laat je informeren door Ad Groenenberg van SMB.

Zij bouwen regelmatig een 200tdi in een 2,5 td of 2,5 d.

Of deze nu uit een Disco komt of uit een Defender, het maakt voor hun niet uit.

Zelf heb ik ook sinds maart een 200tdi in mijn 90. In tussen heb ik nu alweer 7000 km zonder problemen gereden. Ik gebruik hem elke dag. Olieverbruik weinig tot niet en een brandstof verbruik van rond de 1 op 10. Een topsnelheid van om en nabij de 130 km. Geklokt volgens de eigen teller en de tomtom navigatie gps.

Kortom ik ben zeer tevreden over de ombouw.

Groeten,

RuudvS def90tdi
Nardo

Bericht door Nardo »

Ruud,

Wat koste zoiets als ik vragen mag ?

Nardo.
RuudvS

Bericht door RuudvS »

De prijs van een complete motor, dus incl. startmotor, dynamo enz enz, was rond de 3000,= euro dit is met een half jaar garantie. De motor is dan geheel nagekeken en twijfelachtige onderdelen zijn vervangen. De verstuivers zijn afgeperst en de distributie is vervangen. Natuurlijk kun je zelf ook een motor aanleveren. In mijn geval heb ik dat gedaan, zelf heb ik een Disco gevonden waarvan de tussenbak inelkaar was gelopen. De auto had op de teller 154dkm gelopen. Werd verkocht door Liebregts 4x4 (die heeft vaak redelijk betaalbaar spul staan). De complete auto kostte mij 2250,= euro. SMB Ad Groenenberg heeft zelfs de moeite genomen op een zaterdag te komen kijken of de motor wel betrouwbaar en goed was. Zij hebben dan ook voor het transpost gezorgd naar Genderen toe.
Met SMB is de afspraak gemaakt mee te helpen aan de ombouw. Afhankelijk van de totale aanpassingen en welke type motor je wilt inbouwen, moet je rekenen op 3 a 4 dagen. Hun uurtarief is 37,= euro ex btw. Bij mijn auto hebben we gelijk vele andere onderdelen vervangen zoals schokbrekers, de complete achteras van de Disco is gemonteerd en de koppelingsplaten zijn vervangen.
Van de Disco zijn veel onderdelen opgekocht door SMB evenals de onderdelen die van mijn 90 afkwamen.(motor, achteras, radiateur) De rest van de onderdelen van de Disco zijn via internet en de prikkerspagina verkocht, het uiteindelijke redelijk kale chassis met body is opgekocht door Jansen Oosterhout. Dit alles heeft mij 1850,= euro opgeleverd. Een snelle rekensom geeft aan 400,= voor de uiteindelijke motor. En de inbouw incl. alle extra onderdelen en aanpassingen kwam op 2800,= euro. Totaal van 3200,=. incl de btw. Het is allemaal bijelkaar een redelijke uitgave, maar revisie van de oude 2,5td kwam ook in die buurt uit. En zeg nu zelf de betrouwbaarheid van de oude 2,5td ten opzichte van een 200tdi, is de keuze eigenlijk al snel gemaakt.
Nogmaals, ik ben uiters tevreden over de verschillende mogelijkheden die bij SMB werden geboden, en zeker zo tevreden met mijn 200tdi blok.

Groeten,

RuudvS

Oja, de monteurs van SMB (Olle "90" en Gertjan "109&quot zijn zelf bij hun eigen auto's bezig 200tdi blokken in te bouwen.
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

Dat bedrag valt mij reuze mee. voor een gewoon ruilblok ben je tegenwoordig ook al ruim 3000 euro kwijt, en dan moet die er nog in. Het enige punt is wel dat je nu voor 3000 euro eenauto met 150.000km op de teller hebt, ipv eentje met 0 km. Hopelijk kun je er nog eens 150d mee rijden, dan was bij een td wellicht de revisie namelijk opnieuw in zicht gekomen.

gr, Chris

die net een dubbel-revisie van een 2,5na achter de rug heeft.
Jean Pierre Reijnen

Ombouw naar 200TDi

Bericht door Jean Pierre Reijnen »

Hee Jeroen,

Zoals je hebt kunnen lezen de laaste tijd twee keer nogal pech gehad met de TD.
Net nieuwe kop erop en nu heeft deze weer een haarscheurtje opgelopen door een thermostaat die het op het heetst van de dag met 110 op de snelweg heeft begeven!!!!!$!#!@#
Een onderdeeltje van 2,50€ dat dus nu een hoop geld heeft gekost!
Ben in ieder geval zo langzamerhand op zoek naar een 200TDi, dan heb ik ook direct stuurbekrachtiging en een veel betrouwbaarder blok.
Had met de motor zelf nog niet echt problemen gehad... gewoon rustig warm laten worden en dan gaat 't lang goed.
Maar nu twee keer achter elkaar een gescheurde kop door oververhitting (oorzaak buiten het blok om (al werkt de turbo daar natuurlijk wel een handje aan mee))

Als ik iets heb gevonden en met inbouwen begin dan laat ik wel iets weten, maar eerst denk ik voorlopig even een ruilblok erin te leggen (een goedlopende TD) en dan op mijn dooie gemak naar een 200TDi op zoek ga.

Groet JP!
Plaats reactie