Beste mensen,
Ik heb een disco 300tdi uit '97. Onlangs heb ik stevig in de modder gestaan en heb natuurlijk flink aan mijn stuur gezeten. Toen ie vast zat en ik begon met sturen hoorde ik een ratel-achtig geluid. Ben ook bang dat er weinig gebeurde met de wielen terwijl ik probeerde te sturen aangezien mijn wielen in dikke klei vast zaten. Het sturen en de bekrachtiging werken nog prima alleen hoor ik steeds een harde ratel als ik stuur. Vooral als ik stil sta en aan mij stuur trek.
Hyuk
Wat kan dat zijn....?
Re: Wat kan dat zijn....?
Oliepomp vaan de stuurbekrachtiging?
Misschien heeft deze een opdonder gekregen.
Als je namelijk stuurt terwijl je stil staat moet de pomp de meeste druk leveren dus dat zou kunnen kloppen het geluid.
Succes, Hendrik
Misschien heeft deze een opdonder gekregen.
Als je namelijk stuurt terwijl je stil staat moet de pomp de meeste druk leveren dus dat zou kunnen kloppen het geluid.
Succes, Hendrik
Hoi
Kan ook gewoon te weinig olie in de pot zitten en dan komt er lucht in de leidingen wat ook zo'n raar geratel geeft. Even peilen....
Vr. Gr, HarryS (110,V8,HarInky)
Kan ook gewoon te weinig olie in de pot zitten en dan komt er lucht in de leidingen wat ook zo'n raar geratel geeft. Even peilen....
Vr. Gr, HarryS (110,V8,HarInky)
als het geen continue geratel is maar mischien meer een gekraak zouden het de panhardstang bussen kunnen zijn.
dat is de stang die dwars op de auto de as met het chassis verbind.
aan weerszijden zitten bussen met rubber erin.
je zou dan ook ruimte moeten zijn wanneer je stuurt met iemand onder de auto om te kijken.
gr,
RoLandrover
dat is de stang die dwars op de auto de as met het chassis verbind.
aan weerszijden zitten bussen met rubber erin.
je zou dan ook ruimte moeten zijn wanneer je stuurt met iemand onder de auto om te kijken.
gr,
RoLandrover
Berdankt voor de tips (aan allemaal). Ga eens op onderzoek uit.
Hyuk
Hyuk