dit weekend heb ik mijn Koenig PTO liertje ff gepast. ik ben tot de conclusie gekomen dat montage toch niet zo eenvoudig is als gedacht.
de twee (belangrijkste) bouten waarmee de lier op het chassies getrokken wordt, die door de bussen stenken en dan achter de chassiesbalken haken, komen een beetje rot uit.
ten eerste moet je een stuk uit een verstevigingsrib van je veerhand wegslijpen. ik ben nooit zo voorstander van het verwijderen van dit soort dingen. het zit er nr niet geheel zonder reden.
maar het lastigste... ik heb een stuurdemper. en een van deze grote bouten kan dus geen houvast krijgen omdat juist daar de beugel van de stuurdemper zit.

ik heb ook wel eens gezien dat mensen voor het gemak deze twee (ca M16 boutjes) maar ff overgeslagen hebben... dan heb je nl ook dit probleem niet meer. :-$
ik heb voor dit alles al wat oplossingen bedacht maar ik vroeg mij af hoe anderen dit gedaan hebben.
ik kan mij nl niet voorstellen dat ik de enige ben met de combinatie:
Koenig PTO lier
Stuurdemper.
Mil chassis (als dat van belang is)
iemand nog leuke ideen?
helaas kan ik geen fototjes erbij plakken om mijn verhaal te verduidelijken maar de mensen met een Koenig lier zullen het wel begrijpen.
thanks,
Yuri
SIII 109D